PDA

View Full Version : Voor moi ook een 18Watt



groovyB3
12 januari 2005, 16:19
test

groovyB3
12 januari 2005, 16:19
Ik wil binnenkort een leuk klein ampje en zat aan de 18W Marshall te denken.

Maar nu lijkt het me leuk om em zelf te maken, gewoon uit een kit waar duidelijk uitgelegd staat welk draadje waar aan moet, want kheb 0 verstand van elektronica.
Waar zijn de beste 18Watt kits te halen?

Negative K3 fan
12 januari 2005, 16:28
waarom een 18 watter?

combo of top?

onderschat de kosten niet!

van kits heb ik verder geen verstand.

bert k
12 januari 2005, 16:30
Ga maar flink lezen op www.18watt.com daar zitten veel deskundigen. De kits van www.ceriatone.com zijn goed en niet ddur, heb ik me laten vertellen.
Die champ die NK3 heeft gemaakt is misschien ook een leuk projekt.

groovyB3
12 januari 2005, 16:49
Waarom een 18Watter:
Omdat het een Marshall is en /me luuvvvvvv Marshall

Combo of top:
combo, kan em niet op m'n reet aansluiten natuurlijk :razz:


Champ lijkt me ook een leuk idee idd of een 5E3 Tweed Deluxe. Toch meer Marshall tone dan een blackface amp.

Edit: Oeh.. kzie net op ceriatone.com dat een full working chassis voor een 5E3 maar 350 dollar kost... Nice :)

Franc
12 januari 2005, 16:54
Een full working chassis is nog geen combo :-D

En of je nou een head met een speakercabinet maakt of een combo maakt niet heel veel uit, scheelt hooguit van hout en tolex.

Je reet zal er wel blij mee zijn denk ik :o

bert k
12 januari 2005, 17:18
Jij had toch een 4 x 12, of is tie al weer weg? :D Dan zou ik een top toch wel makkelijk vinden...

Kijk ook eens hier: http://www.ax84.com/projects.html Dat is allemaal op een single ended ontwerp gebaseerd. De P1 extreme is wel leuk. Luister vooral naar de soundclips. (Net als bij 18watt.com)

groovyB3
12 januari 2005, 17:28
Een full working chassis is nog geen combo :-D


Jah dat snap ik, maar een beetje zagen, schuren, knippen en plakken vind ik leuk om te doen en een speakertje aansluiten kan ik nog wel. Alleen biassen zou ik ff laten moeten doen.

@Bert: 4x12 is allaaaaaang weg, evenals de plexi. Kheb nog 1 pedaal, 2 strats en een yamaha akoestische ;) . Maar nou lijkt me een klein buizenbakje toch ook wel erg leuk. Prima voor kleine gigs en jamsessies.

Negative K3 fan
12 januari 2005, 17:45
scheelt hooguit van hout en tolex.

en een speaker en veel geld!

deel van de marshall vibe komt uit 4x12 kasten, een open back combo zal ook wat minder marshall klinken dan wat je gewend bent, ook de buizen rectifier etc zullen verschil maken.

voor iets anders wat misschien ook marshall is (jcm800/superlead) kuyn je kijken naar de hi octane die heeft normaal gesproken ook wat meer gain aan boord en is met zn andere power section wat vriendelijker in huis dan die 18 el84 watten van een 18 watter.

Negative K3 fan
12 januari 2005, 17:52
Een full working chassis is nog geen combo :-D


Jah dat snap ik, maar een beetje zagen, schuren, knippen en plakken vind ik leuk om te doen en een speakertje aansluiten kan ik nog wel. Alleen biassen zou ik ff laten moeten doen.

18 watter is cathode biased, ook iets wat niet echt helpt voor de marshall sound :)


@Bert: 4x12 is allaaaaaang weg, evenals de plexi. Kheb nog 1 pedaal, 2 strats en een yamaha akoestische ;) . Maar nou lijkt me een klein buizenbakje toch ook wel erg leuk. Prima voor kleine gigs en jamsessies.

wat moet je dan met een pedaal als je geen amp hebt? jammer van die echte plexi etc maar je weet mijn mening daarover al...

kleine gigs en jamsessies is ook prima te doen met een enkele 6v6 (6 watt ongeveer), daar kun je overigens zonder problemen een schakelaar inbouwen die een andere kathode weerstand kiest waardoor je ook een 6l6 zou kunnen runnen. el34 zou ook mogelijk moeten zijn, maar ik weet daar niet veel van.

groovyB3
12 januari 2005, 17:56
Kheb de soundsamples van de Hi-octane gehoord en klonk me meer JCM800 80's metal dan Superlead. Wel vette sound, maar niets voor mij.

De sound van de P1 is wel mijn ding als ik de soundfiles hoor. De 5E3 en 18Watt ken ik al irl en dat is gewoon helemaal cool, dus als ik op safe wil spelen kan ik toch beter voor een van die gaan denk ik.

