PDA

View Full Version : Pickup covers voor Ibanez SZ320



Kasper
13 januari 2005, 18:11
Ik overweeg om pickup-covers te kopen voor mijn Ibanez SZ320
Ik vraag mij echter af of de covers die ze bij voxhumana verkopen, zullen passen: PAF cover wide/breed chrome 51mm

Werken zo'n covertjes gewoon met een klik-systeem of zo? Maw, gewoon der op drukken? Of moet je gaan prutsen?

Ritch
13 januari 2005, 22:59
Ik overweeg om pickup-covers te kopen voor mijn Ibanez SZ320
Ik vraag mij echter af of de covers die ze bij voxhumana verkopen, zullen passen: PAF cover wide/breed chrome 51mm

Werken zo'n covertjes gewoon met een klik-systeem of zo? Maw, gewoon der op drukken? Of moet je gaan prutsen?

hmm.. dat lijkt me ook wel strak voor op m'n 520... Ben benieuwd naar de reacties!

Kasper
14 januari 2005, 00:00
hmm.. dat lijkt me ook wel strak voor op m'n 520... Ben benieuwd naar de reacties!

Ik ook! :cry:

Lordhar
14 januari 2005, 08:07
voxhumana al gemailed?

Kasper
14 januari 2005, 12:18
voxhumana al gemailed?

Nee, ik dacht wel dat er hier iemand onmiddellijk een antwoord voor zou weten.


Niet dus

Squier4ever
14 januari 2005, 18:57
ik heb ook zoon kapje over me superdistortion (dimarzio gelegd)
volges mij hebben humbuckers een standaardmaat (verbeter me als t nie zo is), en die kapjes ook, dus zou moeten gaan

Kasper
14 januari 2005, 19:01
ik heb ook zoon kapje over me superdistortion (dimarzio gelegd)
volges mij hebben humbuckers een standaardmaat (verbeter me als t nie zo is), en die kapjes ook, dus zou moeten gaan

Er moet toch nog een verschil inzitten want er bestaan kapjes van 49mm en van 51mm. Weet je toevallig wat jij hebt?

En heb je dat kapje der zelf op gelegd? Hoe ging dat in zijn werk? Gewoon der op klikken?

Kasper
14 januari 2005, 21:23
Ik heb antwoord gekregen van voxhumana:

De 51mm is de afstand, hart op hart gemeten, tussen de pooltjes van de E-snaren. Waarschijnlijk wijkt een Ibanez iets af.

De kapjes moeten aan de grondplaat van het element gesoldeerd worden. Je krijgt iets minder hoog dan zonder kapjes.

wanneer ik meet, kom ik natuurlijk aan 50mm :roll:
Wat geen 49mm, en geen 51mm is :evil:

Wat wordt er bedoeld met 'grondplaat van het element?'

Neals
14 januari 2005, 23:32
Ik heb antwoord gekregen van voxhumana:

De 51mm is de afstand, hart op hart gemeten, tussen de pooltjes van de E-snaren. Waarschijnlijk wijkt een Ibanez iets af.

De kapjes moeten aan de grondplaat van het element gesoldeerd worden. Je krijgt iets minder hoog dan zonder kapjes.

wanneer ik meet, kom ik natuurlijk aan 50mm :roll:
Wat geen 49mm, en geen 51mm is :evil:

Wat wordt er bedoeld met 'grondplaat van het element?'

Er af laten, killt je tone!

Kasper
14 januari 2005, 23:42
Er af laten, killt je tone!

Daar vreesde ik ook al wat voor. Het is dan beter om in één keer geheel nieuwe pickups te kopen met covers standaard op geleverd? (Niet dat ik dat ga doen)

Neals
15 januari 2005, 00:07
Maar zelf vind ik mijn SZ320 ook wat kaaltjes, en wil er zebra's inzetten of misschien toch toppertjes want die stock-pups bevallen me ook wel