PDA

View Full Version : Superglue als nagel verharder!?



telecastermaster
13 januari 2005, 11:47
Mijn huidige (flamenco) gitaarleraar beweert dat hij seconden lijm (van Bison) gebruikt om zijn nagels harder en sterker te maken. Bovendien raadde hij mij dit aan ook te doen. Is deze methode bekend cq. gebruikelijk?? Iemand hier die er ervaring mee heeft?

thx

peter

Kasper
13 januari 2005, 12:30
Harald heeft op zijn website een heel artikel staan over nagels, en hoe je ze het best onderhoudt. Lijm wordt niet vermeld, maar nagelverharder wel. http://www.gitaarspel.nl/kollege_nagels.html

bert k
13 januari 2005, 12:40
Ik smeer al tijden superlijm op mijn nagels. Werkt goed, ze worden glashard, maar na een week gaat het brokkelen, en moet je bijsmeren. Op zich bevalt het wel; ik kan nu met mijn nagels spelen. Vroeger braken ze meteen af. Kijk ff welke soort lijm je neemt. Ik had eerst gel van Bison, maar die droogt erg lelijk op. Nu heb ik van Pattex met een kwastje erin, is wel fijn.

Buzz
13 januari 2005, 16:21
Ik gebruik zelf Trind Nail repair, dat is op aanvraag ook in mat te krijgen.
werkt erg goed en waarschijnlijk ook iets nagelvriendelijker.
Ik weet niet of je die superlijm ziet zitten, dit spul is absoluut onzichtbaar.

Harald
13 januari 2005, 18:11
Gebruik naast nagelverharder (soms meerdere lagen dik) als nodig nagellijm van bij het kruidvat, smeer ik met het kwastje aan de dop op de nagel, en bouw zo wat laagjes op. Je kunt je er evt. as. zondag van overtuigen dat het niet mooi is, maar ik heb al een jaar of 2 geen serieuze nagelellende meer.

Moest op een gegeven moment een repetitie met klassieke violist gaan afzeggen omdat ik een nagel gebroken had. Toen was ik het zat, en ben eens gaan kijken wat ik kon doen. Artikel is al gemeld.

Overigens gebruik ik de nagellijm alleen bij breuken of als ik merk dat mijn nagels slap zijn. Heb het idee dat dat met de winter samenhangt. Kon het van de zomer met nagelverharder af.

Op de site van Doyle Dykes staat trouwens nog een heel verhaal over acryl nagels. Maar niet iedereen schijnt daar tegen te kunnen. Kan me ook voorstellen dat die bezoekjes aan een nagelsalon in de papieren gaan lopen. Maar zoals Buster B Jones zegt: 'and I like getting my nails done by a beautifull young lady' ;)

telecastermaster
13 januari 2005, 19:46
Ik gebruik zelf Trind Nail repair,

Is dat gewoon bij de drogist verkrijgbaar??

Picker
13 januari 2005, 20:44
Ik heb ruim 25 jaar met mijn nagels gespeeld, zonder duimplectrum, met alle ellende van dien, ondanks dat ik vrij sterke en soepel nagels heb. Maar ja, een gebroken nagel betekende toch een dag of wat niet spelen.

Afgelopen zomer heb ik in een opwelling al de nagels van mijn rechterhand afgeknipt. De eerste dagen waren vreselijk, geen volume, geen toon, en vreselijke pijn in mijn vingertoppen!

Maar wat denk je - na een week of zo ging het al redelijk goed en na twee weken speelde ik met duimplectrum en zonder nagels, alsof ik nooit anders had gedaan.

Voor mij nooit meer nagels! Als Tommy het zonder kan, kan ik het ook. Een hele bevrijding hoor!

Don Capo
13 januari 2005, 20:56
Ben het helemaal met Picker eens. Ik gebruikte jarenlang de nagelverharder van L herome, de extra strong variant. Het grote nadeel hiervan is echter dat je als een travo door het leven moet, je nagels glimmen verschrikkelijk. Maar toegegeven, het helpt wel je nagels heel te houden. Ben nu sinds een jaar van dat spul af en heb alleen nog een langere duimnagel. In het begin wil je dan nog wel eens de hoge E met de B snaar verwisselen maar na een dagje vloeken ging het bij mij ook verrassend goed. Ik zou zeggen probeer het eens en bepaal dan of het wat voor je is.

Buzz
14 januari 2005, 09:18
Ik gebruik zelf Trind Nail repair,

Is dat gewoon bij de drogist verkrijgbaar??

Ja, hoor ik haal het altijd bij de DA-drogist hier op het dorp. Ze moeten wel altijd de matte variant voor me bestellen, maar dat voorkomt op dit dorp onnodige misverstanden over mijn geaardheid. Je ziet er namelijk helemaal niets van.

Buzz
14 januari 2005, 09:23
Maar wat denk je - na een week of zo ging het al redelijk goed en na twee weken speelde ik met duimplectrum en zonder nagels, alsof ik nooit anders had gedaan.

Voor mij nooit meer nagels! Als Tommy het zonder kan, kan ik het ook. Een hele bevrijding hoor!

Ik geloof het best. Het gaat denk ik vooral op voor stalen snaren. Maar als ik op mijn nylonsnaar zonder nagels zou spelen, is het echt geen gehoor. Dan ben ik direct alle toon kwijt.

Picker
14 januari 2005, 20:15
[quote="Buzz
Ik geloof het best. Het gaat denk ik vooral op voor stalen snaren. Maar als ik op mijn nylonsnaar zonder nagels zou spelen, is het echt geen gehoor. Dan ben ik direct alle toon kwijt.[/quote]

Ha! Geef mij maar een nylon string jongen, met thumbpick en "met zonder" nagels, en ploempedieploem, daar ga ik!

