PDA

View Full Version : Witte ES335 kopie - wat is dit?



marcdankers
15 januari 2005, 17:35
Hallo gitaarliefhebbers,

ik ga het hier maar even proberen - verder nix op internet erover kunnen vinden - weten jullie wat voor gitaar dit is? Hoe oud is 'ie, waar is 'ie gemaakt, dat soort dingen...
Ik heb 'm +- 8 jaar geleden tweedehands in Roermond gekocht, het is een witte es-335 kopie met zwarte slagplaat en "gouden" hardware, al met al een gitaar die zo fout is dat hij weer erg leuk wordt!

Foto's staan hier:
http://www.dse.nl/~mdankers/gitaar/gitaar.html
(sorry, kreeg ze niet ingevoegd...)

Het serienummer, als een stickertje achterop de kop: 880410573
De tuners zijn van het merk Grover.
Het typenummer, ook al een stickertje, bij het begin van de nek op de achterkant van de body: ST335WH/G

ik ben benieuwd,

groeten,

wietse
15 januari 2005, 18:15
staat toch duidelijk op de headstock?
stingray zie ik tenminste staan ,zal wel 1 van de vele japanse klonen uit de 60er/70er jaren zijn.
dat stickertje zal wel het type zijn ST voor stingray 335 voor het type w voor de kleur (white) H/G voor hardware/gold.
als de gitaar goed is dan doet het merk er niet toe ,ik vind hem in ieder geval mooi.
serie nummer zegt me niks ,vraag eens op een groot internationaal forum kans dat daar mensen zitten die meer weten.

marcdankers
17 januari 2005, 08:56
staat toch duidelijk op de headstock?
stingray zie ik tenminste staan ,zal wel 1 van de vele japanse klonen uit de 60er/70er jaren zijn.
Dat was mijn vermoeden ook al...
Was een beetje nieuwsgierig, en had de stille hoop dat iemand op dit forum zou opstaan en iets zeggen als "ja... stingray... zijn tussen nov '65 en mei '66 gemaakt in de ibanez-fabriek... dit is het houttype, humbuckers zien er uit alsof ze niet origineel zijn, jammer, anders was ķe 1500 euro waard" .... ;-)


als de gitaar goed is dan doet het merk er niet toe ,ik vind hem in ieder geval mooi.
Ik ook, en hij speelt lekker, mooie warme toon, zelfs akoestisch klinkt hij erg lekker.


serie nummer zegt me niks ,vraag eens op een groot internationaal forum kans dat daar mensen zitten die meer weten.
Ik ga het proberen. Kan iemand me een forum aanraden?

bedankt voor het reageren iig,