PDA

View Full Version : Fame versterkers



pole-star
15 januari 2005, 15:20
Heeft iemand al (live-) ervaringen met de Fame-versterkers die ze in Music Store in Keulen verkopen? Mij lijken het ontzettend goeie deals (2x celestion V30 combo voor 650 bvb.) maar is er geen addertje onder het gras?

Let me know!

AART
15 januari 2005, 22:59
zijn een paar mensen geweest die deze combo's gekocht hebben en die waren allemaal heel erg enthousiast! Dat het zo goedkoop is komt waarschijnlijk omdat het het huismerk van musicstore köln is.
Hun 4*12 kasten met v30's lijken mij eigenlijk wel eens de moeite waard om te testen...
jammer dat ze geen 2*12 kasten met v30's hebben. :-?

Izegrim
15 januari 2005, 23:04
My guess: Made In China?!

doncker
15 januari 2005, 23:24
Aart, die zijn er wel dacht ik.

AART
15 januari 2005, 23:27
Aart, die zijn er wel dacht ik.

JA? WAAR? NU! HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN GASGASGAS :-D


rustig..... relax.....


:o

AART
15 januari 2005, 23:56
gezien, ze hebben alleen geen plaatje, als het maar geen verticale is... :oops:

die 4*12"zijn wel duurder geworden, vorig jaar waren ze 444, nu 488, zullen wel erg poipulair zijn, maarja, er komt er ooit nog wel eentje hier, als ik geen 2ehands mesa of engl ast kan vinden tegen augustus...

Baco
16 januari 2005, 09:45
Aart, die zijn er wel dacht ik.
Zijn er idd, zou er wel eentje kunnen gebruiken voor repetities en zo. Ben ook wel benieuwd of ze horizontaal of verticaal zijn.

Tja, 388 is idd geen geld voor een cab met 2 Celestion Vintage 30's er in...

ToTaL FaKe
16 januari 2005, 09:59
Heeft iemand ervaring met die Top? Studio Reverb....

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004645-000.jpg

is 444 euro

andoni
16 januari 2005, 10:38
op de site van de winkel staat er een uitleg waarom ze ze goedkoop zouden zijn...
ze worden gemaakt in Polen en met grote hoeveelheden aangekocht door Musicstore.

prs
16 januari 2005, 11:37
Ze worden inderdaad in Polen gemaakt. Daar heten deze versterkers overigens "Laboga"..... www.laboga.pl

AART
16 januari 2005, 11:51
http://www.laboga.pl/reverb/1.jpg

de 2*12"kasten zijn dus horizontaal, denk erover om er een aan te schaffen voor onder de 5150 II die binnenkort mijn kant op komt

tillens
16 januari 2005, 13:30
Hmm lijkt me ook wel wat ja. Voor 333 eurie niet echt duur he. Ik vind die combo 50 watt ook wel dope, 666 eurie. Is ff zoeken naar reviews of weet iemand wat meer over die cabs??? Ben wel benieuwd!

Squier4ever
16 januari 2005, 13:49
http://www.laboga.pl/duo/galeria/d7.jpg

deze is wel tof

P****Fred
16 januari 2005, 22:19
jammer dat die 2x12's niet de marshall 1936 maten hebben...

Jeroenvanhulsteijn
16 januari 2005, 22:36
:o Die RAD III is errug mooi vind ik.

iam
16 januari 2005, 23:19
lijkt me wel leuk...

soundclips would have been nice though :roll:

tillens
16 januari 2005, 23:41
Ik vind ze inderdaad ook dope. Weet iemand waar je ze mee kan vergelijken? Grtz Peter

doncker
16 januari 2005, 23:54
Waar komen de fame gitaren dan van ?

tillens
17 januari 2005, 00:02
Die gitaren waarschijnlijk uit dezelfde fabriek??? Maar niemand weet waar ze mee te vergelijken zijn? Ben namelijk wel benieuwd naar de kwaliteit. Groet

tillens
17 januari 2005, 09:15
Damn, net nog even gekeken naar die fame spullen, ziet er echt wel goed uit. Ook die buizentops, zien er goed uit. Om inderdaad niet te spreken over de 212 combo. Is wel stoere set denk ik, combo plus 212 cab eronder. Net ff gemailed voor meer info, ik laat het weten zodra ik wat meer weet. groet Peter

Franc
17 januari 2005, 09:44
De gitaren komen wsch ergens anders vandaan.

