PDA

View Full Version : POD kopen ?



JvD.
15 januari 2005, 21:53
Begrijp ik dit goed:
Je kunt een POD[een van de POD’s] kopen, die aan een versterker kast hangen[noem je zo’n ding zo?] en dan heb je gewoon prima geluid ?
En dan ben je portable en kun je met je pot naar elke willekeurige oefenruimte, de versterker zo neutraal mogelijk zetten en dan lekker spelen met al je presets en je eigen geluid?[elke versterker heeft natuurlijk eigen karakter]

Dus:
Ik koop 1 van al die soorten PODs[daar verdiep ik me zelf wel in] en dan koop ik een mooie speaker kast.
Maar hoe weet ik welke speaker kast ik moet kopen, ik ben niet van plan om van die idioot dure apparatuur aan te schaffen, maar het moet ongeveer voldoen aan: metal, met veel low’s en mid’s! en dan niet gaan oversturen of wat dan ook. Ook heb ik graag dat ik me geluid heel zacht kan zetten zonder verlies van tone/distortion, zoals ik gewend ben van me spiderII.

Bedankt voor de hulp!

Swan
15 januari 2005, 22:00
nope...
en wees nou es duidelijk..
eerst heb je t over
aan een versterker kast hangen en dan opeens weerover
de versterker zo neutraal mogelijk zetten

n POD kan je niet zomaar aan een cab (zon kast met speakertjes) koppelen; hij heeft namelijk geen poweramp, die kan je los kopen of de poweramp van de beschikbare amp gebruiken (als die amp n effectloop heeft de POD in de effect return pluggen) dan heeft de toonregeling van de amp ook geen functie meer...

over t geluid moet je zelf beslissen, als jeje spider goed vind zal je t vast wel goed genoeg vinden...

ik vind t 10 keer nix

Swan
15 januari 2005, 22:01
metal, met veel low’s en mid’s! en dan niet gaan oversturen of wat dan ook.

ehhhh? die moet je ook nog ff uitleggen...

ToTaL FaKe
16 januari 2005, 10:14
Je heb ook nog een Eindversterker(poweramp) nodig. Ik ga hetzelfde doen...

pod pro/vamp pro + marshall 8008 + marshall 1922 Cabinet(2x12)

gitaarhaantje
16 januari 2005, 13:40
Kijk dat ben ik ook van plan. Ik ga wel de POD 2.0 kopen en niet POD xt of POD live.

ToTaL FaKe
16 januari 2005, 13:52
Kijk dat ben ik ook van plan. Ik ga wel de POD 2.0 kopen en niet POD xt of POD live.

Dan kan je denk ik beter een Behringer V-amp pro kopen, is net zo goed als een pod 2.0, en je eindversterker is ook 19" dus zou ik als ik jou was een Behringer V-amp Pro kopen.

JvD.
16 januari 2005, 16:15
dus ik heb nodig:

POD, Speker kast en ?poweramp?

wat is een poweramp, wat doet het hoe groot is het =/

gitaarhaantje
16 januari 2005, 19:02
Kijk dat ben ik ook van plan. Ik ga wel de POD 2.0 kopen en niet POD xt of POD live.

Dan kan je denk ik beter een Behringer V-amp pro kopen, is net zo goed als een pod 2.0, en je eindversterker is ook 19" dus zou ik als ik jou was een Behringer V-amp Pro kopen.

Maar ik wil geen eindversterker kopen alleen maar een gewone top. En ik heb ook het line 6 pedaal vandaar. Anders was het idd handiger geweest.

wat is een poweramp, wat doet het hoe groot is het ?

Een poweramp is gewoon een versterker die alleen maar het geluid versterkt, om het geluid dan ook nog te horen heb je een speakercabinet nodig.( Zo zeg ik het goed toch????)

FLechdrop
16 januari 2005, 20:02
Of je moet zo'n atomic amp ofzo kopen, die zijn speciaal gemaakt om pod's op aan te sluiten.