PDA

View Full Version : wie heeft er zo'n mini-amp?



iam
15 januari 2005, 13:27
test

iam
15 januari 2005, 13:30
Ik denk hier aan zo'n mini-twin, mini-marshall, dano honeytone, microcube?

ervaringen?
prijzen?

laat maar horen :-)

birt
15 januari 2005, 14:48
ik heb hier momenteel een honeytone van een vriend.

ik moest er een uitgang voor een cab aan maken die het ingebouwde speakertje uitschakelt als er een plug in zit.
(dit is trouwens voor de meeste miniamps een aanrader, grotere speaker is sowiso beter, zelfs hifi-speakers)

hij heeft nogal snel last van feedback, ruist vrij hard maar het geluid op zich valt wel mee. op een 4x12 is hij ook heel wat overetuigender. hij haalt het echter niet bij mijn zelfbouw miniampje kwa geluid zowel op de kleine speaker als op de 4x12 (ondanks dat die zelfbouw wel wat stiller is maar daar ben ik in een nieuwe versie aan aan het werken).

die zelfbouw is grotendeels geinspireerd op de Ruby van www.runoffgroove.com... als je wat handig bent kan je die zelf maken;)

van andere miniampjes kan ik weinig zeggen

V!N
15 januari 2005, 14:50
Ik heb een jaar of zeven geleden een mini Marshall ontvangen als relatiegeschenk. Het klinkt als een AM radio, maar dan met meer hoog en minder laag.

De meest bruikbare mini is de Zinky Smokey. Ik heb de polycarbon uitvoering, maar wil toch erg graag een "traditionele" er nog bij hebben. Ook hun Supro lijkt me erg intressant, vooral met de introductie-prijs !

http://www.smokeyamps.com

Maar het blijven speeltjes .. :) Ik zit liever met de gitaar op de knie onversterkt te pingelen dan dat ik zo'n apparaatje gebruik.

stewartfan
15 januari 2005, 18:07
die versterkertje klinken echt goed ! op een cabinet echt het proberen waard !

Jeroenvanhulsteijn
17 januari 2005, 17:43
k had een marshall ms2. Klonk idd als een radio. Ligt nu helemaal uit elkaar. Ik gebruik hem nu als "cab" voor mn HK creammachine. Nu klinkt die als een radio :razz:

Bobbel
18 januari 2005, 00:11
ik heb ook een Marshall MC 2... hij is wel leuk... :D

schwalbe
18 januari 2005, 10:47
Ik hoor regelmatig iemand spelen over een microcube en ben erg onder de indruk; ook van het speakertje. Lijkt me alleen minder geschikt voor het zwaardere werk.