Deze Laboga lijkt me echt een versterkerbouwer, 't Is geen Fender met een reeks gitaren, amps en toebehoren.

Music Store koopt die gitaren wsch ergens anders in en laat er ook Fame opzetten.

Een beetje het Euroshopper principe.

Amps en cabs zien er idd erg goed uit :o

iam
17 januari 2005, 10:17
Damn, net nog even gekeken naar die fame spullen, ziet er echt wel goed uit. Ook die buizentops, zien er goed uit. Om inderdaad niet te spreken over de 212 combo. Is wel stoere set denk ik, combo plus 212 cab eronder. Net ff gemailed voor meer info, ik laat het weten zodra ik wat meer weet. groet Peter

naar wie heb je gemaild? Laboga zelf?

die RAD III duo is nog niet verkrijgbaar als Fame...

ik vraag me af of bij Laboga zelf kopen duurder is dan?
Invoerder in Belgie/Nederland?

Zijn deze amps te vergelijken met Conquest dan?

iam
17 januari 2005, 10:18
Damn, net nog even gekeken naar die fame spullen, ziet er echt wel goed uit. Ook die buizentops, zien er goed uit. Om inderdaad niet te spreken over de 212 combo. Is wel stoere set denk ik, combo plus 212 cab eronder. Net ff gemailed voor meer info, ik laat het weten zodra ik wat meer weet. groet Peter

naar wie heb je gemaild? Laboga zelf?

die RAD III duo is nog niet verkrijgbaar als Fame...

ik vraag me af of bij Laboga zelf kopen duurder is dan?
Invoerder in Belgie/Nederland?

Zijn deze amps te vergelijken met Conquest dan?

tillens
17 januari 2005, 10:39
Hi, nee heb gemailed naa musicstore.de. Maar ik heb nog geen reactie gehad. Desondanks ziet het er goed uit. Conquest ken ik niet. Maar goed het is weer es wat anders. Vraag me alleen wel af of het echt v30's zijn, voor zoon lage prijs. Ben benieuwd. groet Peter

tillens
18 januari 2005, 14:26
Beste Peter,

De Fame Tube 84 Duo Combo (RAD II Duo) kun je het beste vergelijken met de Peavey Classic 50/212 BT black en de Fame 2x 12" Box met 2 Celestion Vintage 30 met de Mesa Boogie Recto 2x 12 (horizontaal liggend) te vergelijken.

Vriendelijke groeten,

Nathalie van Calcar
Export Sales & Customer Support
Music Store Professional
Cologne - Germany
Tel 0049 (0)221 925791 66
Fax 0049 (0)221 925791 69
nathalievc@musicstorekoeln.de
www.musicstorekoeln.de


dit is dus de reactie die ik kreeg. ik ken alleen die peavey niet dus iemand? grtz peter

Firebird
19 januari 2005, 22:12
Nou, ik moet zeggen: zo'n Peavey Classic 50 klinkt errug lekker hoor!!

tillens
20 januari 2005, 00:48
Ok dank daarvoor. Maar hoe klinkt die amp? ik hou van goed clean , en het hardere gedeelte met een randje tot net iets meer! Peter

doncker
20 januari 2005, 01:02
Dan denk ik dat je zeer goed zit met die amp.

tillens
26 januari 2005, 10:49
Hallo, voor geinteresseerden van Fame van musikstore.de. kreeg ik deze mail. Ze vergeleken hun cab 212's met mesa 212 recto's. dus ik waarom, want prijsverschil? antwoord; die Box hat als einzige ahnliche features wie unsere Fame-Box; Qualitat muB nicht immer so teuer sein...
welk soort hout; Sperrholz, dat is dus plywood. Is dat degelijk spul of is dat klik laminaat?

de 212 combo kon vergeleken worden met een 212 van peavey. kon me daar geen voorstelling van maken dus gevraagd voor meer materiaal. ;
am ehesten als eine Mischung aus Marshall jcm 2000dual super lead 401 und fender hot rod deluxe.

