PDA

View Full Version : 2 nieuwe gitaren



wietse
15 januari 2005, 14:51
ja ik doe het niet voor 1 :-D
vanmorgen eerst in eelde al een leuk koopje een yamaha rgx612s in koffer compleet met boss metalzone2 en boss delay pedaal en boss multivoeding ,voor 150 euro , heb dus heel snel de beurs getrokken.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/yamaha.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/yamahabody.jpg

hij heeft wel wat beschadigingen en de tremelo arm ontbreekt ,de floyd is ook geblokkeerd.
dit vind ik niet zo'n ramp.
de pedalen verkoop ik wel weer dan heb ik die gitaar dus echt goedkoop :D .
daarna doorgetuft naar @schwalbe in gronigen,daar een bas geruld voor een firebird kopie , geen top kwaliteit multiplex body maar wel set neck en mini humbuckers leuk ongewoon ding van daytone.
firebird kopieen zijn er namelijk niet zoveel ben hier dus zeker blij mee.
deze speelt ook nog eens lekker en is op kleine beschadigingen na nog in erg goede staat (moest hem wel effe poetsen , man wat was dat fretboard smerig)
mijn dag was weer goed in ieder geval.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/firebird.jpg

schwalbe
15 januari 2005, 15:11
daarna doorgetuft naar @schwalbe in gronigen,daar een bas geruld voor een firebird kopie , geen top kwaliteit multiplex body maar wel set neck en mini humbuckers leuk ongewoon ding van daytone.
firebird kopieen zijn er namelijk niet zoveel ben hier dus zeker blij mee.
deze speelt ook nog eens lekker en is op kleine beschadigingen na nog in erg goede staat (moest hem wel effe poetsen , man wat was dat fretboard smerig)
mijn dag was weer goed in ieder geval.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/firebird.jpg

Goed dat je er blij mee bent. Het fretboard was inderdaad nooit schoongemaakt. De gitaar is nog uit mijn punktijd en toen was schoonmaken uiteraard iets voor burgermannen; dat deed je niet.

Firebird
15 januari 2005, 15:33
Jeetje...een Firebird copie.....die zie je echt nooit!! wat een te gek ding zeg!! Gefelici!!

Kasper
15 januari 2005, 15:36
Goed dat je er blij mee bent. Het fretboard was inderdaad nooit schoongemaakt. De gitaar is nog uit mijn punktijd en toen was schoonmaken uiteraard iets voor burgermannen; dat deed je niet.

Ik zie het helemaal voor me:

"Gedver dat fretboard is ranzig, ik zou het beter eens schoonmaken.

Maar achneen wacht, ik ben een punker, wat zullen ze niet denken van mij... Jammer, dan maar een vuil fretboard :( "

iam
15 januari 2005, 15:37
ik heb wel interesse in die delay... hoeveel moet je ervoor? (lascar at pandora dot be)

schwalbe
15 januari 2005, 15:40
Ach, in die tijd werd meer dan 3 snaren ook gezien als overbodige luxe... :)

wietse
15 januari 2005, 15:46
ik heb wel interesse in die delay... hoeveel moet je ervoor? (lascar at pandora dot be)
tja ik stuur niks op heb daar geen tijd voor om dat allemaal te regelen .
en ophalen uit belgie weg is ook niet goedkoop.
en met zulke dingen ga ik eerst m'n gitaartspelende maten af of iemand er belang bij heeft.

iam
15 januari 2005, 16:16
ik heb wel interesse in die delay... hoeveel moet je ervoor? (lascar at pandora dot be)
tja ik stuur niks op heb daar geen tijd voor om dat allemaal te regelen .
en ophalen uit belgie weg is ook niet goedkoop.
en met zulke dingen ga ik eerst m'n gitaartspelende maten af of iemand er belang bij heeft.

ok jammer (opsturen is trouwens niet zo héél veel werk hoor maarkom :))

frekie
15 januari 2005, 16:27
Ben ook wel eens naar die rommelmarkt in Eelde geweest, stond een handelaar met ouwe Höfners enzo, best geinig maar niet goeiekoop. Dat is die Yamaha wel, onderschat merk vind ik. Geinige Firebird kopie, ik zag laatst een rode Epi op marktplaats. Tokai heeft er ook een gemaakt, kwam uit Korea dacht ik.
Mijn ervaring Wietse, als je vanuit FRL wat wil verkopen moet je opsturen, niemand wil vanuit de bewoonde wereld helemaal hier naartoe tuffen :(

