PDA

View Full Version : Jackson soloist



Rene Rijpma
15 januari 2005, 19:15
Mensen nog meningen over een jackson soloist met seymour duncan elementen.(Humbucker)

Heeft iemand ervaring met deze gitaar?
Is hij 1250 Euro waard?(nieuw)

Alvast bedankt!

Wormaap
15 januari 2005, 19:20
Welke soloist? Je hebt de SL1, SL2, SLSMG, SL3 en nog'n paar andere :)

Anders Destium
15 januari 2005, 19:37
SL3 denk ik dat hij het over heeft, en die is dat geld zeker waard als je het mij vraagt :) Kwaliteitsgitaar die erg goed klinkt en geweldig is afgewerkt, alleen de nek moet je liggen!

USA Soloists (SL1 en SL2H) zijn nieuw boven de E2000!

Swan
15 januari 2005, 19:51
zeker t geld waard; fantastische gitaar :dance:

Ibanez RuleZ
15 januari 2005, 20:30
inderdaad een SL3 voor dat geld, leuke planken :)

Harrald

BLOK182
15 januari 2005, 20:33
Lijkt me een toffe plank, ik stel me nu mijn Model 6 met Duncans voor.....goeie plank :)

Ibanez RuleZ
15 januari 2005, 20:35
doe dat maar niet, model 6 = jackson SL1 (kwaliteitsgewijs) en sl3<sl1 ===> model 6 << sl3

harrald

Swan
15 januari 2005, 20:47
doe dat maar niet, model 6 = jackson SL1 (kwaliteitsgewijs) en sl3<sl1 ===> model 6 << sl3

harrald

bedoel je niet model6 >> sl3 :roll:

Orpheo
15 januari 2005, 20:51
doe dat maar niet, model 6 = jackson SL1 (kwaliteitsgewijs) en sl3<sl1 ===> model 6 << sl3

harrald

bedoel je niet model6 >> sl3 :roll:

als de model 6 al zo goed is, hoe goed is de 650 xl dan wel niet?? die is nl beter dan de model 6... :roll:

Swan
15 januari 2005, 20:57
model 6 is erg goed....al zijn de SL1's wat flashier tegenwoordig

BLOK182
15 januari 2005, 21:11
doe dat maar niet, model 6 = jackson SL1 (kwaliteitsgewijs) en sl3<sl1 ===> model 6 << sl3

harrald

bedoel je niet model6 >> sl3 :roll:
Ja dat leek me ook al :-D Vorige week voor het eerst gegigd met die Model 6, erg lekker, over een tijdje (als der weer cash is) nieuwe kwaliteitselementen derin, en dan knallen maar!

vulvasonic
15 januari 2005, 21:21
De fik erin.

Er is helemaal NIETS aan de soloist dat ik mooi vind.

Orpheo
15 januari 2005, 21:22
De fik erin.

Er is helemaal NIETS aan de soloist dat ik mooi vind.

okay....das krachtig!!

maar waarom vin je er nix aan??

vulvasonic
15 januari 2005, 21:36
okay....das krachtig!!

maar waarom vin je er nix aan??

Omdat ik een heel andere gitaar in gedachten had, daarom! :seriousf:

Nee, de soloist vind ik niet vies, hoewel ik ook met dit modelletje een beetje moeite heb. Ik vind het gewoon net iets teveel strat en net iets te weinig eigens om hier enthousiast over te raken.
Deze gitaar roept, net als alle andere 'superstrats' trouwens, een gevoel op van enge dunne elastieke snaartjes. Het geeft me een beetje hetzelfde gevoel als moeten bijten op een watje bij de tandarts. Snap je? :-?

Swan
15 januari 2005, 21:44
Deze gitaar roept, net als alle andere 'superstrats' trouwens, een gevoel op van enge dunne elastieke snaartjes. Het geeft me een beetje hetzelfde gevoel als moeten bijten op een watje bij de tandarts. Snap je? :-?

moet je mijn superstrat es proberen :-D

Izegrim
15 januari 2005, 22:08
Er is geen 'andere superstrats' dan de oersuperstrat. Soloist.

vulvasonic
15 januari 2005, 23:19
Er is geen 'andere superstrats' dan de oersuperstrat. Soloist.