Sterker nog, ik heb in het verleden juist op staalsnarig problemen gehad zonder nagels, met nylon juist niet. Die nylon snaren zijn toch net slappe elastiekjes... :wink:

iam
14 januari 2005, 20:21
mijn nagels zijn gewoon halflang
tipje komt net boven het vlezige gedeelt uit...

nagelverharder niet nodig... gewoon je nagels goed verzorgen én genoeg vitamientjes elke dat ;)

totaal zonder nagels? je speelt gewoon met je (met eelt verharde) vingertoppen dan?

Kasper
14 januari 2005, 20:26
mijn nagels zijn gewoon halflang
tipje komt net boven het vlezige gedeelt uit...

nagelverharder niet nodig... gewoon je nagels goed verzorgen én genoeg vitamientjes elke dat ;)

totaal zonder nagels? je speelt gewoon met je (met eelt verharde) vingertoppen dan?

Dat doe ik momenteel dus ook. Ik probeer mijn nagels wel te laten groeien, maar heb er niet zoveel succes mee. Duimnagel zat bv scheurtje in na te gaan bowlen, en door per ongeluk tegen een kast te stoten met mijn nagel is ie op een nog andere plaats afgebroken. Ben dus vanaf 0 begonnen.
De nagels aan mijn wijs en middenvinger groeien ook niet zo goed. Het is precies alsof ze afslijten terwijl ik gitaar speel, en dus niet langer worden. :(

Picker
14 januari 2005, 20:31
Ze zeggen dat een vitamine B tabletje elke dag en regelmatig een glaasje melk wonderen doen voor harde nagels.

Kasper
14 januari 2005, 21:37
Ze zeggen dat een vitamine B tabletje elke dag en regelmatig een glaasje melk wonderen doen voor harde nagels.

Ik ben niet echt zo'n pillenslikker. Overtollig vitaminen slikken kan soms nare gevolgen hebben, ookal moet dat dan in hoge dosissen zijn, en in lange periodes. Maar met vitamine's C en B zijn nu nog de minst schadelijke, ookal neem je ze in te hoge dosissen.

bert k
15 januari 2005, 01:50
Ik krijg voldoende vitaminen binnen, en de hoeveelheid melk die ik drik plaatst mij bij de grootverbruikers, maar daar trekken mijn nagels zich niets van aan. Ze blijven breken :-(

JanB
15 januari 2005, 09:53
Een slechte voeding kan uitwerking op de nagels hebben, maar omgekeerd werkt niet. Er is geen dieet wat bij iemand met aanleg voor slappe nagels sterke nagels maakt. Aanleg speelt dus een rol.
Ik gebruik zelf de herome nagelverharder, werkt prima. Het blijft altijd een lastig en bij tijden frusterend punt. Ik speel op nylon, en vind zonder nagels niet spelen.
En wat het glimmen betreft; het zijn maar drie nagels, en bovendien geeft het soms aanleiding over gitaarspelen te vragen. Als ik iemand met lange nagels zie (mat of niet) kijk ik altijd of het beiderzijds is en knoop wel eens een gesprekje aan.

Jan

JanB
15 januari 2005, 10:00
Een slechte voeding kan uitwerking op de nagels hebben, maar omgekeerd werkt niet. Er is geen dieet wat bij iemand met aanleg voor slappe nagels sterke nagels maakt. Aanleg speelt dus een rol.
Ik gebruik zelf de herome nagelverharder, werkt prima. Het blijft altijd een lastig en bij tijden frusterend punt. Ik speel op nylon, en vind zonder nagels niet spelen.
En wat het glimmen betreft; het zijn maar drie nagels, en bovendien geeft het soms aanleiding over gitaarspelen te vragen. Als ik iemand met lange nagels zie (mat of niet) kijk ik altijd of het beiderzijds is en knoop wel eens een gesprekje aan.

Jan

AcousticFreak
15 januari 2005, 13:34
Ik laat ze vanmiddag weer doen.. m'n nagels :lol: :lol: :lol:
Je moet wel durven :wink:

Werkt goed.. althans.. voor klassiek gitaar

kost je wel 15 a 20 euro om de 6-8 weken, maar bevalt goed :) Vooral als je van die kleine KUTnagels als ik hebt :o

telecastermaster
17 januari 2005, 09:49
Ik laat ze vanmiddag weer doen.. m'n nagels :lol: :lol: :lol:


En wat laat je dan precies doen?

iam
17 januari 2005, 09:52
Ik laat ze vanmiddag weer doen.. m'n nagels :lol: :lol: :lol:


En wat laat je dan precies doen?

wil ik ook wel weten... hoe ziet dat eruit?

Javaca
17 januari 2005, 14:16
Doe er niets aan.

Heb al sinds m'n 7e vrij lange nagels. Toen knutselde ik veel en dat was makkelijk.
Zonder lange nagels ben ik vrijwel gehandicapt. Het bladeren in een boek, oppakken van geld, papier, openmaken van verpakkingen, alles wordt moeilijk met van die stompvingertjes.

Heb nooit iets van lak, pillen, lijm of nagelverharder gebruikt. Ze zijn flexibel en breken eigenlijk nooit. Het enige wat ik doe is ze goed schoonhouden, haakjes wegvijlen/bijten en af en toe knippen met een tangetje.

Het enige wat vervelend is zijn zogenaamd grappige opmerkingen van anderen. :-?
Ook moet ik ze met m'n werk erg goed schoonhouden en klanten dingen met links aangeven. (Vleeswarenafdeling van een supermarkt)

Heb weleens gedacht over een duimplectrum voor jazzy stukken, maar wat gavertape en een klein plectrum werkt beter.