Groeten Peter

tillens
26 januari 2005, 10:52
Hallo, voor geinteresseerden van Fame van musikstore.de. kreeg ik deze mail. Ze vergeleken hun cab 212's met mesa 212 recto's. dus ik waarom, want prijsverschil? antwoord; die Box hat als einzige ahnliche features wie unsere Fame-Box; Qualitat muB nicht immer so teuer sein...
welk soort hout; Sperrholz, dat is dus plywood. Is dat degelijk spul of is dat klik laminaat?

de 212 combo kon vergeleken worden met een 212 van peavey. kon me daar geen voorstelling van maken dus gevraagd voor meer materiaal. ;
am ehesten als eine Mischung aus Marshall jcm 2000dual super lead 401 und fender hot rod deluxe.

Groeten Peter

PeteRS
26 januari 2005, 12:33
Weet iemand ook wat die RAD combo's kosten?

tillens
26 januari 2005, 13:19
Volgens mij staat dat gewoon op de site; 666 euro 8-)

maar wat vinden jullie van de uitleg en dergelijke? zouden jullie het kopen of twijfels? zijn er mensen met fame spullen. Heb verder gekeken voor fame spullen, maar ze maken bijv. ook drums. en die zien er erg sjeik uit. grtz Peter

tillens
26 januari 2005, 13:19
Volgens mij staat dat gewoon op de site; 666 euro 8-)

maar wat vinden jullie van de uitleg en dergelijke? zouden jullie het kopen of twijfels? zijn er mensen met fame spullen. Heb verder gekeken voor fame spullen, maar ze maken bijv. ook drums. en die zien er erg sjeik uit. grtz Peter

Mitch
26 januari 2005, 14:10
Ziet er wel goed uit ! Wel een simpele layout: gedeelde eq, volume voor clean, gain en volume voor overdrive én dan nog een centrale master (hou ik niet zo van). Ook maar twee 12AX7's in de pre amp, beetje typisch. Vraag me af of het een eigen ontwerp is.
Wel grappig om dit 50W te noemen, is wel knap uit 4xEL84 :wink:
30watt klinkt niet stoer hè....

Polen houden wel van metal, vraag me af of er ook een lichte overdrive uit te halen valt. Ik zou dit qua geluid een beetje in de Mesa high gain EL84 hoek zoeken (Maverick, F30).

Ik mag trouwens aannemen dat dit een PCB ontwerp is voor deze prijs. Conquest, onze Vlaamse versterker, is wel PTP. Er staat er net weer één op Marktplaats trouwens:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/28093.htm

Ik vind het toch een beetje ver rijden om te testen :D

tillens
26 januari 2005, 16:52
Hey Mitch, thanks voor de info. Tja op zich maar es even kijken hoe die klinkt. misschien even een soundfile ergens vandaan zien te krijgen. Maar ja die cab, en het bijpassende verhaal vind ik dan wel opvallend. grtz Peter

tillens
26 januari 2005, 17:07
Ik zie nu de specs van jou Mitch, dat is van de 1x12 radIII combo. Ik heb het over de 2x12, met v30's. daar staat verder niet veel info over helaas, want vind em er goed uit zien. groet Peter

doncker
26 januari 2005, 17:13
op de laboga site staan soundclipsen ik vind dat die zeker niet verkeerd klinken eigenlijk.

Baco
26 januari 2005, 17:32
Damn, die 4x12 straight hebben ze niet staan, net als die 2x12 met V30's. Had die wel graag eens getest volgende week of zo :-?

tillens
26 januari 2005, 17:32
Heb je misschien links van die 2x12 amps? want als ik naar laboga ga, zie ik een hoop wartaal onder de noemer pools, en de laatste tijd is mijn pools niet zo sterk. grtz peter

BlackSun
26 januari 2005, 18:04
Klik op het engelse vlaggetje linksboven;)

Voila, heel gebrekkig engels :D

iam
26 januari 2005, 18:59
ik vind die soundfiles zeker NIET lekker klinken...
zo'n pinnige schrille clean, nix van volheid...
drive klinkt al wat beter...

