PDA

View Full Version : Aparte Gibson SG Special...?



amon
14 januari 2005, 19:09
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=35318


:???: Is dit een echte? Werden die echt zo lelijk gemaakt??? :-?

Diedo
14 januari 2005, 19:23
die wordt echt al maandenlang aangeboden... ik vind het niet gek dat ie em niet kwijtraakt... :)

ben79
14 januari 2005, 22:19
zie hem ook al heeeeel erg lang op 2dehands sites, erg verdacht ...

xxlarsxx
14 januari 2005, 22:46
geloof eerlijk gezegt ook niet dat ie echt is, die brug is in ieder geval niet origineel, als ie echt is, dan is et een SG-X maar die kleur klopt niet. en de achterkant van die kop lijkt blank maple en er staat made by gibson ingeponst.... nooit eerder gezien. En hij staat er inderdaad al maanden op, dus als et een koopje was, was ie allang verkocht geweest...

Neals
15 januari 2005, 00:11
ik heb em voor de grap gemailt!

Neals
15 januari 2005, 10:08
ik heb em gemaild, en dit kreeg ik terug:

hey neals,

bij deze de fotos. ik doe de sg weg omdat ik voor mijn opleiding een goede allround gitaar wil, en ik geen geld heb om mijn sg te houden. de gebreken zijn de lak, deze kwam van de vroegere zilverlakken af die erg slecht waren in 1983(deze lak werd alleen gebruikt voor de anniversary modellen), vandaar de barstjes in de lak (deze lopen trouwens wel erg mooi door het hout heen). verder heeft de sg een aantal butsen e.d.(zie foto)
dus het is wel een player. alle onderdelen zijn nog origineel. en de brug op deze SG is echt uniek, ik hoorde van een medewerker bij gibson usa dat deze brug niet standaard op dit model werd gezet, maar toch in de fabriek is gemonteerd. dus het is al met al een heel aparte sg.

groeten
----------------------------------------

Volgens EverythingSG.com bestaat er overigens WEL een special met slechts 1 humbucker bij wat nazoekwerk, vind ik alleen de brug erg verdacht!

Matje
15 januari 2005, 10:30
geloof eerlijk gezegt ook niet dat ie echt is, die brug is in ieder geval niet origineel, als ie echt is, dan is et een SG-X maar die kleur klopt niet. en de achterkant van die kop lijkt blank maple en er staat made by gibson ingeponst.... nooit eerder gezien. En hij staat er inderdaad al maanden op, dus als et een koopje was, was ie allang verkocht geweest...

das zo onduidelijk dat er net zo goed made in usa kan staan, en dat staat wel op de meeste sg's.

ben79
15 januari 2005, 12:12
de knoppen , de brug , de kapjes op de stemmechanieken zijn niet origineel, er zit geen origineel element in, er staat op de kop inderdaad niet made in USA, de plaats van de knoppen vind ik verdacht en de kenners geven waarschijnlijk nog een boel 'mankementen' dus ofwel is het inderdaad een heel speciale editie ofwel is het een fake, trouwens hij ziet er niet uit....

Neals
16 januari 2005, 19:57
100 euro wil ik er hooguit voor geven!

vulvasonic
16 januari 2005, 23:12
Ik geloof 'm.
Volgens mij heb ik zo'n ding wel es nieuw zien staan.










Maar laat niemand zich door mij overhalen aub.......

pol
17 januari 2005, 10:35
die brug kan wel origineel zijn hoor, net zoals de knopjes .
En als er gibson op de kop staat is ze zowiezo made in USA, dat kun je trouwens ook zien aan het serienummer vanachter op de kop.
gibson heeft wel meer van die gekke dingen gedaan.
Met een nieuwe finish derop is dit wel een mooie gitaar vind ik.

imlikeajungle
17 januari 2005, 10:43
ik had die gast maanden geleden al gemaild maar hij staat niet echt open voor een normaal bod... een sg-x is tweedehands +/- 650,- waard, dus deze met builen, blutsen, een kutfinish die overnieuw moet etc leek mij niet echt zijn vraagprijs...maar ik hou van dit soort sg's en het leek me leuk.. maar hoij wou niks van zijn prijs afdoen..

Punkrockerke
17 januari 2005, 12:24
.. maar hij wou niks van zijn prijs afdoen..
...en hij zit er dus nog steeds mee... :D