PDA

View Full Version : Pinch harmonics



Mauser
15 januari 2005, 14:18
Ik merk dat als ik m'n gitaar een halve of anderhalve toon lager stem, de pinch-harmonics veel beter gaan. Als ik m'n gitaar normaal heb gestemd, of een hele toon lager, lukken de pinch-harmonics meestal niet. Kan het kloppen dat het ligt aan de stemming, of zit het gewoon tussen m'n oren?

sambofan
15 januari 2005, 14:54
't klopt wel dat ze een halve toon lager beter gaan, aan de andere kant moet je ook niet te laag gaan. het zou wel moeten lukken in de normale stemming, maar da's een kwestie van veel oefenen en de settings van je versterker goed instellen !!

Mauser
15 januari 2005, 15:09
Hmm... Ik wist niet dat het ook an de versterker lag... Hoe kan ik m'n versterker dan het best instellen?

Cubensis
15 januari 2005, 16:45
veel hoog en presence en gain :D

sneez0r
15 januari 2005, 21:14
Ik kan natuurkundig gezien daarvoor geen verklaring bedenken. Maar het zou best eens kunnen kloppen.

sambofan
17 januari 2005, 16:53
nouja, mijn ervaring is dat versterker instellingen wel degelijk helpen;
dus veel gain, veel treble, veel bas contour of presence maximaal en natuurlijk de aanslag goed oefenen.
met weinig gain lukt 't ook wel maar dan heb je een minimaal effect

DarknessAwaits
3 februari 2005, 23:33
Ik heb ook een probleem met de harmonics, normaal speelde ik op een setje 0.010 en sinds gisteren op 0.011 (normale stemming). Opeens lukken de pinch-harmonics op de E staar bijna niet meer. Is dit een bekend fenomeen, of moet ik meer oefenen? Bij mijn andere gitaren heb ik er totaal geen problemen mee.