http://www.laboga.pl/english/blaster.html

P****Fred
26 januari 2005, 19:06
drive klinkt idd lekker :D

stomas
26 januari 2005, 22:43
[/quote]Wel grappig om dit 50W te noemen, is wel knap uit 4xEL84 icon_wink.gif


50 watt is toch prima te halen uit 4 EL84s pentode geschakeld, of ben ik nou gek??

stomas
26 januari 2005, 22:44
oops, quotes verkeerd om :lol:

Mitch
27 januari 2005, 00:25
Aan je manier van quoten te zien ben jij inderdaad gek, ja :D

iam
27 januari 2005, 13:00
drive klinkt idd lekker :D

maar serieus die clean klinkt toch compleet kut?

strontraper jos
3 februari 2005, 11:57
al iemand die 2x12 cabs getest ondertussen?

ben ernstig aan t overwegen om er een aan te schaffen..
voor de prijs kan je niet sukkelen me dunkt met 2 V30's
maar ik zou toch iets zekerder zijn moest iemand
'm al echt gehoord hebbe
(k ga niet naar Duitsland rijden)

mvg,
jos

strontraper jos
4 februari 2005, 08:41
dubbel... ***forum..

BLOK182
4 februari 2005, 08:58
Hmm, die 2x12"s, das idd interessant, voor onder mijn Rivera ofzo. Dat Fame logo is der altijd nog af te slopen :-D

P****Fred
4 februari 2005, 10:24
als die 2X12 even groot was geweest als de marshall 1936 kocht ik em onmiddellijk, maar ja... :-?

BartL
13 februari 2005, 18:25
Our new Fame boxes are equipped with the legendary 30“ Celestion-speakers
Best groot ook :-D

AART
13 februari 2005, 22:14
LOL

Wormaap
13 februari 2005, 22:34
De 4x12 van Fame heb ik bespeeld toen ik m'n Fireball kocht, en die klonk zeker behoorlijk lekker :) Mocht'm alleen niet meenemen omdat'ie niet meer op voorraad was, en het demomodel mocht ik ook niet kopen :(

BartL
13 februari 2005, 22:36
Wat is dat voor iets achterlijks? :???:

Wormaap
13 februari 2005, 22:41
Wat is dat voor iets achterlijks? :???:
Dat vroeg ik me dus ook af. Ze zeiden dat andere mensen hem ook nog moesten kunnen testen. Andere mensen die dan dus even teleurgesteld als mij weg mochten gaan, want hij klonk écht lekker. Uiteindelijk dus met een Behringer cab naar huis gegaan (en m'n Fireball dus) omdat ik het graag de week erop wilde gebruiken voor een optredentje, en ze zouden pas 2 weken later weer binnenkomen.

starscream
14 februari 2005, 19:13
Waar komen de fame gitaren dan van ?
Site van de fabriek in polen: http://www.mayones.com/

amon
15 februari 2005, 15:05
Over die Laboga dingen, ik heb ze gemaild voor de prijzen:

Amplifiers prices:

- Rad III with Celestion Vintage30 - 50W: 525 Euro
- Duo with 2 x Celestion Vintage30 - 50W: 675 Euro
- Studio Reverb - head - 50W: 475 Euro
- Studio Reverb Custom outfit - head - 50W: 525 Euro
- Blaster 100 - head 100W: 800 Euro
- Blaster 100 Custom outfit - head 100W: 925 Euro

Cabinets prices:

- guitar 2 x 12" with Celestion Vintage30 : 400 Euro
- guitar 4 x 12" with Celestion Vintage30 : 600Euro
- bass 4 x 10" with Eminence 600W: 550 Euro

Those prices exclude shipment costs.


Misschien ben ik wel geinteresseerd in die Studio Reverb head en dan bouw ik zelf wel een 2x12.
Heb ook kennissen in Polen wonen die regelmatig hierheen komen, dus verzendkosten komen er dan niet bij voor mij. Maja, ik hoor toch liever eerst wat feedback dan afgaan op die soundclips op die site.

ToTaL FaKe
15 februari 2005, 15:18
maar een Fame studio Reverb head is bij musikstore.de 444 euro..

The Studio Reverb is powered by four EL84 tubes, plus 2 preamp tubes. With 50 Watt Powerat this price the amp is the absolut topseller.
The Studio reverb Top convinces through its brilliant sound. It offers everything from a good clean to a fine distortion.

