PDA

View Full Version : Another question, nu about SPERZEL LOCKING PEGS



combo
14 januari 2005, 15:48
Hey,

stom vraagske,

Ik heb mijn oude pegs vervangen door sperzel locking pegs, da steekt gemakkelijk, die snaren nu; maar...

Wat vinden jullie van sperzel locking pegs ?

Op het eerste zicht (na 1 week) blijven die goed in tuning...

Ik steek de snaren door, span aan en knip dan af, dan tune ik; sommigen leggen daar een lus in, advies van de sperzel locking gebruikers aub ?


bedank..t

BartL
14 januari 2005, 16:55
Ik heb Sperzels op mijn Fender, en ben er zeer tevreden over. Ontzettend makkelijk en blijven heel erg goed gestemd. Normaal gesproken hoef je hem maar 1 keer in de week echt goed te stemmen...tenminste, als je niet full-time aan het spelen bent.

Cubensis
14 januari 2005, 16:56
jezus, blijf jij topics openen? :D

Maurits
14 januari 2005, 16:57
Zelf heb ik ook de sperzel locking tuners en deze bevallen me uitstekend.
Ik ga inderdaad zo te werk als je zelf al hebt beschreven (Ik leg er dus geen lus in). Het voordeel van deze werkwijze, is dat je snaren niet 20 keer om het mechaniek zijn gewonden.

Negative K3 fan
14 januari 2005, 18:06
ik heb ook sperzels op mn lp laten zetten, is echt wel chill!

combo
14 januari 2005, 19:46
thanks voor de reacties gasten

Mitch
14 januari 2005, 21:24
Ik ben er ook ernstig voorstander van !

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/gier/vijfde%20parts/sperzels

combo
14 januari 2005, 22:09
ik heb net dezelfde maar dan in goud

combo
14 januari 2005, 22:09
ik heb net dezelfde maar dan in goud

vinni
16 januari 2005, 22:10
Heb zowel sperzels als de M6 locking tunners van Schaller.
Geef de voorkeur aan die laatste.

waarom....tja....euh.....vind ze fijner....

Heb ook de locking tuners van planet Waves gehad op een strat.
Waren die dingen die automatisch je snaar afknippen. Werk op zich ook goed.....behalve dan dat dat automatisch knippen het op de lage E snaar het na verloop van tijd niet meer deed....kweet niet of dit symtomatisch is.

Groet,
Vinni

marc_o
17 januari 2005, 10:41
Ik heb standaard Sperzels op mijn oude Patrick Eggle, en ik vind ze top.

Snaar'n Bennie
17 januari 2005, 11:36
Ik heb op Sperzels op m'n JS en Schaller lock-mechanieken op m'n Brian May. Het principe van beiden is hetzelfde. Voorkeur gaan wel naar de Schallers. Deze vind ik fijner, omdat de lock-knop iets dikker is dan de Sperzels. In prestatie zijn ze beiden volgens mij wel gelijk. Gewoon aanschaffen die mechanieken. Of de Schallers. De Schallers zijn wel moeilijk verkrijgbaar... :(

Monty
17 januari 2005, 13:06
Heb zowel de Sperzels als de Schallers. Allebei topdingen alleen snijden de Shallers niet zo in je vingers als je de snaar vastlockt via het draaiwieltje aan de achterkant (die van Shaller is wat breder en heeft iets meer grip).