wietse
15 januari 2005, 16:52
Ben ook wel eens naar die rommelmarkt in Eelde geweest, stond een handelaar met ouwe Höfners enzo, best geinig maar niet goeiekoop. Dat is die Yamaha wel, onderschat merk vind ik. Geinige Firebird kopie, ik zag laatst een rode Epi op marktplaats. Tokai heeft er ook een gemaakt, kwam uit Korea dacht ik.
Mijn ervaring Wietse, als je vanuit FRL wat wil verkopen moet je opsturen, niemand wil vanuit de bewoonde wereld helemaal hier naartoe tuffen :(

oh die handelaar is heel goed met te handelen doet er soms zo een 100 euro van de prijs af , heb ik m'n eko bariton ook weg.
hij is nu ernstig ziek dus zal er wel een tijdje niet meer staan.
wat verzenden aangaat , helaas dan duurt het maar wat langer voordat ik de boel kwijt ben , door m'n werktijden eigenlijk geen kans om naar het postkantoor te gaan.
zo'n pedaaltje is niet zo moeilijk met inpakken maar een gitaar wel.
en het zal je verbazen hoever mensen willen reizen voor iets dat ze echt willen hebben.
heb hier al eens een meisje voor een oude egmond jazzbak gehad kwam uit den bosch met de trein!
heb haar maar wat korting gegeven :) .

Luca P
15 januari 2005, 17:29
Ja die Firebird is gaaf!

Gitaren met Folyd's??
Geen smoel! Wat een stuk onbenullig brok ijzer!

schwalbe
15 januari 2005, 20:24
De bas die ik met Wietze ruilde voor de firebird bevalt ook wel goed geloof ik; bij gebrek aan basversterker het geluid nog niet kunnen testen, maar verder alles OK, simpel maar degelijk. Ik ben van plan om naast de gitaar ook wat te gaan bassen...
Hoe vind je de firebird klinken, Wietze?

Anders Destium
15 januari 2005, 20:32
Gefeliciteerd Wietse :)


And the beat goes on dadada darup... :lol:

wietse
15 januari 2005, 20:46
Hoe vind je de firebird klinken, Wietze?
niet verkeerd , heb de element hoogte wat versteld en klinkt lekker vel en scherp , maar dat hangt natuurlijk ook van de versterker af , heb hem nog niet op m'n buizenbakje geprobeerd.
hij heeft in ieder geval een lekkere gladde hals.
jij vond hem soms wat modderig begreep ik ?
geen last van bij mij. (of was die poetsbeurt zo soms hard nodig :D )

schwalbe
15 januari 2005, 20:51
Hoe vind je de firebird klinken, Wietze?
niet verkeerd , heb de element hoogte wat versteld en lekker vel en scherp , maar dat hangt natuurlijk ook van de versterker af , heb hem nog niet op m'n buizenbakje geprobeerd.
hij heeft in ieder geval een lekkere gladde hals.
jij vond hem soms wat modderig begreep ik ?
geen last van bij mij. (of ik begin doof te worden :D )

Ja, niet het totaalgeluid maar de E en A snaren misten voor mijn smaak definitie. Maar ik denk niet dat je daar veel last van hebt als je niet vaak palmmuted powerchords (hoe zeg je dat in ABN??) speelt.

wietse
15 januari 2005, 20:54
fuck ik pas wat aan en je bent me net weer voor :-D , was wat woorden vergeten ,zo'n snelle reactie had ik niet verwacht

Orpheo
15 januari 2005, 20:55
Ja, niet het totaalgeluid maar de E en A snaren misten voor mijn smaak definitie. Maar ik denk niet dat je daar veel last van hebt als je niet vaak palmmuted powerchords (hoe zeg je dat in ABN??) speelt.

Handpalm gedempt krachtakkoord?? :razz:

wietse
15 januari 2005, 20:57
Ja, niet het totaalgeluid maar de E en A snaren misten voor mijn smaak definitie. Maar ik denk niet dat je daar veel last van hebt als je niet vaak palmmuted powerchords (hoe zeg je dat in ABN??) speelt


kan wel komen omdat de intonatie niet echt super is moet dat nog effe bijstellen kan alleen m'n kleine schroevendraaier niet vinden , doe dat dus later wel.

vulvasonic
15 januari 2005, 21:16
Het spijt me Wietse, maar volgens mij strook jij niet..... :D

wietse
15 januari 2005, 21:38
Het spijt me Wietse, maar volgens mij strook jij niet..... :D
kom je daar nu pas achter?
beetje traag van begrip zeker :-D