PDA

View Full Version : Nieuwe topkam/nut



Wormaap
13 januari 2005, 22:09
Afgelopen dinsdag heb ik mijn Charvel Model 6 opnieuw besnaard, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Jackson stringlock die er nog op zat te vervangen voor de stringlock die bij m'n Kahler 2700 hoort. Ik had stiekem gehoopt dat hiermee het ontstemmen van mijn G-snaar na divebombs verholpen zou zijn, maar mijn hoop was misplaatst. Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat het dan wel aan mijn nut zal liggen, die er echt niet goed uitziet, bij sommige snaren ligt de snaar er gewoon op in een groef die wel gewoon uitgesleten lijkt door het trillen v.d. snaren, terwijl de groef bij bv. de G-snaar weer te ruim lijkt.
Nu heb ik 4 vraagjes:
1. Mijn gitaar kan door de Kahler die erop zit niet meer 100% correct geďntoneerd worden. De 12e fret flageolet/gefrette noot klopt nog, maar bij de 19e fret zit'ie er nét een beetje naast, maar tijdens het gewoon spelen valt dit absoluut niet op ofzo. Gaat een Earvana nut hierbij nog werken?
2. Zou een Earvana nut mij een goede stemvastheid geven? Ik gebruik DR 10-46 snaren.
3. Als Earvana geen optie is, of gewoon domweg niet nuttig genoeg om de hogere prijs te verantwoorden, gaat Graphtec dan mijn 'heilige graal' qua stemvastheid zijn? Ik wil gewoon heel simpel dat mijn gitaar niet ontstemt als ik de tremolo overmatig gebruik, klaar :-D
4. Wat kost het laten vervangen v.d. nut?