PDA

View Full Version : niveau



nilfisk
20 juni 2002, 09:12
Ik vroeg me af, wat spelen jullie zoal als je ff gaat klooien op je gitaar ? kunnen we een beetje zien waar het niveau van iedereen ligt....
Ik speel vaak Stairway to Heaven, lenny kravitz, De intro van Voodoo chile slight return, verder kan ik em niet :grin: . Eric clapton - Tears in Heaven speel ik ook vaak en Offspring...Want you bad, Self Esteem, Kid's aren't allright...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nilfisk op 2002-06-20 09:13 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nilfisk op 2002-06-20 09:13 ]</font>

The Edge
20 juni 2002, 09:49
Dat ligt aan hoe ik me voel, maar ik probeer vaak veel blues te spelen en anders veel van metallica,GnR november rain (de acc versie), U2, maar ook simpele dingen zoals Nirvana MTV unplugged eigenlijk vanalles,,, dit is trouwens erg lekker om gewoon eff rustig te spelen ¨lekker relaxed¨ :wink:

nilfisk
20 juni 2002, 09:59
yeah, nirvana unplugged is idd erg relaxed en easy....

Bins
20 juni 2002, 10:14
Ik begin meestal met een bluesy "solotje", en dan een makkelijk nummertje (sloop john b, of monkey man ofzo). Als ik dan opgewarmd ben wordt er alleen nog maar gebeukt in huize Bins (no fun at all, millencollin, satanic surfers, catch 22, voodoo glow skulls enz, wel de snelle nummers). Vaak wordt het dan een soort medly/improvisatie/jam-thingey. Daarna moet ik meestal nog liedjes oefenen die ik nog niet zo goed onder de knie heb om met de band te spelen.
Op de een of andere manier kan ik geen snelle nummers spelen als ik de gitaar net oppak. Hebben jullie dat ook?

nickelwound
20 juni 2002, 10:18
Ik zet meestal eerst een Cd-tje op en ik begin daarop mee te spelen.

The Edge
20 juni 2002, 10:20
Bins ik weet precies wat je bedoel, zelf heb ik dat dus ook. ik begin meestal op een acc gitaar (gewoon lekker makkelijk) en ik eindig dus altijd electrisch.

hoofd
20 juni 2002, 10:21
ligt aan de bui waarin ik ben. Soms begin ik gewoon meteen met black of death metal (op een telecaster :smile:), maar vaak ook met iets van Hendrix ofzo (maar dat gaat dan langzaam over naar een grindcore-versie van t desbetreffende lied :smile:).

nilfisk
20 juni 2002, 10:38
Je hebt gelijk bins....dan zijn je handen wat koud of een beetje vreemd stijf..

Bins
20 juni 2002, 10:43
Ja precies! Zijn daar ook oefeningen voor? Want ik kan me voorstellen dat bij een evt. optreden we meteen willen knallen, 1st impressions weet je wel. Dat gaat natuurlijk niet goed als ik de boel sta te verklooien.

nilfisk
20 juni 2002, 10:50
Moet je op je handen gaan zitten, worden ze warm van :razz:

The Edge
20 juni 2002, 11:24
Op 2002-06-20 10:50, schreef nilfisk:
Moet je op je handen gaan zitten, worden ze warm van, maar dan loop je het risico dat ze of gaan slapen of de bloedtoevoer stopt en je handen eraf vallen


Ja jajajajaja wahhaaa, maar het kan wel.
handjes erop en even lafjes tegenaan wapperen.
totdat ie warm is.

pimmetje
20 juni 2002, 12:41
Als ik zonder bijgeluiden speel, dan speel ik gewoon blues... gewoon een beetje wat in me opkomt. Vaak een beetje stijlen als John Lee Hooker, Muddy Waters, Lightnin' Hopkins.

Ik begin altijd akoestisch en eigenlijk alleen als ik op een leuk slide-dingetje stuit, dan pak ik een electrische. Da's omdat de action op m'n akoestische afwijkt. Dat kan bij slide wel schelen :smile:.

Bij de TV heb ik 't soms een paar uur lang naar m'n zin om onversterkt electrisch wat te pielen. Zo heeft m'n vriendin er weinig last van en kan ik naar hartelust allerlei reklame's, tekenfilms en stukjes soundtrack en zo uit te zoeken, mee te spelen en liefst zo snel mogelijk volledig te verkrachten :grin:.

Phizer
20 juni 2002, 19:11
je vriendin of de muziek ??
hehe :grin:

gangsta
20 juni 2002, 19:23
Wahahahaha lol phizer.
ik speel altijd in het begin warm up dingetjes. Daarna zie ik wel. texas flood komt eigenlijk altijd wel aan bod, weet niet precies waarom.

geertenno
7 februari 2003, 20:15
Veel Nirvana en RHCP.
Soms wat Foo Fighters, en soms ook wat oudere nummers.

schaap
7 februari 2003, 21:50
als ik klooi, dan speel ik eigenlijk de dingen die ik zwaar cool vindt klinken, en nog beswel lastig kunnen zijn. Zoals bijv. stukje Yngwie, metallica solotje, maiden of gewoon zwaar slayer spelen !!! :grin:
Vaak ga ik vanuit dat zelf weer verder klooien.

Kris Haex
8 februari 2003, 12:06
Ik speel "Metallicä", ook solo's van "Metallica." "Pearl Jam", "Papa Roach", "Eric Clapton" enz.

ColtraneMatrix
8 februari 2003, 15:16
Ik speel bijna nooit liedjes na
Meestal improviseer ik over jazz standards, oefen ik wat techniek (vibrato, bends of snelheid) en akkoorden

Unreal
8 februari 2003, 15:34
Maar ik heb ook gelezen dat jij niet zo goed bent, dus dat is niet zo erg hoor!

ColtraneMatrix
8 februari 2003, 18:00
sorry?

Unreal
8 februari 2003, 18:19
Ja toch?

ColtraneMatrix
8 februari 2003, 22:17
Bewijs jezelf.. of wat wil je dat ik speel?

Anders Destium
8 februari 2003, 22:52
Het wisselt nogal bij mij. Meestal zet ik een CD op van een willekeurige (metal)band en speel ik mee. Favorieten: Dissection, Metallica, Slayer, In Flames, At the Gates, Children of Bodom. Soms begin ik uit mezelf als ik inspiratie heb met een aantal riffjes om de vingers te stretchen voordat ik met mineurtoonladders snelheidsoefeningen ga doen. Een obsessie met snelheid is wel leuk en aardig, maar het zorgt er wel voor dat ik me heel eendimensionaal heb ontwikkeld...

Unreal
8 februari 2003, 23:23
Op 2003-02-08 22:17, schreef ColtraneMatrix:
Bewijs jezelf.. of wat wil je dat ik speel?


Ja, dat wil ik.

ColtraneMatrix
9 februari 2003, 00:08
Op 2003-02-08 23:23, schreef Unreal:


Op 2003-02-08 22:17, schreef ColtraneMatrix:
Bewijs jezelf.. of wat wil je dat ik speel?


Ja, dat wil ik.


heb je ook iets zinnigs te zeggen? misschien wat gefrustreerd omdat je niet kan spelen wat je wil? wat last van kindsheid?

moretel
9 februari 2003, 02:02
De rode draad is jammen op backingtracks, of meespelen met drumcomputer. Rustig beginnen is een goede warming up.
Alles uitproberen waarmee ik die dag mee bezig ben geweest.
Momenteel de snelheid aan het opvoeren naar "Ligthing speed", ook alle andere technieken ben ik volop mee bezig.
Elke dag doe ik wel wat nieuws.