Weet iemand ook of Ceriatone ook 230V PT's levert? Ze komen uit Malaysie zag ik en geen idee hoe het daar zit met voltages.

groovyB3
12 januari 2005, 17:56
Kheb de soundsamples van de Hi-octane gehoord en klonk me meer JCM800 80's metal dan Superlead. Wel vette sound, maar niets voor mij.

De sound van de P1 is wel mijn ding als ik de soundfiles hoor. De 5E3 en 18Watt ken ik al irl en dat is gewoon helemaal cool, dus als ik op safe wil spelen kan ik toch beter voor een van die gaan denk ik.

Weet iemand ook of Ceriatone ook 230V PT's levert? Ze komen uit Malaysie zag ik en geen idee hoe het daar zit met voltages.

chocorookie
12 januari 2005, 18:46
D'r is een klein duits bedrijfje dat PT's en OT voor de 18 watt verkoopt(wikkelt).
Moet wel ff op zoek, je hoort van me.

Choc

groovyB3
12 januari 2005, 18:49
Is cool! Ben benieuwd. De 18watt blijft een aantrekkelijk ampje, alhoewel die 5E3 is ook wel leuk. Me luv Marshall, butt me luuuuvvvv tweed tooooo :D

chocorookie
12 januari 2005, 18:50
Ja hoor hebbes www.tubetown.de/

Gr choc

groovyB3
12 januari 2005, 18:51
Cool, thanks!

groovyB3
12 januari 2005, 18:54
http://www.tubetown.de/ttstore/product_info.php/products_id/705

Deze lijkt me ook leuk. Zoiets in een 2x10 setup te bouwen lijkt me wel iets.

chocorookie
12 januari 2005, 19:02
Da's een simpele 5f1 Fender tweed champ.
Kijk maar in de Fender Field Guide(ff goole)

Leuke begin versterker, wordt nog steed als ultime mondharmonica versterker gezien.
Lawaai zat.
Alleen voor een 2x 10" weet ik niet zeker of tie dat trekt, zou d'r niet op gokken want orgineel is ie gebouwd voor een 8"speaker.
Dan zou je denk ik al een zwaardere Trafo moeten pakken 2 6V6 buizen enz.
Nee, gewoon "eerlijk"houden die bak

choc

chocorookie
12 januari 2005, 19:03
2 x 10"= MI favoriet Tweed 5F4 super

groovyB3
12 januari 2005, 19:08
Waarom zou ie dat niet trekken?

Die nanohead van zvex, een amp van een 1/2 watt, kan je aansluiten op een 4x12 kast. Dan moet een 5 watt amp toch makkelijk 2x10 aankunnen?

chocorookie
12 januari 2005, 20:21
Combinatie, je zult er wel geluid uit krijgen.
Alleen het volle spectrum.........?
Vraag Jay het eens, mijn gedachtegang is waarom men dan niet alle versterkers op 8 watt laten draaien.
Dan heb je geen 40 watt of eem 45 JMC meer nodig toch?

Ik denk dat het zo niet werkt, en je je eindbuis(5F1) heeft er 1-tje)) zwaar gaat belasten ook al heb je de boel ohm's correct.

Meer comments from others plz, i'll could be wrong thow..........,

Groetjes Choc

Negative K3 fan
12 januari 2005, 20:39
Da's een simpele 5f1 Fender tweed champ.
Kijk maar in de Fender Field Guide(ff goole)

Leuke begin versterker, wordt nog steed als ultime mondharmonica versterker gezien.
Lawaai zat.
Alleen voor een 2x 10" weet ik niet zeker of tie dat trekt, zou d'r niet op gokken want orgineel is ie gebouwd voor een 8"speaker.
Dan zou je denk ik al een zwaardere Trafo moeten pakken 2 6V6 buizen enz.
Nee, gewoon "eerlijk"houden die bak

choc

ik gooi mijn champ (ook zelfbouw) ovr een marshall 4*12", geen probleem, die van mij staat trouwens gebiast op een idle dissipatie van 4 watt en hij is al ontzettend luid!

birt
12 januari 2005, 20:45
zelfs mijn miniampje (solid state) van ongeveer o,5watt zet ik op een 4x12.
das geen probleem hoor

groovyB3
12 januari 2005, 20:59
John, Al, Pleun, Nico! Help needed! ;)

chocorookie
12 januari 2005, 22:18
IK OPEN EEN NIEUWE TOPPIC GROOVY!

Ik ben zeer benieuwd wat anderen er van vinden.
Ik ging van de logica uit maar nu begin ik danig te twijfelen............

Dan hoeven we niet meer dure amps te gaan bouwen en volstaan met 8 watter.

Druis, druis, druis.-----> en heel veel ?????

Klopt toch wat ik zeg of ik wordt gek.

Choc

bert k
12 januari 2005, 22:54
Ik heb bijna alles van tube-town. Nette winkel, niet duur. Hebben ook trafo's en alles.
Ik moet zeggen dat een 18 watt niet de eenvoudigste versterker is om mee te beginnen. Ik doe het ook wel voor het eerst, maar ik heb deskundige hulp in de buurt, waar ik VEEL gebruik van maak.