De enige superstrat is een echte strat. :)

Anders Destium
15 januari 2005, 23:57
Ignorance is bliss :lol: :roll:

Wormaap
16 januari 2005, 01:01
Trouwens nog FF over de 650, da's gewoon een Model 6 met een Schaller FR en een 5-standenschakelaar. De brug is een verbetering, maar persoonlijk vind ik 3 toggleswitches een stuk leuker dan een 5-standenschakelaar :)

Orpheo
16 januari 2005, 01:04
Trouwens nog FF over de 650, da's gewoon een Model 6 met een Schaller FR en een 5-standenschakelaar. De brug is een verbetering, maar persoonlijk vind ik 3 toggleswitches een stuk leuker dan een 5-standenschakelaar :)

over die brug zal ik niet twisten...

maar die 3 toggles ZIEN er IMO leuker uit...maar ik vind t persoonlijk nogal....onpractisch :lol:

raak ik de draad snel mee kwijt...vin ik een 5way switch iets handiger, maar ja, das smaak...

Wormaap
16 januari 2005, 01:15
Trouwens nog FF over de 650, da's gewoon een Model 6 met een Schaller FR en een 5-standenschakelaar. De brug is een verbetering, maar persoonlijk vind ik 3 toggleswitches een stuk leuker dan een 5-standenschakelaar :)

over die brug zal ik niet twisten...

maar die 3 toggles ZIEN er IMO leuker uit...maar ik vind t persoonlijk nogal....onpractisch :lol:

raak ik de draad snel mee kwijt...vin ik een 5way switch iets handiger, maar ja, das smaak...
5-way is wat makkelijker om snel te switchen, maar de 3 toggles kun je meer combinaties mee maken (nek + brug, alle 3 de pups, helemaal uit :-D) en de 3 toggles kun je bv. vervangen voor 3-ways met een coiltap ofzo (als je mini-humbuckers inbouwt ofzo)
En de brug op mijn eigen 6 heb ik vervangen voor een Kahler 2700 :-D
Hoe dan ook: Het is een MEESTERLIJKE gitaar, en zodra ik er het geld voor gevonden heb ga ik een tweede kopen :)

pol
16 januari 2005, 10:41
ik heb me vorige week een okkazie sl-1 gekocht op de Duitse Ebay, volgende week komt ze binnen.
hier is ze :

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3773960078
Ik heb wel geen idee of die sl3 ook goed is, maar ik denk het wel, die japanse jacksons zijn meestal wel in orde, wel duur als je het vergelijkt met dezel prijs, of anders heb ik gewoon geluk gehad.

Swan
16 januari 2005, 11:04
daar heb je idd geluk mee gehad....mooie axe !

BLOK182
16 januari 2005, 11:47
Erg mooie prijs en brute axe! Over die Mod 6 toggleswitches, tja, het ziet wel bruut uit, en soms is het leuk, maar tis idd niet altijd even handig live :) Brug heb ik trouwens ook geen problemen mee, ik heb nog de eerste serie met een USA Kahler brug, zupah! :razz:

Anders Destium
16 januari 2005, 12:08
Hele nette prijs Pol, felici :lol:

Kevin-D
16 januari 2005, 12:10
Is een SL3 trouwens niet gewoon (niet kwa neck, maar kwa hout kwaliteit etc.) hetzelfde als een Jackson Dinky 2 of een DKMG, 't zijn allemaal jappanners, alleen de elementen zijn op de SL3 meteen goed, maar de floyd is ook 't zelfde. Wat zijn er nog meer voor verschillen want als je een DK2 koopt en je zet d'r andere elemtnen in ben je goedkoper uit? Andere neck ofzo? (geen zin om te gaan verdiepen, please inform me :lol: )

Anders Destium
16 januari 2005, 12:12
Hét verschil is dat soloists neck-thru body nekken hebben

Swan
16 januari 2005, 12:28
ook heel andere feel en geluid, al is dat moeilijk objectief te beargumenteren

Kevin-D
16 januari 2005, 12:36
Ah idd nu zie ik het, ben net ook ff naar de site geweest enz. Jah, 't schijnt 'n tof ding te zijn maar je moet op de volgende dingen wel ff letten:
de potmeters en de switch, die moet je misschien wel vervangen, die schijnen 't slechtste van de gitaar te zijn, en erg te kraken etc.

EDIT: WOW, die SLSMG Soloist is vet:
Ebony fingerboard, mahogany neck +Neckthrough mahogany body, strings-through body. alleen de humbuckers vin'k minder, maar voor de rest wel een TOF ding zeg :o Jammer alleen dat ie maar 50 euro minder is dan een SL3, oftewel beide redelijk duur, maar schijnen wel super goed te zijn.

Jeroenvanhulsteijn
24 februari 2005, 15:11
Hoe zit het met Japanse Jackson Soloists? Zijn de neck thru modellen daarvan vergelijkbaar met Amerikaanse? Of is het Aziatische prullaria? En hoeveel zou je daarvoor neer moeten leggen?