PDA

View Full Version : Rack Tuner Topic 34523



basswasp
13 januari 2005, 22:08
Hallo daar,

na een tijdje zoeken kon ik niet al m'n vragen beantwoord krijgen over racktuners, dus ja, dan nog maar eens een topic :)

Ik zoek een 19" racktuner om m'n 4-snarige (EADG) basgitaar op het podium te kunnen stemmen.

Deze moet een mute-knopje hebben op het ding zelf (dus geen losse footswitch).

Ik wil hem tussen m'n bas en versterker hebben. Ik speel niet op high-end spul, wel met goede oordoppen in. Ik ken de verhalen over 'tone-suck', maar ga ik hier last van krijgen in een rock 'n' roll-band? Ik houd niet van verlies in lage tonen, zoals bij sommige effectpedaaltjes.

Het liefst heb ik geen andere onzin op m'n stemkastje, zoals verlichting etc. Ik houd het graag zo goedkoop mogelijk. Tweedehands kopen zit er dan ook dik in.

Wat is het verschil tussen Korg's DTR-1000, DTR-1 en DTR-2?

Alvast bedankt,
Jeroen

Nocki
14 januari 2005, 08:36
dtr-1000 is de nieuwe versie van de dtr-1

de dtr-1 is de uitgebreide versie en de dtr-2 is de wat minder uitgebreide versie. ze hebben ontzetten last van tonesuck en je moet ze dus echt niet tussen je gitaar en amp hangen. mischien heb je een ongebruikte fx loop. mute schakelen kunnen de dtr-1 en 2 geloof ik niet. maar dat weet ik niet zeker. ik gebruik het namelijk nooit.als je til wilt tunen kun je mischien je standby gebruiken als je die hebt.

NOcki

vdgraaf
14 januari 2005, 09:22
De Dtr-2 heeft in elk geval wel een mute knopje, aan de voorkant zowel als via een pedaal aan de achterkant. Wat die tonesuck betreft, tsja, ik wond het wel meevallen. Ik had een DTR-2 maar vond de tuner in mijn G-major eigenlijk goed genoeg.

grtn, Jan Anton

Raffel
14 januari 2005, 11:27
ik zou voor het gebruik in een rek de DTR-1 of DTR2 op de kop proberen te tikken en niet de DTR-1000 of 2000. Die hebben namelijk geen rechte voorkant.

basswasp
14 januari 2005, 12:05
Bedankt voor alle reacties :)


dtr-1000 is de nieuwe versie van de dtr-1

de dtr-1 is de uitgebreide versie en de dtr-2 is de wat minder uitgebreide versie. ze hebben ontzetten last van tonesuck en je moet ze dus echt niet tussen je gitaar en amp hangen. mischien heb je een ongebruikte fx loop. mute schakelen kunnen de dtr-1 en 2 geloof ik niet. maar dat weet ik niet zeker. ik gebruik het namelijk nooit.als je til wilt tunen kun je mischien je standby gebruiken als je die hebt.

NOcki
Voor mij zou het dan een tweedehands DTR-2 worden. Ik kan via allerlei fratsen dat ding wel uit m'n signaal houden, maar ik wil een mute voor alles kunnen hebben. Op m'n SWR WM4004 zit alleen een 'Speaker On/Off' knopje; deze 'mute' het DI signaal niet.

De schakeling met de tuner los van het signaal zou er zo uitzien:

bas --> Sansamp BDDI pre-amp/DI

SABDDI Output --> Effectsloop Return SWR
SABDDI Parallel Output --> Normale Input SWR
SABDDI XLR --> PA
SWR Effects Send --> Tuner
SWR DI --> PA

Dit zou wel werken voor optredens die niet doorversterkt zijn, maar anders heb ik altijd m'n DI signalen naar de PA lopen...


De Dtr-2 heeft in elk geval wel een mute knopje, aan de voorkant zowel als via een pedaal aan de achterkant. Wat die tonesuck betreft, tsja, ik wond het wel meevallen. Ik had een DTR-2 maar vond de tuner in mijn G-major eigenlijk goed genoeg.

grtn, Jan Anton
Hier valt de tonesuck weer mee, ook mooi :)
Ik heb nog geen andere rackspullen. Wel heb ik onder m'n SWR een 1HE rackspace waar ik nu niks mee doe.

http://www.swrsound.com/products/wmseries/wm4004.gif

Ik heb geen (plannen voor) andere spullen die ook een tunerfunctie hebben.


ik zou voor het gebruik in een rek de DTR-1 of DTR2 op de kop proberen te tikken en niet de DTR-1000 of 2000. Die hebben namelijk geen rechte voorkant.
Zoals je ziet op het plaatje hierboven, maakt het voor mij niet zoveel uit of de voorkant nu schuin afloopt of niet.

Ik heb wel plannen voor een los rack erbij (met een nieuwe pre-amp erin), maar de tuner kan altijd wel onder m'n versterker blijven.