It has two channels, Hall, Effects loop and Balanced Line.

Baco
15 februari 2005, 16:28
Over die Laboga dingen, ik heb ze gemaild voor de prijzen:

Cabinets prices:

- guitar 2 x 12" with Celestion Vintage30 : 400 Euro
- guitar 4 x 12" with Celestion Vintage30 : 600Euro
- bass 4 x 10" with Eminence 600W: 550 Euro

Those prices exclude shipment costs.


Hmm, bij MSK is een 2x12 333 euro en een 4x12 488 euro. Mss toch maar best in Keulen kijken? :roll:

Mitch
15 februari 2005, 17:03
Dat zal wel met de massale inkoop + strakke contracten te maken hebben. Neem het Laboga eens kwalijk dat ze in de losse verkoop een iets ruimere winstmarge willen !

Baco
15 februari 2005, 17:08
Is gewoon een vaststelling hoor, wil die kerels absoluut niet aanvallen of zo, laat dit duidelijk zijn :amp:
Zijn nog altijd best mooie prijzen voor hun cabs, da's een feit.

iam
15 februari 2005, 19:42
ben ik nu de enige die vind dat die soundclips RETESLECHT zijn?

Duvel
17 februari 2005, 17:54
Die versterkers werden hoog aangeschreven in "Gitarre und Bass". Ik heb het testrapport in PDF formaat en is ongeveer 750kB dus waarschijnlijk te groot om het hier in zo een kadertje te kopieren!

Het komt erop neer dat het zeer moeilijk is om een zuivere clean in te stellen, zeker door het feit van de gemeenschappelijke gain. Hij zou wel lekker reageren op een hogere gain instelling en dan de distortion terug weg te filteren met de volumeknop van de gitaar.
Verder heeft men gezegd dat dit een zeer degelijke lampenbak is die absoluut ook in een live omgeving gebruikt kon worden!

BartL
16 maart 2005, 01:54
Zijn er ondertussen nog ervaringen opgedaan? :)

ateng
16 maart 2005, 18:30
ben ik nu de enige die vind dat die soundclips RETESLECHT zijn?
Je bent niet de enige want ik vind m ook waardeloos klinken. In de laag vind ik de drive niet strak en klinkt als een goedkope distortionpedaal, clean is erg kil en geen body. Komt helemaal niet natuurlijk over en qua karakter komt ie ook niet over als een buizenversterker. Ook al was ie 300 euro had ik m nog niet gekocht. Maar dat is weer mijn mening.

iam
16 maart 2005, 21:45
ben ik nu de enige die vind dat die soundclips RETESLECHT zijn?
Je bent niet de enige want ik vind m ook waardeloos klinken. In de laag vind ik de drive niet strak en klinkt als een goedkope distortionpedaal, clean is erg kil en geen body. Komt helemaal niet natuurlijk over en qua karakter komt ie ook niet over als een buizenversterker. Ook al was ie 300 euro had ik m nog niet gekocht. Maar dat is weer mijn mening.

EINDELIJK :) iemand die het zegt waar het op staat :)

AART
16 maart 2005, 22:07
ik zal ze es testen, ik ken opnames van bands waar een jcm 800 klinkt als een 10 watt oefenversterker...

Mitch
17 maart 2005, 00:43
Soundclips zijn zwaar overgewaardeerd. Da's dan weer mijn mening :D

AART
17 maart 2005, 17:12
ik vind ze eerlijk gezegd nogal slecht, maar het is maar een opname, in het echt wil ik ze nog wel eens horen.

outside
19 maart 2005, 20:54
ik ben al een tijdje op zoek naar een simpel versterkertje rond de 50-60 watt (om boven een drumstel uit te kunnen komen), er staat er 1 van fame in music store voor 150 euro, heb enkel een redelijke clean en redelijke distortion nodig, voor de rest heb ik een effectenbakje. Aangezien een versterker van minstens 50 watt hier ook minstens 300 euro kost, d8 ik dat dit wel een goede aankoop zou kunnen zijn :).

