PDA

View Full Version : V-amp 2 pro icm marshall 8008 eindtrap



ToTaL FaKe
14 januari 2005, 15:48
Ik wil een V-amp 2 pro icm marshall 8008 eindtrap en een 2x12 cabinet te kopen. Wie heeft hier ervaring? Of nog tips?

FNaRK
14 januari 2005, 17:02
ik gebruik een Line6 Pod Pro i.c.m een Marshall 8008 en twee 4x12 cabs.
Ik vind het lekker klinken, maar de buizen-puristen zullen wel weer gaan zeiken.............

ToTaL FaKe
14 januari 2005, 17:17
ok bedankt.. Ja ik wou iig weten of die marshall 8008 wel te doen is :-D want is hoor verschillende reacties erover...

Ik weet of het een V-amp 2 pro word of een POD pro.. het scheelt best veel. Ik heb een v-amp gehad, en was daar zeer tevreden over.

Maar ik wil cker weten wel 2x12.. 4x12 zijn mij iets te zwaar.. :-D

kokeleko
14 januari 2005, 19:13
ik gebruik een Line6 Pod Pro i.c.m een Marshall 8008 en twee 4x12 cabs.
Ik vind het lekker klinken, maar de buizen-puristen zullen wel weer gaan zeiken.............

Ik gebruik een Pod 2 voor repetieties , vind em goed klinken hoor, en bovendien hij gaat altijd mee als backup.

doncker
14 januari 2005, 22:21
Solid-state eindtrappen werken het beste met modelling.

srv-man
14 januari 2005, 22:35
Solid-state eindtrappen werken het beste met modelling.

Dat lees je inderdaad wel overal, maar tijdens repetities gebruik regelmatig een PodXT in combinatie met VHT 2/50/2 en een bagend speakerkastje en dat klinkt toch wel heel erg lekker.

kokeleko
15 januari 2005, 10:05
In mijn oefenruimte staat een Engl Thunder combo, ik sluit de Pod 2 op de return aan klinkt prima met buizen.
Wat ik wel aanbeveel is die edit software van line 6 , kun je zo downen, geeft je veel meer overzicht van het ding tijdens het tweaken.

ToTaL FaKe
15 januari 2005, 10:16
maar ik denk wel dat het een v-amp pro word, scheelt aanzienelijk veel in prijs.

140 euro is ong zo'n v-amp pro....

Maar een Pod (xt) pro, weet ik niet. Weet iemand dat? Ik zie ze ook niet veel op marktplaats/gitaarmarkt/2ehands.nl staan.

srv-man
15 januari 2005, 12:05
Als ik jou was, zou ik toch voor een PodXT gaan. De V-amp heb ik ook gehad en die klonk in mijn oren echt heel veel slechter dan een Pod. Eerlijk gezegd vond ik de Vamp helemaal niets.....

Neem gewoon een Pod, dat is de industiestandaard geworden. 2ehands heb ik de mijne een jaar geleden voor 275 euro gekocht (in nwst). Dus zoveel meer hoeft dat niet te kosten. Je krijgt er geen spijt van.....

Succes, Theo

Fvddungen
15 januari 2005, 12:09
Als ik jou was, zou ik toch voor een PodXT gaan. De V-amp heb ik ook gehad en die klonk in mijn oren echt heel veel slechter dan een Pod. Eerlijk gezegd vond ik de Vamp helemaal niets.....

Neem gewoon een Pod, dat is de industiestandaard geworden. 2ehands heb ik de mijne een jaar geleden voor 275 euro gekocht (in nwst). Dus zoveel meer hoeft dat niet te kosten. Je krijgt er geen spijt van.....

Succes, Theo
Daar zijn de meningen over verdeeld. Zelf vind ik de V-Amp juist veel beter klinken dan de gewone Pod. De PodXT versie heb ik nog niet mogen horen en zal vast wel wat beter klinken dan de Pod 2.0, maar daar betaal je ook voor, zeg. En dat van die industriestandaard is echt flauwekul.

