PDA

View Full Version : Kleinere, evendure midi-footcontrollers, a la fcb1010



amon
13 januari 2005, 23:07
Edit:
Aangezien de FC50 geen CC kan versturen (naja, niet direkt), 'moet' ik op zoek gaan naar een alternatief. Ik zoek iets dat ongeveer even groot is als de FC50, of dat ding van ENGL, die Z-12(?). Maar hij moet wel CC's kunnen verzenden!


Rocktron Midi mate werd genoemd in dit topic. Hiervan denk ik dat ie nogal fragiel is. Iemand?

morris
13 januari 2005, 23:50
nope, alleen PC's

amon
14 januari 2005, 09:05
jammer.. Is er een andere MIDI controller die ongeveer hetzelfde formaat heeft maar wel CC en PC doet?

jw009
14 januari 2005, 09:20
rocktron midi mate

amon
14 januari 2005, 13:25
Ja, maar die ziet er zo fragiel uit... :-?

Zijn dat plastice knopjes?

jw009
16 januari 2005, 14:25
stevig metalen ding, met rubberen knopjes.
Op de foto;s ziet hij er heel klein en fragiel uit ja, maar in het echt
valt dat reuze mee.

Dick Wolkendeck
20 januari 2005, 12:08
Hi ik gebruik ook de FC50 en die geeft met de voetschakelaars inderdaad alleen PC's.

MAAR... ik gebruik een roland expressiepedaal dat ik in de FC50 prik op ch.16 om CC's te geven. Ik kan per program één of meerdere CC's geven (ik gebruik een Rocktron Replifex en soms een TC electronics G-major). Echter de CC's kunnen dan niet onafhankelijk van elkaar: als ik het expressiepedaal beroer gaan alle geprogrammeerde CC's in werking.

Denk aan: volume, chorus in/out, aantal herhalingen van de delay, whatever. Is voor mij genoeg zo.

En nog mooier: de CC's zijn meer dan aan/uit: met het pedaal kan ik alles indien gewenst, ook vloeiend aansturen: pedaaltje halverwege parkeren.

amon
20 januari 2005, 21:56
iemand alternatieven? (niet duurder dan 150/200 euro).

Die rocktron midi mate, die genoemd werd, ziet er zo kwetsbaaruit. Is dat ook zo?

morris
20 januari 2005, 23:10
nou de FC200 is misschien ook wel wat voor je...
Behalve PC's en een EXP pedaal, heeft hij zowieso één cc standaard, en is ook uit te breiden met extra CC's (ik dacht 6). Een beetje knutselaar maakt er zo 6 CC's bij, in de kast is ruimte genoeg.

charlie45
21 januari 2005, 11:54
axess mfc-5

die kan cc-s, is wel iets duurder incl. belasting en verzendkosten (300 euro ofzo)

amon
21 januari 2005, 14:00
Die fc200 zal aangezien hij dus maar 1 CC kan versturen afvallen.
Het gaat me juist om de CC's. Mijn geluid dat ik graag wil heb ik al in een aparte stompbox zitten. Ik wil nog een EH small clone kopen en heb verder al een wah als pedaaltje.
Maar omdat ik de delay, phaser etc. dan nog van mn GP100 wil halen en soms wat basisgeluiden (PC's), ligt juist de nadruk op CC's. Ze moeten makkelijk toegankelijk zijn.

Die Axess mfc-5 had ik al gezien, maar die moet ik dus nieuw kopen (2dehands kom je die niet tegen) en dan vind ik een totaal bedrag van 300 toch wel erg duur voor dat dingetje...

charlie45
21 januari 2005, 14:40
tc electonics gminor, kan cc's aan

srv-man
21 januari 2005, 20:18
Die fc200 zal aangezien hij dus maar 1 CC kan versturen afvallen.
Het gaat me juist om de CC's. Mijn geluid dat ik graag wil heb ik al in een aparte stompbox zitten. Ik wil nog een EH small clone kopen en heb verder al een wah als pedaaltje.
Maar omdat ik de delay, phaser etc. dan nog van mn GP100 wil halen en soms wat basisgeluiden (PC's), ligt juist de nadruk op CC's. Ze moeten makkelijk toegankelijk zijn.

Die Axess mfc-5 had ik al gezien, maar die moet ik dus nieuw kopen (2dehands kom je die niet tegen) en dan vind ik een totaal bedrag van 300 toch wel erg duur voor dat dingetje...

