PDA

View Full Version : Tip: Pearl Chorus op muziek.2ehands.nl



ijff
13 januari 2005, 23:35
Kom deze net tegen. Heb er zelf al een en kan 'm zeer aanbevelen!

http://muziek.tweedehands.nl/markt/muz_instr/multi-effekt/7681285_pearl_chorus_boss_LM_2_pearl_chorus_uit_be gin_jaren_80_in_mint_conditie.html

Thom TK
13 januari 2005, 23:47
Is Pearl wel goed dan? (dit pedaaltje iig), want ik kan me een Equalizer van Pearl herinneren die nogal bagger was...

ijff
13 januari 2005, 23:52
Ik heb zelf deze chorus en de overdrive uit dezelfde serie en ben er erg over te spreken.. zie anders ook de reviews op harmony-central.

Jeroenvanhulsteijn
13 januari 2005, 23:58
hoe vind je de pearl t.o.v. andere chorus pedalen? Boss, EHX, TC Electronic, Arion, boutique, andere blaat.

ijff
14 januari 2005, 00:06
Ik heb als enig andere pedaal een EH Small Clone gebruikt. Die gaf me te weinig mogelijkheden... maar goed.. het geluid is richting wat ik gehoord heb van de BOSS CE-2. Je kunt Mix, tone, rate en speed instellen. Met speed wat hoger krijg je er een vibe-achtig geluid uit.
Maar goed.. hij kost €35... daar heb je tegenwoordig al geen japanse CE-2 meer voor... en dit is in ieder geval een kwaliteitspedaaltje (ik bedoel.. 't ding is uit begin jaren '80.. en hij doet't nog).

Dirk_Hendrik
14 januari 2005, 09:11
Pearl pedalen zijn naar mijn mening nogal underrateden doen op geen enkel vlak onder voor Boss of Ibanez pedalen. Zo kwam ik zelfs een medeforummer tegen die ze altijd links liet liggen vanwege de kunststof behuizing. Pearl pedalen zitten dus niet in een kunstof behuizing.

guvnor
14 januari 2005, 09:28
sucken die Pearls niet gigantisch tone ? Ik heb zelf een Phaser gehad uit die serie en die klonk op zich wel goed, veel instelmogelijkheden, maar er bleef maar zo weinig over van mijn geluid... Vond ik enorm jammer.
In bypass was het helemaal een ramp...

Kan zijn dat mijn pedaal gewoon naar de k... was, maar ik was er niet echt tevreden over.

Dirk_Hendrik
14 januari 2005, 09:44
Lat ik het zo zeggen: Ik heb er nooit veel last van gehad. Moet ik daarbij aantekenen dat ik in het algemeen minder last heb van toonsukken dat de meeste mensen op dit forum.

Lucluc
14 januari 2005, 16:07
Pearl effecten zijn erg degelijk gemaakt en vaak hebben ze nog wat extra mogelijkheden ten opzichte van een Boss of Ibanez.

Zo heeft de phaser een 'manual' (de meeste andere phasers hebben maar 3 ipv 4 knoppen) en de octaver ook 1 oct. omhoog ala octavia.

De analoge delay is de mooiste die ik ooit heb gehoord. Helaas doet ie het niet meer, maar als het goed is wordt ie gerepareerd. Het is trouwens de AD-33, de dubbele 18v versie.

robzilla
14 januari 2005, 17:43
Pearl effecten zijn erg degelijk gemaakt en vaak hebben ze nog wat extra mogelijkheden ten opzichte van een Boss of Ibanez.

Zo heeft de phaser een 'manual' (de meeste andere phasers hebben maar 3 ipv 4 knoppen) en de octaver ook 1 oct. omhoog ala octavia.

De analoge delay is de mooiste die ik ooit heb gehoord. Helaas doet ie het niet meer, maar als het goed is wordt ie gerepareerd. Het is trouwens de AD-33, de dubbele 18v versie.

die is mooi! ik heb de enkele versie, AD-08! Ik heb ook de Flanger, FG-01, maar die vind ik niks..