PDA

View Full Version : Romance D'Amour



vissebeest
14 januari 2005, 15:41
Hallo,

ik probeer deze te spelen http://alt.venus.co.uk/weed/music/classtab/zanroman.txt
Klassiek nummer dus. Nu moet dit vrij snel gaan. Ik denk dat ik het beste kan doen snaar 1 met mn ringvinger, 2 met middelvinder en 3 met mn wijsvinger. Maar ik krijg echt niet genoeg kracht uit mn ringvinger om snaar 1 op fret 12 aan te slaan op zo'n tempo. Het moet natuurlijk hoorbaar zijn... Wie weet een goede oefening, of een iets andere speeltechniek?

Das Schaap
14 januari 2005, 20:49
Gewoon veel oefenen dan zodat er meer kracht in komt, hoe is je houding eigenlijk ? De echt klassieke houding of ligt je gitaar gewoon zoals elke gitaar (beetje vaag ben ik weer) ?
Oefen gewoon eerst dus de open snaren anders (E B G gewoon dus met je vingers zoals je al probeerde).
Oja hoe snel moet dit nummer dan, ik speel em juist altijd niet erg snel, veel mooier langzaam.

vissebeest
15 januari 2005, 17:36
Gewoon veel oefenen dan zodat er meer kracht in komt, hoe is je houding eigenlijk ? De echt klassieke houding of ligt je gitaar gewoon zoals elke gitaar (beetje vaag ben ik weer) ?
Oefen gewoon eerst dus de open snaren anders (E B G gewoon dus met je vingers zoals je al probeerde).
Oja hoe snel moet dit nummer dan, ik speel em juist altijd niet erg snel, veel mooier langzaam.

Klopt, op iets van 80bpm is hij volgens mij wel mooi. Zo heb ik hem ook in een voorbeeldje. Maar die snelheid haal ik niet als ik ook nog 'hard' (= hoorbaar) wil spelen.
Ik speel in de 'klassieke' houding (dit nummer dan) omdat alle klassieke nummers zo gespeelt worden, leek mij dat dit de beste manier is :razz:

vissebeest
15 januari 2005, 17:36
Sorry dubbelpost omdat het forum een beetje raar deed (en doet)

Janne
15 januari 2005, 17:46
De melodie tonen worden ook harder als je vallend speelt met je ringvinger (is wel wat moeilijker volgens mij). En gewoon eerst langzaam oefenen dat hij helemaal goed gaat en dan pas sneller proberen.

Janne