Anyways: wacht nog even een dag of 5 en zie wat voor nieuwe produkten Behringer op de markt gaat brengen. Maar liefst 78 en ik ben benieuwd wat er tussen zit.

mijnechtenaamisalvergeven
15 januari 2005, 14:19
Wat voor muziek speel je eigenlijk? Ik heb tijd met een v-amp en een marshall 8008 + 4x12 gespeeld. Clean en crunch klonken best aardig maar ik kon geen lekkere high gain sound uit die set krijgen. Da's toch best lastig als je metal speelt. :wink:

srv-man
15 januari 2005, 17:47
Daar zijn de meningen over verdeeld. Zelf vind ik de V-Amp juist veel beter klinken dan de gewone Pod. De PodXT versie heb ik nog niet mogen horen en zal vast wel wat beter klinken dan de Pod 2.0, maar daar betaal je ook voor, zeg. En dat van die industriestandaard is echt flauwekul.


Tja, de meningen blijken inderdaad verdeeld :wink: , het is natuurlijk ook een kwestie van welk apparaat qua bediening en geluidskleur je aanspreekt. In ieder geval vond ik de POD 2.0 ook niets, maar de XT klinkt echt een heel stuk beter. Ik zag net dat hij inmiddels nieuw nog maar 325 euro kost!
Qua modelling heeft line6 de meeste ervaring opgebouwd en hebben ze ook het grootste marktaandeel op dit vlak. Er worden vele cd's mee volgespeeld. Het is dus echt wel een beetje de standaard, hoor!
Maar als de vamp je meer aanspreekt moet je die gewoon nemen. Koop 2ehands en je verliest er niet veel op bij evt. verkoop.

Succes, Theo

ToTaL FaKe
15 januari 2005, 18:11
Wat voor muziek speel je eigenlijk? Ik heb tijd met een v-amp en een marshall 8008 + 4x12 gespeeld. Clean en crunch klonken best aardig maar ik kon geen lekkere high gain sound uit die set krijgen. Da's toch best lastig als je metal speelt. :wink:

NEej ik speel geen metal... :lol: , dus dat hoeft er iig niet over gespeeld worden :-D Ik speel vaak Clean of Crunch.

En ik wil hem iniedergeval 2ehands kopen.

jeroenb
25 maart 2005, 10:49
ik heb ook een marshall 8008
en ik speel metal
hij kan het prima trekken
power zat
ik heb een dual mono black gehad ,
ok
ziet er erg cool uit
maar moet veelst te hard eer hij gaat klinken
en komt bij hij is niet te tillen
ik ben echt tevreden over de 8008

vester86
26 maart 2005, 00:18
WAAROM klinkt een transistoreindtrap beter dan een Buizeneindtrap, in combinatie met modeling??? kan iemand daar een goed onderbouwd antwoord op geven??

Want stel nou dat je een buizenpoweramp hebt, die het geluid net op zo'n manier kleurt dat het net dat beetje extra heeft..... is dat niet voor iedereen persoonlijk???

crapton
9 april 2005, 08:03
Idd dat snap ik dus ook niet. Met een modeller wordt de klank digitaal bewerkt en kan je in principe de uitgang aansluiten op een monitor of PA, of direct recording. Daar hoef je m.i. niet nog eens een 'buizen' klank van een eindtrap overheen te gooien. Alles kan - daar niet van - ieder zijn vrijheid. Lijkt me alleen verspilling, en je hoort het volgens mij alleen als je de zaak flink hard zet en in de modeller bv de speakersim uitzet.

Nog even over dat gezeur PodXT Pro vs V-Amp Pro. Prijsverschil nieuw is ca. 500 Euro of zo!!!!! Ik heb een V-Amp Pro en vind hem voor het geld zeer goed en muzikaal klinken. Er zijn net als bij de PodXT heel goede sounds uit te halen, MITS goed afgesteld. Voor 140 Euro (?) kan je er zeker geen miskoop aan hebben. Let wel - batterij geheugen gaat maar 1 jaar mee en geen waarschuwing = sounds weg dat is zwaar KUT bij de V-Amp.