PDA

View Full Version : EHX MemoryMan Deluxe!



BramVersteeg
13 januari 2005, 16:51
Hoei, hij is binnen!
Meteen getest natuurlijk. Je kunt goed zien dat ie gebruikt is maar hij werkt nog goed. Het is dus een analoge delay waar je een chorus of een vibrato over kan smijten. Wat me meteen opvalt is dat het apparaat bij de minste of geringste aanslag overstuurd. het lanpje blijft knipperen. Ik heb nog niet gekeken of er binnen iets zit om het inputvolume af te stellen. Het stoort echter niet. Voor de versterker is het het ergste en in beide loops (parallel en seriele) valt het mee. Ik vind hem het mooiste klinken voor de pre-amp. Ik gebruik hem waarschijnlijk alleen voor cleane partijen. Voor stukken met overdrive/distortion heb ik de Replica al in de seriele loop hangen. :razz:
Het geluid gaat erg ver en is erg mooi!
Wat leuk is om te doen en om de feedback ver open te draaien en dan aan de delaysnelheid te draaien. Krijg je echt geluiden van opstijgende vliegende schotels! Of flink wat vibrato eroverheen gooien, en dan met de neckpickup met de potmeter dicht, wat spelen. Erg freaky.
Natuurlijk kun je ook mooie delay geluiden maken :P .

Vergelijking met de Replica:
EHX MMD = analoog
T-Rex Replica = digitaal
Een leuke vergelijking dus. Ik gebruik de replica in de loop voor solo's en meestal voor stukken met overdrive. Wat subtieler dus, en de MMD voor cleane partijen.
Het grote verschil is duidelijk de compressie. De replica compressed veel meer dan de MMD, wat voor de doelen waarvoor ik ze heb, perfect is.
De MMD ruist ook meer maar dat is normaal. De replica is doodstil!
De replica is directer en strakker en de MMD heeft wat meer mojo.
Zodra ik de replica inschakel haalt ie het schelle van m'n geluid af en maakt ie het wat smoother, wat perfect is voor solo's. Over de herhalingen van de replica lijkt een soort flanger te zitten (als je de feedback hoog zet en het volume van de herhalningen minder), wat erg vet is. De MMD heeft dit wat minder.
Al met al een perfecte combi voor al de delay geluiden!