PDA

View Full Version : Fender Telecoustic



idono
24 september 2001, 11:47
Hey,

Ik heb een Fender Telecoustic (acoustische versie van de telecaster). Alleen ik heb een probleempje. Ik vind hem nogal zwaar spelen, ik moet veel moeite doen voor de snaren in te drukken. Ik heb al lichtere snaren geprobeerd D'adario Xtra light, maar dit helpt maar een beetje. Ik denk dat mijn snaren te ver boven men fretboard zitten. Weet iemand wat de standaard afstand is tussen je fretboard en je snaren, en wat kan ik er aan doen??

Greetz,

IDONO

Ibanez
26 september 2001, 16:36
Kzou ff contact op nemen met de winkel waar je hem hebt gekocht.

Rectifier
26 september 2001, 18:06
Je moet met je vinger de snaar indrukken op de 1e fret en met je andere hand dezelfde snaar indrukken op de 12 fret (wel gewoon in het vakje en niet op de fret zelf).
En dan pak je een pakje vloeitjes van je shag, en dat karton van dat pakje heeft de goede dikte. Scheur je een stukje vanaf en die probeer je dan tussen de fret van de 5e/6e snaar te drukken,terwijl je die twee posities nog steeds indrukt.
Kun je meteen zien of je hals bijgesteld moet worden.
De ideale snaarafstand is dus als dat kartonnetje er precies tussen past. Anders de snaarafstand aanpassen met die verticale schroeven in je brug, die de brugzadeltjes op hoogte stellen.

sleep_to_saturate
1 oktober 2001, 14:13
En als je geen 4 handen hebt zou ik een capo gebruiken. hehe
Maar is dat een Mascotte of een Rizla pakje vloes..?

ginne
16 november 2001, 04:32
It comes with the territory! Op de telecoustic (evenals de stratacoustic) zijn halzen gezet zoals die op de electrische planken zitten. Daarom heb je een andere "mensuur" dan op andere akoestische gitaren. In combinatie met de zes-op-een-rij-tuners (dus een iets grotere snaarlengte) dan de 3/3-spanning voelen de snaren strakker aan. Heb je er echt problemen mee, stem dan de gitaar een volle toon lager en zet een capo op II. Beter is: get used to it. Dit alles nadat je de (goeie) tips van Rectifier hebt uitgevoerd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ginne op 2001-11-16 03:39 ]</font>

PeArLjAm
17 november 2001, 02:39
Jep dat vind ik ook :grin:

idono
18 november 2001, 17:43
Hey Thanx Guys

anoniem
6 december 2001, 09:39
Zeg, als ik vragen mag he, wat vinden jullie van het gebruik van een capo?
Ikzelf heb er nogal wat op tegen maar soms kun je er niet omheen; probeer Mmmm mmmm van Crash test dummies maar zonder te spelen; dat klinkt gewoon slechter.