PDA

View Full Version : Gibson Les Paul DC Faded vraag...



Bobbel
15 januari 2005, 11:22
som werkt het wel, soms werkt het niet...

Bobbel
15 januari 2005, 11:22
Hallo,

Ik zag deze Gibson laatst in een winkel staan en heb hem ff uitgeprobeert... en ik heb gibsons met p-90's altijd al mooi gevonden (het geluid dan he)... en ik vind dat het de enige gibson is die lekker speelt ( :oops: )...

nou wou ik graag weten, omdat hij niet zo duur is (voor een Gibson)... is het wel een 100% Gibson of is de kwaliteit minder goed dan de andere of is hij afgeraffeld...

het gaat om deze:

http://images.misupply.com/products/original/Gibson/93768.jpg

alvast bedankt!

BLOK182
15 januari 2005, 11:29
Kwaliteit zal goed zijn, maar zoals je ziet, is het model nogal simpel en is er geen speciaal hout voor gebruikt. Geen bindingen, paarlemoer inlays, dikke flametops enzo, dat drukt gewoon flink in de kosten.[/list]

ben79
15 januari 2005, 12:07
en geen gewelfd essen bovenblad dat de andere wel hebben, iets minder afgewerkt, gewoon goedkoper gemaakt dus.
De lak en speelbaarheid is misschien iets slechter, de klank moet je zef uitmaken..

Swan
15 januari 2005, 12:19
ik vond de Fadeds waar ik op heb gespeeld juist erg lekker spelen...maar ik ben niet zo'n Les Paul typ

Bobbel
15 januari 2005, 12:24
ik vind deze dus als enige lekker spelen, want hij heeft een dunnere hals en heeft een DC...

iam
15 januari 2005, 13:09
ik vin deze in de junior versie in tv yellow héél erg geil
(zoals die gast van Greenday op speelt nu)

maar vrees dat het geluid ni echt mijn ding is... ben meer een tele man :)

spanky_franky
15 januari 2005, 14:14
heb zelf een Gibson les paul faded ebony, klinkt super, en is bovenal errug licht voor een gibson!

Bobbel
15 januari 2005, 14:32
heb zelf een Gibson les paul faded ebony, klinkt super, en is bovenal errug licht voor een gibson!

ja dat hij licht is vind ik wel fijn, want ik speel op zware gitaren en na een tijdjes krijg je wel lamme schouders :lol:

Tupelo
16 januari 2005, 14:42
Wil er ook nogsteeds één hebben. Geweldige betaalbare gitaar!!!

galguitarist
16 januari 2005, 17:17
Vind het jammer dat ze hem niet meer buiten de Faded Series uitbrengen, heb zelf een "gewone" Special met P100's (naar mijn mening een droomgitaar) en zou er graag een DC met P90's bij hebben, mijn ervaring met de Faded Series is echter niet zo geweldig (vieze scherpe fretten enzo).

BLOK182
16 januari 2005, 17:33
Dat met de fretten bijvoorbeeld, das Gibson, gewoon ff een paar exemplaren testen en de goeie eruit halen. Ik had datzelfde dus met LP Classics, ik vind het op een faded al onaanvaardbaar, laat staan op een gitaar van rond de 2000.

Orpheo
16 januari 2005, 21:33
Dat met de fretten bijvoorbeeld, das Gibson, gewoon ff een paar exemplaren testen en de goeie eruit halen. Ik had datzelfde dus met LP Classics, ik vind het op een faded al onaanvaardbaar, laat staan op een gitaar van rond de 2000.

had ik helemaal niet met een LP classic hoor.....iig geen scherpe fretten! en t waren wellicht wat dikke en brede fretten, maar dat vond ik een welkome afwisseling! vin ik wel lekker spelen...

BLOK182
16 januari 2005, 21:36
Dat met de fretten bijvoorbeeld, das Gibson, gewoon ff een paar exemplaren testen en de goeie eruit halen. Ik had datzelfde dus met LP Classics, ik vind het op een faded al onaanvaardbaar, laat staan op een gitaar van rond de 2000.

had ik helemaal niet met een LP classic hoor.....iig geen scherpe fretten! en t waren wellicht wat dikke en brede fretten, maar dat vond ik een welkome afwisseling! vin ik wel lekker spelen...
Heb mun jatten eraan opengehaald bij EMI in Eindhoven. Overigens, van de 5 LP classics die ik vast heb gehad was der maar eentje ECHT de moeite waard imo, en die hing in Keulen bij Musicstore.

