PDA

View Full Version : PODxt of GT6 of toch...



Rene Rijpma
13 januari 2005, 10:57
Hallo,

Ik ben er in middels achter dat een vetta ll top gewoon direct aan een PA kan worden aangesloten.
Nu ben ik in het bezit van een Boss GT6, maar ik lees ook veel goeds over de PODxt.
Wat is nu beter(of anders)... of is toch de vetta ll top de beste optie voor mij i.v.m. de gewenste stilte op het podium.

Alvast bedankt!

P****Fred
13 januari 2005, 11:06
persoonlijk zou ik het zonde vinden om zo'n versterker te gebruiken zonder cab...

en aangezien de XT gebaseerd is op de vetta (wel minder uitgebreid dacht ik...)
je zal ook een pak goedkoper uitzijn...
de XT is veel handzamer...

Lord Abortion
13 januari 2005, 11:10
In principe kan je je GT-6 gewoon gebruiken hoor. Test het in elk geval eens, als die sound je bevalt ben je er nog goedkoop vanaf ook.

pol
13 januari 2005, 11:33
dan kun je best de pod xt live nemen , dan heb je al geen aparte footcontroller meer nodig.
Of de vox tonelab, ik heb wel geen idee welke het beste klinken, maar een vetta kopen alleen om rechtsreeks naar de p.a. te gaan is wat overdreven als je toch met in-ears speelt.
Tis ook wat minder sleuren op die manier.
Ga es wat testen welke het beste klinkt door die in-ears.

Rene Rijpma
13 januari 2005, 12:38
Maar is de PODxt een stuk beter dan de boss GT6 om direct naar de PA?
En hoe zit dat met die footcontroller dan... die heb je toch bij een PODxt ook nodig?

Raffie
13 januari 2005, 12:53
Hoi, heb pas de xt pro gekocht en ook het bijhorende FBV shortboard. Heb alle modelpacks gedownload (hoop nieuwe versterkermodellen zoals diezel,bogner en effecten. Vind hem heel goed klinken, thuis speel ik via usb met de pc via line6 software (line6 edit en guitarport), bij repetitie speel ik over PA door de xlr outputs. Om te spelen met poweramp en cabinet moet ik nog sleutelen om dezelfde sounds te krijgen.

Raf

Jeroenvanhulsteijn
13 januari 2005, 12:54
je hebt ze toch allebei?? Tenminste....de Vetta en PODxt zullen niet veel van elkaar verschillen lijkt me. Als de Vetta veel beter klinkt dan de GT6 zal de PODxt ook wel veel beter klinken.

En dan kun je idd beter voor de PODxt live versie gaan. Stuk goedkoper ook dan een PODxt met losse floorboard. Of idd de Tonelab.

Raffie
13 januari 2005, 12:55
Hoi, heb pas de xt pro gekocht en ook het bijhorende FBV shortboard. Heb alle modelpacks gedownload (hoop nieuwe versterkermodellen zoals diezel,bogner en effecten. Vind hem heel goed klinken, thuis speel ik via usb met de pc via line6 software (line6 edit en guitarport), bij repetitie speel ik over PA door de xlr outputs. Om te spelen met poweramp en cabinet moet ik nog sleutelen om dezelfde sounds te krijgen.

Raf

Raffie
13 januari 2005, 12:55
Hoi, heb pas de xt pro gekocht en ook het bijhorende FBV shortboard. Heb alle modelpacks gedownload (hoop nieuwe versterkermodellen zoals diezel,bogner en effecten. Vind hem heel goed klinken, thuis speel ik via usb met de pc via line6 software (line6 edit en guitarport), bij repetitie speel ik over PA door de xlr outputs. Om te spelen met poweramp en cabinet moet ik nog sleutelen om dezelfde sounds te krijgen.

Raf

Raffie
13 januari 2005, 12:55
Hoi, heb pas de xt pro gekocht en ook het bijhorende FBV shortboard. Heb alle modelpacks gedownload (hoop nieuwe versterkermodellen zoals diezel,bogner en effecten. Vind hem heel goed klinken, thuis speel ik via usb met de pc via line6 software (line6 edit en guitarport), bij repetitie speel ik over PA door de xlr outputs. Om te spelen met poweramp en cabinet moet ik nog sleutelen om dezelfde sounds te krijgen.

Raf

harrie-beton
13 januari 2005, 14:13
aangezien de XT gebaseerd is op de vetta (wel minder uitgebreid dacht ik...)

Een pod xt met alle model packs is gelijk aan de VETTA II.

De vetta is eigenlijk een podxt+poweramp+speakerkast in 1 systeem.