De FC200 kan echt meer cc's aan hoor, maar via externe switches. Het is een koud kunstje om die overigens in de FC200 in te bouwen, daar doelde Morris denk ik op.

De Midimate is ook zeer goed, echt niet fragiel, behuizing is van staal en de buttons hebben zich op vele podia al bewezen. Zou mij keus in dit geval zijn: niet duur, veel mogelijkheden (pc's en cc's), zeer degelijk en professioneel.

Succes, Theo

srv-man
21 januari 2005, 20:19
tc electonics gminor, kan cc's aan

De gminor is ongeveer de meest waardeloze midicontroller die ik ooit heb gezien :-? Over fragiel gesproken......

morris
22 januari 2005, 00:59
Die fc200 zal aangezien hij dus maar 1 CC kan versturen afvallen.
Het gaat me juist om de CC's. Mijn geluid dat ik graag wil heb ik al in een aparte stompbox zitten. Ik wil nog een EH small clone kopen en heb verder al een wah als pedaaltje.
Maar omdat ik de delay, phaser etc. dan nog van mn GP100 wil halen en soms wat basisgeluiden (PC's), ligt juist de nadruk op CC's. Ze moeten makkelijk toegankelijk zijn.

Die Axess mfc-5 had ik al gezien, maar die moet ik dus nieuw kopen (2dehands kom je die niet tegen) en dan vind ik een totaal bedrag van 300 toch wel erg duur voor dat dingetje...

De FC200 kan echt meer cc's aan hoor, maar via externe switches. Het is een koud kunstje om die overigens in de FC200 in te bouwen, daar doelde Morris denk ik op.

De Midimate is ook zeer goed, echt niet fragiel, behuizing is van staal en de buttons hebben zich op vele podia al bewezen. Zou mij keus in dit geval zijn: niet duur, veel mogelijkheden (pc's en cc's), zeer degelijk en professioneel.

Succes, Theo

Ja, klopt, dat bedoelde ik inderdaad (FC200).
Maar gezien het budget zou ik ook voor een Midimate gaan. Heb ik ook jaren gebruikt (wat niet eigenlijk...) en heeft me nooit voor problemen gesteld. Ik kan me een keer herinneren dat we gesoundchecked hadden voor een open air gig, even zijn gaan eten, en ondertussen een noodweer uitbrak. Teruggekomen, alles zeiknat. De midimate lag zo'n beetje te drijven tussen de monitors. Een kwartiertje met de Fohn erop, en hij ging weer en is het ook jaren blijven doen ;-)

BeeJee
22 januari 2005, 16:11
Je kunt als je een boss FS-5u footswitch bij de fc200 gebruikt ook schakelen tussen pc-mode en cc-mode.
Met 1druk op de knop heb je dan ineens de beschikking over maarliefst 11 cc's (+nog 1 voor het expressiepedaal) die je kunt sturen en naar wens kunt programmeren. Weer een druk op de FS5u en je zit weer in program-change mode, waarin je dan dus 10 PC's en 2 cc's kunt sturen via de ctrl-knop en het expressiepedaal.
Al met al biedt de fc200 voor relatief weinig geld dus veel mogelijkheden en hij is nog degelijker dan een Volvo 340!

BeeJee
22 januari 2005, 16:16
De FC200 kan wel degelijk een hele batterij aan cc's versturen!
Daarvoor hoef je slechts 1 footswitch aan te koppelen. Koop een Boss FS-5u footswitch, en je bent klaar.
Wanneer je deze achter in de FC200 prikt, dan kun je switchen tussen program change-mode en control change mode, met 1 druk op de knop.
In cc-mode worden alle schakelaars ineens cc-switches (vrij te programmeren) en kun je maarliefst 14 cc's sturen (1tm 10, de 2 'bank' knoppen, de 'crtl' knop en het expressie-pedaal).
Weer een druk op de FS-5u, en je zit weer in program-change mode, waarbij je ook nog altijd 2cc's kunt sturen (via ctrl en expressie).
Er kan dus heel veel met de FC200.
Bovendien is ie niet duur (max. 200euro voor betalen 2e-hands) en is ie nog degelijker gebouwd dan de Volvo340!!

amon
22 januari 2005, 17:38
Goed, maar ik zoek wel iets dat gewoon kleiner is dan mn FCB. Ik weet de afmetingen van die fc200 niet, maar als ik die zo bekijk, komt die toch aardig in de buurt van mijn fcb.
De Midi Mate is dan denk ik de beste optie.