BartL
20 maart 2005, 11:36
Wattage en kwaliteit hebben niet altijd met elkaar te maken hoor.

wessel
20 maart 2005, 11:41
dat je die versterkers niet vindt klinken, ok, maarre die 2x12 cabs das toch gewoon fucking goedkoop in vergelijking met andere 2x12's met delzelfde speakers? Zijn deze niet redelijk vergelijkbaar in kwaliteit? Zit eigenlijk nu wel serieus te overwegen zo een aan te schaffen

ateng
22 maart 2005, 09:10
Het is ook heel goedkoop. Ze lijken mij wel okay en ik denk dat ik ze maar ga testen met mijn eigen top.

LIGNUMdrummerke
8 juli 2005, 23:07
ik heb niet het hele topic doorgelezen dus de info die ik hier verschaf kan al gegeven zijn. de fame versterkers komen uit de fabriek van laboga (gemaild met fzbrikant die dit bevestigde). de radIII DUO is wel verkrijgbaar als fame (ik las hier ergens dat dit niet zo was). sinds kort is er een invoerder voor nederland en belgië en die zit ergens in belgisch limburg. om een richtprijs te geven, de studio reverb (head) kost iets van een 700 euro. de amps zijn te vergelijken met hiwatt qua sound.

ikzelf zou eerst voor de studio reverb zijn gegaan maar combo's zijn weer erg in trek on stage (behalve bij punkers en metalheads dan misschien) en ik vind t ook mooier dan een stack. kan wel zijn dat ik misschien later nog een 2x12 cab bij haal ofzo. wat wel is, is dat de distortion nogal licht is dus wil je deathmetal of hardcore spelen zou ik niet met de ingebouwde distortion werken, toch niet als je veel laag wil....

iam
9 juli 2005, 11:56
ik heb niet het hele topic doorgelezen dus de info die ik hier verschaf kan al gegeven zijn. de fame versterkers komen uit de fabriek van laboga (gemaild met fzbrikant die dit bevestigde). de radIII DUO is wel verkrijgbaar als fame (ik las hier ergens dat dit niet zo was). sinds kort is er een invoerder voor nederland en belgië en die zit ergens in belgisch limburg. om een richtprijs te geven, de studio reverb (head) kost iets van een 700 euro. de amps zijn te vergelijken met hiwatt qua sound.

ikzelf zou eerst voor de studio reverb zijn gegaan maar combo's zijn weer erg in trek on stage (behalve bij punkers en metalheads dan misschien) en ik vind t ook mooier dan een stack. kan wel zijn dat ik misschien later nog een 2x12 cab bij haal ofzo. wat wel is, is dat de distortion nogal licht is dus wil je deathmetal of hardcore spelen zou ik niet met de ingebouwde distortion werken, toch niet als je veel laag wil....

als je goedkope buizencombo's zoekt kan je altijd kijken naar Traynor...
ofwel naar de Koch studiotone (860€ bij beatexplorer)

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 13:41
ik ben een beetje te verliefd op de sound van laboga om nu nog opzoek te gaan naar een andere amp dus wordt het simpelweg duitsland.....

iam
9 juli 2005, 13:43
ik ben een beetje te verliefd op de sound van laboga om nu nog opzoek te gaan naar een andere amp dus wordt het simpelweg duitsland.....

ik ben benieuwd hoe het zal meevallen!!

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 13:46
dan zal je nog zeker een maandje geduld moeten hebben en als ik me eerst nog een andere gitaar wil kopen dan zalt misschien nog wat langer zijn. de epi sheraton staat in solden bij keymusic voor 450 dus ik ben sterk aan t twijfelen, die RADIII duo zal nog wel een tijdje 699 blijven denk ik

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 13:56
ik ben een beetje te verliefd op de sound van laboga om nu nog opzoek te gaan naar een andere amp dus wordt het simpelweg duitsland.....

ik ben benieuwd hoe het zal meevallen!!

allesinds beter dan die kl*te spider II :lol:

djgitarist
20 september 2005, 14:30
Zij er ondertussen al mensen die de studio reverb top en/of 2x12 cabinet hebben gekocht? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen, vooral tijdens optredens.

Zijn de kanalen schakelbaar d.m.v. een footswitch?

BlackSun
20 september 2005, 18:54
Ik heb de Fame 2x12 V30 cabinet.

