PDA

View Full Version : Vraagje over de pickups in een B.C. Rich



Phyrexian
19 juni 2002, 18:03
Hallo iedereen,

dit kan een domme vraag lijken, maar ik stel ze liever omdat'k gewoon niet zeker ben.

Ik heb een B.C. Rich Ironbird gitaar (met seymour duncan humbucker pickups).

Op de gitaar zit een switch met drie standen.
Nu vraag ik me af welke stand van die schakelaar welke pickup aanzet.

als de switch richting nek staat is het geluid doffer en lager dan wanneer de switch richting brug staat (helderder geluid, scherper).
Wat wil dit dus zeggen? In welke richting wordt welke pickup aangezet?

Qua geluid ook misschien een beginnersvraag. Welke pickup geeft normaal gezien welk geluid?
Neck = laag?
Bridge = scherp? of omgekeerd

thanks, Bart

sash
19 juni 2002, 18:08
Helemaal goed. Naar de halskant zet je het hals element aan en is het geluid voller en naar de brugkant zet je het brugelement aan en is het geluid dus scherper.

Rubenios
20 juni 2002, 08:35
Klopt :smile: Behalve als je aan de achterkant je gitaar open schroeft en de switch omdraait, kun je lachuh als je iemdan op je gitaar laat spelen, speel ie voortdurend in dat duffe kut bas element...

Ik heb in mijn BC Rich nu een Pearly Gates zitten :smile: er zat 1 of ander kut element in, moest ik de body gaan uitvijlen, Pearly gates was te groot :grin:

Phyrexian
20 juni 2002, 09:51
Ja kheb ok wa zitten customizen aan mijn ironbird,

de shitty pickups van bcrich heb'k vervangen door seymour duncancs
de brug was hélemaal erg, je hand lag er zowaar van open na intensief spelen :smile:
dus die is ook veranderd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-06-20 09:51 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-06-20 09:52 ]</font>

The Dude
20 juni 2002, 12:56
Achter dat soort dingen kan je heel makkelijk komen.
Pak bijvoorbeeld de afstandsbediening van je televisie en houd de voorkant van de A.B. op je gitaar gericht, op je element dus. Een element per keer. Zet je schakelaar op een willekeurige stand, en kijk wanneer je versterker kleine piepjes geeft als je de A.B ervoor houd.

Veel bekender is een mobiele telefoon. Je houd hem gewoon voor een element en je hoord vanzelf dat iritante tik-tik geluid.

Phyrexian
20 juni 2002, 13:24
Hehe thanks die GSM truuk werkt perfect en mijn elementen staan dus zoals 'k zelf al vermeldde.