PDA

View Full Version : Vetta ll



Rene Rijpma
12 januari 2005, 19:25
Hallo,

Is het een goed idee om een vetta ll top direct op een PA aan te sluiten.(zonder cabinet)

Alvast bedankt!

BartL
12 januari 2005, 19:28
In ieder geval niet vanuit de poweramp-out :o

bloempot
12 januari 2005, 19:29
kijk eens op je versterker als er ergens een ding is waar je een kabel kan insteken waarop er staat "line out" als dit erop zit is het dat dat je moet verbinden met de pa

Rene Rijpma
12 januari 2005, 19:34
Dat begrijp ik, maar is het geluid dan nog om aan te horen....
Heeft iemand hier ervaring mee??
Tips??

P****Fred
12 januari 2005, 20:26
kijk eens op je versterker als er ergens een ding is waar je een kabel kan insteken waarop er staat "line out" als dit erop zit is het dat dat je moet verbinden met de pa

ja, ok, maar moet er dan geen cab bij aangesloten worden??

BLOK182
12 januari 2005, 20:31
Voor de amp zelf wel. De Vetta heeft goeie cabsimulators ed aan boord, denk dat je sound niet echt beroerd zal zijn.

Rene Rijpma
12 januari 2005, 20:45
Dus.... als ik het goed begrijp moet er toch een cabinet onder omdat anders de versterker stuk gaat?

fred_internet
13 januari 2005, 11:39
Dus.... als ik het goed begrijp moet er toch een cabinet onder omdat anders de versterker stuk gaat?

Nee, je kunt de Vetta probleemloos zonder cabinet gebruiken. In de handleiding (te downloaden op de website van Line6) staat e.e.a. haarfijn uitgelegd. De geluidskwaliteit van de Vetta is goed, zowel direct als via een cabinet, maar mist de warmte van een goede buizen versterker.

pol
13 januari 2005, 12:03
Waarom stel je iedere keer opnieuw dezelfde vraag en open je verschillende topics over hetzelfde onderwerp ?

Rene Rijpma
13 januari 2005, 12:33
Omdat ik steeds een beetje meer te weten kom en zeker wil weten of ik goeie dingen doe.
De vragen worden niet altijd even concreet beantwoord.
Ook is het zo dat op de oude topics wienig tot geen reactie komt.

Daarom dus... :wink:

Rene Rijpma
13 januari 2005, 12:34
Omdat ik steeds een beetje meer te weten kom en zeker wil weten of ik goeie dingen doe.
De vragen worden niet altijd even concreet beantwoord.
Ook is het zo dat op de oude topics wienig tot geen reactie komt.

Daarom dus... :wink:

pol
13 januari 2005, 12:52
hoezo, weinig of geen reactie ?
Die vraag of je een cabinet moet aansluiten op een vetta is al duidelijk beantwoord in de andere topic , wat wil je nog meer weten dan ?
Ik snap niet waarom je die vraag telkens opnieuw stelt als er al een antwoord gegevens is, en als je het antwoord niet snapt, stel dan de vraag opnieuw in dat topic. Of lees misschien es de handleiding, en kom dan vragen stellen.

Toaster
13 januari 2005, 13:13
Begrijp je het woord dummyload niet ofzo????

want ik probeer al drie keer uit te leggen dat dat een speakercab simuleert voor je versterker.

En een DI box is een "omvormer"/adapter" voor de PA om je gitaarsignaal binnen te krijgen. Werkt netzo als dat je een keyboard inplugt bij een optreden.

Michael AE
13 januari 2005, 13:20
hoezo, weinig of geen reactie ?
Die vraag of je een cabinet moet aansluiten op een vetta is al duidelijk beantwoord in de andere topic , wat wil je nog meer weten dan ?
Ik snap niet waarom je die vraag telkens opnieuw stelt als er al een antwoord gegevens is, en als je het antwoord niet snapt, stel dan de vraag opnieuw in dat topic. Of lees misschien es de handleiding, en kom dan vragen stellen.


Ben je als eikel geboren, of ben je er 1 geworden? Wat maakt jou het nu uit of iemand drie topics plaatst? Als het je niet bevalt, dan lees je het topic toch niet? Heb je er ooit eens over nagedacht dat er mensen zijn die niet alles weten en het graag van anderen willen leren?