Ervaring: GOEEED. Ik speel metal, en dat ding heeft kilo's laag, en alles mooi strak en gedefinieerd. Ook voor rock prima!
Clean kan ie wat bassig overkomen, maar met eq op je evrsterker is natuurlijk veel te doen.

*mav11*
11 december 2005, 11:45
En zijn er mensen die een top hebben gekocht of een combo van Fame?

EpiCenturiesAWAy
11 december 2005, 12:07
Op he offstage forum zit iemand die zo'n top heeft met 2 rectifier buizen in! Hij verkoopt hem btw ook! (ben ik btw niet :) )

djgitarist
15 december 2005, 08:57
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 08:58
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 08:59
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 09:00
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 09:01
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 09:01
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 11:09
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

djgitarist
15 december 2005, 11:10
...

djgitarist
15 december 2005, 11:10
test

djgitarist
15 december 2005, 11:13
Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy dus het is moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duidelijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solos, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

dejohan
15 december 2005, 16:34
Wat zei je? :D

Wormaap
15 december 2005, 17:31
Wat zei je? :D
Hij zei:

Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

Wormaap
15 december 2005, 17:31
Wat zei je? :D
Hij zei:

Ik heb onlangs de fame studio reverb top uitgetest met een fender USA fat-strat:

Het cleane kanaal is vrij crunchy, als je elementen met hoge output gebruikt is het erg moeilijk om het geluid clean te krijgen.

Het overdrive kanaal heeft wel een lekkere vette distortion, maar ik vond het geluid niet veelzijdig genoeg:
als je bijvoorbeeld de bas helemaal open draait wordt je geluid maar een klein beetje voller/warmer. Ook de bright switch haalt naar mijn mening weinig uit. Komt erop neer dat je er maar 1 geluid uit krijgt, waarbij de gain en volume de enige 2 knoppen zijn die duideijk merkbaar effect hebben als je eraan draait.

Tot slot heb ik nog 1 opmerking. Ik heb de studio reverb op verschillende cabinets getest, op een behringer of marshall lijkt het alsof er teveel compressie op staat (donker brommend metal geluid).
Op een fame 4x12" celestion vintage30 klonk het weer erg schel, leuk voor snijdende solo's, maar de meeste mensen zullen er pijn van aan hun oren krijgen.
Het diezel cabinet kwam naar mijn mening het beste uit de test, maar dan speel je met een cabinet dat 2 keer zo duur is als de top zelf.

Grave Fillé
18 december 2005, 17:38
Ik heb zelf de Fame 212 v30. Hij klinkt heel goed icm mn Rectoverb: Clean lekker warm en zeker strak voor metal. En zeker voor het geld Ik heb hem nog niet naast andere 212's getest dus vergelijken met andere kan ik niet doen. Ook is jammer dat hij minder breed is dan andere 212 cabs dus vormt het geheel een beetje smal(top past er net op). Wel kom ik met mn Rectoverb over de Fame beter door de mix bij de band dan de andere gitarist met een DSL 100 over een line 6 412 spider kast. Maar dat verschil kan hem ook in de top zitten.

Grave Fillé
18 december 2005, 17:42
Ik heb zelf de Fame 212 v30. Hij klinkt heel goed icm mn Rectoverb: Clean lekker warm en zeker strak voor metal. En zeker voor het geld Ik heb hem nog niet naast andere 212's getest dus vergelijken met andere kan ik niet doen. Ook is jammer dat hij minder breed is dan andere 212 cabs dus vormt het geheel een beetje smal(top past er net op). Wel kom ik met mn Rectoverb over de Fame beter door de mix bij de band dan de andere gitarist met een DSL 100 over een line 6 412 spider kast. Maar dat verschil kan hem ook in de top zitten.