Orpheo
16 januari 2005, 21:42
Dat met de fretten bijvoorbeeld, das Gibson, gewoon ff een paar exemplaren testen en de goeie eruit halen. Ik had datzelfde dus met LP Classics, ik vind het op een faded al onaanvaardbaar, laat staan op een gitaar van rond de 2000.

had ik helemaal niet met een LP classic hoor.....iig geen scherpe fretten! en t waren wellicht wat dikke en brede fretten, maar dat vond ik een welkome afwisseling! vin ik wel lekker spelen...
Heb mun jatten eraan opengehaald bij EMI in Eindhoven. Overigens, van de 5 LP classics die ik vast heb gehad was der maar eentje ECHT de moeite waard imo, en die hing in Keulen bij Musicstore.

ik had ook een heel fijn lp'tje bij Rockpalace in Den Haag...

vulvasonic
16 januari 2005, 23:07
Deze gitaar is relatief goedkoop omdat het een echte no-nonsense gitaar is. Het is een simpele gitaar, maar wel met een dijk van een geluid (vind ik dus).
Ik heb zelf sinds kort een DC met humbuckers. De bespeelbaarheid daarvan is echt geweldig, vooral omdat je zonder enige moeite zo lekker hoog kan spelen.

Probeer er gewoon es een uit.

Bobbel
16 januari 2005, 23:23
Deze gitaar is relatief goedkoop omdat het een echte no-nonsense gitaar is. Het is een simpele gitaar, maar wel met een dijk van een geluid (vind ik dus).
Ik heb zelf sinds kort een DC met humbuckers. De bespeelbaarheid daarvan is echt geweldig, vooral omdat je zonder enige moeite zo lekker hoog kan spelen.

Probeer er gewoon es een uit.

ik heb er al heel vaak op gespeelt... en zoals ik al zei vind ik het de enige Gibson die lekker speelt omdat de hals dunner is dan bij andere Gibsons... en ik hou van dat p-90 geluid... en ik kan hem nu voor € 600,- nieuw krijgen :razz:

Swan
16 januari 2005, 23:31
dan vind ik deze
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/Gibson_Les_Paul_Special_NHWE.htm
toch n stuk vetter

Bobbel
16 januari 2005, 23:35
dan vind ik deze
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/Gibson_Les_Paul_Special_NHWE.htm
toch n stuk vetter

dat vind ik dus een vervelende gitaar... want hij heeft geen double cut... dan kun je bij de hoge frets er niet goed bij (ik dan tenminste)

Swan
16 januari 2005, 23:35
speel jij aan de bovenkant van de hals?

Bobbel
16 januari 2005, 23:41
speel jij aan de bovenkant van de hals?

ik gebruik mijn duim en ik heb ook altijd mijn hele hand om de hals...

galguitarist
17 januari 2005, 17:40
peelt... en zoals ik al zei vind ik het de enige Gibson die lekker speelt omdat de hals dunner is dan bij andere Gibsons... en ik hou van dat p-90 geluid... en ik kan hem nu voor € 600,- nieuw krijgen :razz:

Damn, dat is wel echt een goede deal! Je wil vast niet met met delen waar je die vandaan haalt ;)

Bobbel
18 januari 2005, 00:09
peelt... en zoals ik al zei vind ik het de enige Gibson die lekker speelt omdat de hals dunner is dan bij andere Gibsons... en ik hou van dat p-90 geluid... en ik kan hem nu voor € 600,- nieuw krijgen :razz:

Damn, dat is wel echt een goede deal! Je wil vast niet met met delen waar je die vandaan haalt ;)

oh jawel hoor... op www.music123.com daar staat hij voor $ 690,-... als je dan op bestellen klikt... dan staat er... heb je het voor minder gezien... wij gaan eronder!!! en per toeval vond ik een site waar hij $ 612,- was... en nou bieden ze hem aan mij voor $ 610,- :D... omgerekent is dat ongeveer € 600,-... zie maar:

$ 610 / 1.32 = € 462.12

462.12 / 100 * 19 = € 87.80 + 462.12 = € 549.92 (kosten gitaar met invoersrechten, zonder verzend kosten)

verzendkosten zijn:

$ 85.72 / 1.32 = € 64.94

€ 549.92 + € 64.94 = € 614.86

nou € 15,- meer dan dat ik had geschat...