Ik wordt een beetje moe van die reply's van mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben en een ander te commanderen op een internet forum, omdat ze in het echte leven geen macht hebben. Koop een hond, en ga die even lekker commanderen. Er zitten moderators op dit forum, die kunnen ingrijpen als er iets gebeurt dat ze niet bevalt, daar hebben we jou echt niet voor nodig.

pol
13 januari 2005, 13:35
De vraag die hier gesteld werd was al duidelijk beantwoord in een ander topic van dezelfde poster, ik snap gewoon niet waarom hij hier net dezelfde vraag stelt.
Het is wel zo dat een heleboel mensen zit hier ook antwoorden zit te geven over dingen waar ze niets vanaf weten, dat stoort me ook wel redelijk .
Het is misschien juist door die verkeerde antwoorden dat de onwetende vragensteller in de war raakt en zijn vraag steeds opnieuw stelt.
Zoals Toaster hieronder met zijn dummyload : een dummyload heb je alleen nodig als je een buizenversterker zonder box wil gebruiken, bij een vetta is dit dus zinloos omdat dit 1. Een solid state amp is, daar moet je geen speakers op aansluiten.
2. De vetta heeft al een DI aansluiting met speakersimulatie aan boord.


Ik denk helemaal niet de wijsheid in pacht te hebben, ik probeer antwoorden te geven waarvan ik zeker weet dat ze juist zijn, over dingen waar ik niks van weet zeg ik dan ook niks, dat zouden beter wat meer mensen hier doen.

Geen reden om mij uit te schelden Micheal AE

frisb
13 januari 2005, 13:42
Uitschelden?

Toaster
13 januari 2005, 14:01
Zoals Toaster hieronder met zijn dummyload : een dummyload heb je alleen nodig als je een buizenversterker zonder box wil gebruiken, bij een vetta is dit dus zinloos omdat dit 1. Een solid state amp is, daar moet je geen speakers op aansluiten.
2. De vetta heeft al een DI aansluiting met speakersimulatie aan boord.




Je kunt niet lezen pol

In het andere topic vertel ik inderdaad dat de vetta dat allemaal kan.

De Dummyload slaat op een losse top. (koch bijvoorbeeld)

Ik ben altijd heel zorgvuldig in het geven van advies en vertel zoiets alleen maar als ik er iets van weet. Niet als ik het ergens heb gelezen.

Loop mij dus niet af te zeiken als jíj commentaar krijgt.

pol
13 januari 2005, 14:06
en wat heeft dit met de vraag die in dit topic gesteld is te maken ?
Ik dacht dat het over de vetta ging.... :-D

Michael AE
13 januari 2005, 14:10
De vraag die hier gesteld werd was al duidelijk beantwoord in een ander topic van dezelfde poster, ik snap gewoon niet waarom hij hier net dezelfde vraag stelt.
Het is wel zo dat een heleboel mensen zit hier ook antwoorden zit te geven over dingen waar ze niets vanaf weten, dat stoort me ook wel redelijk .
Het is misschien juist door die verkeerde antwoorden dat de onwetende vragensteller in de war raakt en zijn vraag steeds opnieuw stelt.
Zoals Toaster hieronder met zijn dummyload : een dummyload heb je alleen nodig als je een buizenversterker zonder box wil gebruiken, bij een vetta is dit dus zinloos omdat dit 1. Een solid state amp is, daar moet je geen speakers op aansluiten.
2. De vetta heeft al een DI aansluiting met speakersimulatie aan boord.


Ik denk helemaal niet de wijsheid in pacht te hebben, ik probeer antwoorden te geven waarvan ik zeker weet dat ze juist zijn, over dingen waar ik niks van weet zeg ik dan ook niks, dat zouden beter wat meer mensen hier doen.

Geen reden om mij uit te schelden Micheal AE

Het is niet mijn bedoeling je uit te schelden hoor Pol, ik wordt alleen een beetje gek van het constante commentaar op posts van mensen. Het komt op mij een beetje over als superioriteits gevoel, en daar houd ik niet zo van. Zand erover, ik zal er niet meer over zeuren. :P

Toaster
13 januari 2005, 14:10
Eigenlijk reageerde ik instemmend met jouw commentaar, maar dan een stuk milder.


In jouw commentaar staat dus dat je je alle 3 zijn topics hebt gelezen, dus ik ging er van uit dat je mijn stuk ook had gelezen.

Maar daar schiet Rene nu niks mee op.

vettavillenl
13 januari 2005, 17:28
Vetta heeft twee gebalanceerde uitgangen waarbij je geluid richting PA mixer stuurt.

Los daarvan (want de hoeveelheid gain kun je 'overall' instellen) kun je de global knoppen gebruiken om al je opgeslagen patches iets meer of minder hoog, laag of reverb mee te geven op je versterker die je zelf als gitarist hoort. Dit is dus onafhankelijk van het signaal wat uit de gebalanceerde uitgangen komt.

Hierdoor is je stage volume onafhankelijk van de gebalanceerde uitgangen. Het voordeel hiervan is dat je je eigen geluid afsteld op de ruimte waarin je je bevindt. (Je geluidsman doet hetzelfde via de mixer voor het PA geluid)

Wil je nog een uitgebreidere setup (met wide mode) ook daarin is voorzien of met een extra cabinet (stereo).