PDA

View Full Version : gitaarreperateur/bouwer gezocht, weet iemand een goede???



Ibanez RuleZ
14 januari 2005, 11:30
ik heb een klein probleempje. de kam van mn gitaar is doorgesleten. als het een normale kam was, dan was het niet ZO erg, maar dit is een schaller locking nut en het effect is dat de gitaar buzzt op de eerste fret (met de B en E snaar) en dat is niet op te lossen door ff de actie te verhogen, want dan wordt ie zo traag als dikke stront en dat moet ik niet hebben.

daarbij komt dat de topkam vast zit gelijmd omdat het een home job is en er niet door d ehals geboord ging of kon worden (te dun). dus dat wordt wel wat werk en ik wil dat uitbesteden.
weet iemand een goede in de buurt van enschede???

Harrald

Swan
14 januari 2005, 11:44
n doorgesleten stalen locknut :???:

Ibanez RuleZ
14 januari 2005, 11:48
inderdaad :-?

Harrald

erwin_ve
14 januari 2005, 12:05
Dick Dijkman te Rijssen?
zie op de openingspagina van gitaarnet.nl aan de rechterkant de dealers:

ze staan als Double D

Jeroenvanhulsteijn
14 januari 2005, 12:38
gewoon de slijptol pakken :-D

Ik ken helaas geen gitaarbouwers hier in de buurt. Maar als hij bij de 1e fret aanloopt moet de nutlock wat hoger komen. Kun je dunne plaatjes onder gooien. Ik heb mij laten vertellen dat Vox Humana die plaatjes wel heeft.

Ibanez RuleZ
14 januari 2005, 12:43
dat weet ik, ik ken de plaatjes van allparts, maarrrrr, die nut zit verlijmd en dus kan ik dat er niet onder zetten

heb ff dd gebeld en ga daar ff langs, lui lijken me prima

Harrald

michielv
14 januari 2005, 14:28
Eventueel zou je kunnen kijken of je de locking nut met een schroevendraaier en hamer voorzichtig los kunt tikken. Meestal gaat dat wel, scheelt je je gitaar een tijdje kwijt zijn.

In het ergste geval van nood moet je de gitaar alsnog weg brengen.

fred dons
15 januari 2005, 19:44
harrald, even met een soldeerbout je topkam verwarmen, 9 van de 10 lijmsoorten laten dan los(dat zal een gitaarbouwer ook doen)

wat nog zou kunnen is dat je neck te recht is en daardoor de aktie op de eerste fret te laag , heb je onlangs je stelpen aangedraaid ?

groet

fred

Ibanez RuleZ
15 januari 2005, 20:33
fred,

ik heb niets aangedraaid, het is gewoon slijtage in de nut (t is zichtbaar). komt volgens mij omdat de hoek zo is dat bijna alle kracht gewoon op dat ene punt is -> slijt als een gek door.

ik zal de tip doorgeven aan de gitaarbouwer, die zat al te hopen dat je geen tweekomponentenlijm had gebruikt :p heb m gezegd dat je dat volgens mij niet had gedaan.

Harrald

fred dons
16 januari 2005, 18:09
nee hoor het was gewoon superlijm, dat laat gewoon los als je het heet maakt 8)