PDA

View Full Version : Stilte op het podium



Rene Rijpma
12 januari 2005, 16:03
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker... geen probleem!
Maar aangezien wij optreden in grote feesttenten maar ook op hele kleine besloten bruiloften enz. kan ik geen top met een groot cabinet kwijt...
Niet qua ruimte maar ook niet omdat ik dan over de zang en dergelijke heenblaas, aangezien dit in het begin nog niet echt hard staat.

Heeft iemand ideeen over hoe ik toch een fraai buizengeluid krijg maar toch een laag of geen volume op het podium heb. (Ik ben overigens in het bezit van een Boss GT6)

Alvast bedankt.

charlie45
12 januari 2005, 16:05
hoeveel mag het kosten?

Rene Rijpma
12 januari 2005, 16:11
tsja......

Zeg jij het maar, wat kost zoiets?

Zit er veel prijsverschil in de mogelijkheden?

charlie45
12 januari 2005, 16:16
er zijn een paar opties..

modeling: goedkoop, goed en betrouwbaar. je hoeft niet te slepen. niet iedereen houd alleen van het gevoel wat dat geeft.

powersoak: duurder, je moet namelijk goeie amp + powersoak kopen, goed afregelen, buizen vaker vervangen omdat versterker harder werkt.

low power versterker: bijv. een 6 watt poweramp, die kan je een stukje harder zetten dan een 100watt poweramp. is niet heel duur.

en dan kan je ook nog een speaker inbouwen in een geisoleerd flightcase. is duur en zwaar, maar geeft misschien wel de beste resultaten.

kijk eens op http://www.amptone.com/

je kan ook een versterker kopen die goed klinkt als hij niet heel hard staat. mijn jcm800 klinkt aardig op huiskamer volume, en goed op podium volume.

succes

BramVersteeg
12 januari 2005, 16:43
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker... geen probleem!
Maar aangezien wij optreden in grote feesttenten maar ook op hele kleine besloten bruiloften enz. kan ik geen top met een groot cabinet kwijt...
Niet qua ruimte maar ook niet omdat ik dan over de zang en dergelijke heenblaas, aangezien dit in het begin nog niet echt hard staat.

Heeft iemand ideeen over hoe ik toch een fraai buizengeluid krijg maar toch een laag of geen volume op het podium heb. (Ik ben overigens in het bezit van een Boss GT6)

Alvast bedankt.

Ik zou voor modeling gaan. Perfect voor als je het geluid van bijvoorbeeld Toto of AC/DC wilt hebben met één druk op de knop. Het geluid is misschien niet PRECIES het geluid van die band maar komt erg dicht bij. De modeling is steeds beter aan het worden en je hebt al erg goede versterkers voor relatief weinig geld. Voordelen zijn dus stil opnemen, goed geluid op lage volumes, makkelijk aan te sluiten op PA, relatief klein en goed te vervoeren.

Chiel
13 januari 2005, 22:15
Heb zelf een buizensetup in een 19" rack en twee 12" speakerkastjes. Super voor in de grote feesttenten maar ook op een bruiloft. Heb je echt geen powersoak voor nodig. Maar ja, kost een flinke duit meer als een standaard moddeling kastje. 't is maar wat je zelf wilt met je sound en de kwaliteit ervan.

Fvddungen
14 januari 2005, 08:34
Het zijn toch alleen maar de gitaristen zelf die modelling niks vinden. Het publiek zal het gewoon helemaal geweldig vinden.

charlie45
14 januari 2005, 11:01
ja, maar wij zijn gitaristen.

vester86
14 januari 2005, 12:44
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker... geen probleem!
Maar aangezien wij optreden in grote feesttenten maar ook op hele kleine besloten bruiloften enz. kan ik geen top met een groot cabinet kwijt...
Niet qua ruimte maar ook niet omdat ik dan over de zang en dergelijke heenblaas, aangezien dit in het begin nog niet echt hard staat.


Alvast bedankt.

Die vetta is een Modeling Versterker, en transistor. Dat betekent dattie op laag volume beter klinkt dan op hoog volume. dus zet je het volume zacht en blaas je nooit over de zangeres heen. een vetta top en een 2x12 kast neemt evenveel plaats in als een losse top, en een 4x12 kast neemt aleen in hoogte meer ruimte in (wat is nu 35 cm diepte op een podium.. dan moet dat wel HEEL klein zijn....
En zo'n Pod XT is ook al snel 20 cm, die 15 andere cm's zullen niet uitmaken....

gengar678
15 januari 2005, 19:23
heb zelf ook een pod xt pro. Dacht dat dit het helemaal zou zijn, maar dat is het toch niet. Te weinig karakter, alles zit erin en alles is het net niet voor mijn gevoel, on stage tenminste.
Speel nu dus over een rectifier en dat ding staat te duwen er en daar kun je niet omheen bij wijze van spreken. Dus ik denk toch koop gewoon een goede amp en dan misschien een die je kunt schakelen in voltage. Ik heb zelf de helft van mijn buizen eruit gehaald.
P.s Je kunt als gitarist nooit te hard staan...:)

gengar678
15 januari 2005, 19:24
heb zelf ook een pod xt pro. Dacht dat dit het helemaal zou zijn, maar dat is het toch niet. Te weinig karakter, alles zit erin en alles is het net niet voor mijn gevoel, on stage tenminste.
Speel nu dus over een rectifier en dat ding staat te duwen er en daar kun je niet omheen bij wijze van spreken. Dus ik denk toch koop gewoon een goede amp en dan misschien een die je kunt schakelen in voltage. Ik heb zelf de helft van mijn buizen eruit gehaald.
P.s Je kunt als gitarist nooit te hard staan...:)