PDA

View Full Version : Volume regelen G-major fc-200



Nocki
12 januari 2005, 20:27
Hoi.

ik heb een G-major en een fc-200

hoe kan ik met het expressie pedaal het overal volume regelen? hoe stel ik dat in. of moet dat voor elk preset appart. ik kan het even niet vinden...

Nocki

Jimi Hendrix
12 januari 2005, 21:54
Hoi.

ik heb een G-major en een fc-200

hoe kan ik met het expressie pedaal het overal volume regelen? hoe stel ik dat in. of moet dat voor elk preset appart. ik kan het even niet vinden...

Nocki

In de MOD sectie kun je global inlevel of global outlevel toewijzen aan een CC....

habberdoedas
12 januari 2005, 22:07
Hoi Nocki,
Heb de Manuel van de G-major nu ff niet in huis liggen maar zit het niet in het MOD menu? Check ff de site van tc electronic. Daar staat bij de g-major pagina een link naar een FAQ of zoziets. Het enige wat bij mij nog niet goed werkt kwa volume regeling met het expressie pedaal van de FC 200 is dat als je het exp pedaal ongeveer 40% ingetrapt hebt het pas gaat werken. Wat ik wil is dat het pedaal zo gaat werken dat het volume geleidelijk van 0% naar 100% gaat om zo van die mooie vioolachtige tonen te kunnen maken. Ik zeg erwel bij dat ik de G-major in de paralelle loop van mijn Mesa Formula pré amp heb hangen. Als ik hem serieel aansluit zoals tc electronic voorsteld, dan tast de g-major toch wel eenigzins mijn geluid aan. Maar daar weet jij alles van.......!

Nocki
12 januari 2005, 22:27
erg bedankt. in het MOD menu kwam ik nooti verder dan de instellingen voor het expr pedaal om een 2e effect bij te voegen met de mix para. nu evenb wat verder gekeken en idd gevonden. het mooi is dat hij het onthoudt bij elke preset wijziging...erg bedankt.


als je swells wilt maken en je problemen hebt zou je alle fx achter elkaa rkunnen zetten en het laatste effect zijn out level kunnen gaan controllen met je exp pedal en de onderste 40 % maken de middelste 70 en de hoogste 100 dat zou moeten werken. succes.

Nocki

habberdoedas
12 januari 2005, 22:53
He Nocki,
Hoe heb jij de g-major aangesloten op je amp. Serieel of Parallel??? en maakt dit uit voor het instellen van de Swell instellingen zoals jij aan gaf?

Nocki
6 februari 2005, 23:06
Hoi.

ik heb m in de loop gehangen. en die is gewoon serieel in mn boogie. dit is voor swells dus geen probleem. ik heb trouwens mn vol pedaal gemod... net woord voor een plankje hout met plakband vastzetten... zodat ik niet helemaal zahct kan maar dus gewoon een zacht normaal geluid heb en een boost geluid met alles daartussen in op het podium... werkt hopelijk goe in mn band...

NOcki

Maurits
24 februari 2005, 18:41
ik heb trouwens mn vol pedaal gemod... net woord voor een plankje hout met plakband vastzetten... zodat ik niet helemaal zahct kan maar dus gewoon een zacht normaal geluid heb en een boost geluid met alles daartussen in op het podium

He,

zelf had ik de g-major met de behringer fbc.. 1010. Hier kon ik op het pedaal de sweep, uitgedrukt in de getallen 0 t/m 127 (geen MIDI kanalen), instellen. Zo krijg je ook het door jouw zojuist beschreven effect. Dit is zowel nauwkeuriger als fraaier (visueel gezien).

Check de gebruiksaanwijzing of dit bij de roland ook mogelijk is!
Succes.

PS:Werkt zeker lekker op de buhne!