Grave Fillé
18 december 2005, 17:42
Ik heb zelf de Fame 212 v30. Hij klinkt heel goed icm mn Rectoverb: Clean lekker warm en zeker strak voor metal. En zeker voor het geld Ik heb hem nog niet naast andere 212's getest dus vergelijken met andere kan ik niet doen. Ook is jammer dat hij minder breed is dan andere 212 cabs dus vormt het geheel een beetje smal(top past er net op). Wel kom ik met mn Rectoverb over de Fame beter door de mix bij de band dan de andere gitarist met een DSL 100 over een line 6 412 spider kast. Maar dat verschil kan hem ook in de top zitten.

wytz
18 december 2005, 22:27
de spider kast is niet gemaakt om een gewone top overheen te halen....

volgens mij hebben de speakers vrij weinig karakter om de amp zo veelzijdig mogelijk te maken. als het goed is moet die marshall dus nergens naar klinken......

andoni
19 december 2005, 11:17
Een Spider 4x12 klinkt zowiezo nergens naar, Marshall lampentop erop of niet :p Serieus, die cab doet de DSL geen eer aan, zorg dat je vriend zo snel mogelijk een andere heeft! :p

ACSlater
19 december 2005, 14:07
Tsjee zeg. Hou er wel rekening me dat er bij de prijzen van de Musicstore nog wat btw bijkomt. Als je daar koopt in Keulen dan is het 16% (zoals in de prijzen op de site is berekend) en als je laat bezorgen dan komt er dus nog 3% bij.

Ik heb de gok genomen en de 4x12 slant besteld. Komt pas begin januari maar zit nu in Afghanistan dus komt goed uit :)

Grave Fillé
19 december 2005, 18:59
Een Spider 4x12 klinkt zowiezo nergens naar, Marshall lampentop erop of niet :p Serieus, die cab doet de DSL geen eer aan, zorg dat je vriend zo snel mogelijk een andere heeft! :p

Binnenkort word die vervangen door een Marshall cab dus dan zal ik de vergelijking weer maken
:wink:

BartL
19 december 2005, 23:48
Ik heb de gok genomen en de 4x12 slant besteld. Komt pas begin januari maar zit nu in Afghanistan dus komt goed uit :)
:o

Klinkt erg...uuhm droog :-D

Veel succes daro, lijkt het al ergens op? :)

ACSlater
20 december 2005, 10:09
hehe thanx! gelukkig ist nog droog en zonnig. De winter komt er ook hier aan maar hoop dan al weer terug te zijn. Het lijkt nog nergens naar hier misschien dat het over een jaar of tien weer wat is.

BlackSun
23 februari 2006, 21:39
Tsjee zeg. Hou er wel rekening me dat er bij de prijzen van de Musicstore nog wat btw bijkomt. Als je daar koopt in Keulen dan is het 16% (zoals in de prijzen op de site is berekend) en als je laat bezorgen dan komt er dus nog 3% bij.

Ik heb de gok genomen en de 4x12 slant besteld. Komt pas begin januari maar zit nu in Afghanistan dus komt goed uit :)

Hee, ik heb de 2x12 uit duitsland besteld en de prijs was precies hetzelfde als op de site hoor...volgens mij hoef je vanuit duitsland geen invoerrechten te betalen.

BlackSun
23 februari 2006, 21:40
OOPS!...zie nu pas de datum van die post...

Edit: en er stond nog 'Januari' in zn post ook...just one of those days...

aaleks
21 maart 2006, 17:37
okeej.. ik heb ook even zitten kijken.. en die fame dingen lijken toch echt super.. Een franse site heeft beide versterkers gestest..

Dus als ik het goed begrijp.
FAME Studio Reverb Head 50 Prijs 455,48€
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_59_GIT0004645-000/0/0/0/detail/musicstore.html
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_59_GIT0004645-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git/git0004645-000.jpg

Is ook de
Laboga Studio Reverb (= Rad III & Rad III Duo)
http://www.my-music.fr/SR_samples.jpg

Met hier de soundsamples:
http://www.my-music.fr/samples%20Studio%20Reverb.htm

aaleks
21 maart 2006, 17:37
FAME Overkill Top 974,57€
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_59_GIT0007282-000/0/0/0/detail/musicstore.html
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_59_GIT0007282-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git/git0007282-000.jpg

is ook de
Laboga Mr Hector
http://www.my-music.fr/Mr_Hector_samples.jpg

Samples:
http://www.my-music.fr/samples%20Mr%20Hector.htm


Ik vind het eigenlijk wel vet klinken :)

Toaster
8 april 2006, 22:23
ik vind het nergens naar klinken