Ook een leuke optie is de 18 watt Lite, een 1 kanaals uitvoering van de 18watt. Zie downloads op 18watt.com

Je hoeft natuurlijk geen kit te kopen. Gewoon alles los bij elkaar sprokkelen, mensen zat overal die nog wat hebben liggen.

groovyB3
12 januari 2005, 23:42
Ik denk dat ik voor de 5F1 van Tubetown ga. Betaal wel wat meer, maar tis dicht bij huis en een Champ is een fijne kit om mee te beginnen. Kan ik ook mooi zien hoe alles in elkaar zit enzo, want ik wil toch wel een keer een amp bouwen zonder kit.

Alleen even het antwoord afwachten van de experts of het mogelijk is er 2x10" aan te hangen.

birt
12 januari 2005, 23:48
Ik denk dat ik voor de 5F1 van Tubetown ga. Betaal wel wat meer, maar tis dicht bij huis en een Champ is een fijne kit om mee te beginnen. Kan ik ook mooi zien hoe alles in elkaar zit enzo, want ik wil toch wel een keer een amp bouwen zonder kit.

Alleen even het antwoord afwachten van de experts of het mogelijk is er 2x10" aan te hangen.

iedereen heeft al gezegd dat het perfect mogelijk is :wink:

kijk even: http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/orange_kot_amp/orangefront.gif dat is een ampje van 0,5watt, 5 cm hoog, met zijn 0,5watt ss nog veel minder sterk dan een buizenampje van 0,5watt. en die kan zelfs op een 4x12 staan... is dat duidelijk genoeg?

bert k
13 januari 2005, 00:45
Ja, natuurlijk is dat mogelijk, wat een onzin :D

Negative K3 fan
13 januari 2005, 14:06
Ook een leuke optie is de 18 watt Lite, een 1 kanaals uitvoering van de 18watt. Zie downloads op 18watt.com

ik ziuzelfs vooreen minimalistgaan,aldiefeatureseb je toch niet nodig, 1input etc ismeerdanzat

heavy-metal-thunder
13 januari 2005, 15:21
Een Vibrochamp op een Marshall 1936 en met een disto voor, gaat zowaar Marshally klinken.

groovyB3
13 januari 2005, 22:13
Ja, natuurlijk is dat mogelijk, wat een onzin :D

Mooi!

Nu gaan sparen :D

Al
13 januari 2005, 23:54
Alleen voor een 2x 10" weet ik niet zeker of tie dat trekt

Als de impedantie ok is dan is dat geen probleem

Al

Al
13 januari 2005, 23:57
Vraag Jay het eens, mijn gedachtegang is waarom men dan niet alle versterkers op 8 watt laten draaien.
Dan heb je geen 40 watt of eem 45 JMC meer nodig toch?

Groetjes Choc

Het vermogen van de speaker is niet bepalend voor het vermogen van de setup, daar is het vermogen van de amp verantwoordelijk voor.

Al

groovyB3
14 januari 2005, 00:09
Mooi, dan word het dus de Champ van tubetown.

Ik ben niet echt thuis in de thuis in de 10" speakers, maar wat zijn een beetje fijne speakers met een fijne prijs?

Al
14 januari 2005, 00:14
Mooi, dan word het dus de Champ van tubetown.

Ik ben niet echt thuis in de thuis in de 10" speakers, maar wat zijn een beetje fijne speakers met een fijne prijs?

Weber P10R of C10Q.
Jensen RI P10Q is aardig, helder. (ik gebruik hem eerlijk gezegd nooit als stand alone)
Shop anders voor weber even bij Erikvd Haar. Die moet er nog kwijt

Al

chocorookie
15 januari 2005, 18:20
Weber Alnico 10S

EmgMaster
15 januari 2005, 20:28
is dit niet wat voor je, weet et niet hoor, heb er geen reet verstand van, was een beetje aan het rondkijken:

http://dobermanamps.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1

SteavisSmokin
17 januari 2005, 16:30
mijn gedachtegang is waarom men dan niet alle versterkers op 8 watt laten draaien. Dan heb je geen 40 watt of eem 45 JMC meer nodig toch?

Uh..wat dacht je van een amp gebruiken met een band op een podium? Dan ben je met 8 watt helemaal nergens.

Mr.Jay
19 januari 2005, 08:41
Waarom een 18Watter:
Omdat het een Marshall is en /me luuvvvvvv Marshall
Champ lijkt me ook een leuk idee idd of een 5E3 Tweed Deluxe. Toch meer Marshall tone dan een blackface amp.

Heb je al es een echte gehoord dan ?
Hij kinkt niet 100% als een blackface neem maar ook zéker niet als een Marshall.

JaY

Negative K3 fan
17 juni 2006, 12:52
ik ziuzelfs vooreen minimalistgaan,aldiefeatureseb je toch niet nodig, 1input etc ismeerdanzat

tering!!1 hoe bezopen was ik daar??

ik kick hem trouwens even om te vragen of sasieboy al is begonnen

Dude
17 juni 2006, 13:01
sassieboy komt hier niet meer....

Dirk_Hendrik
17 juni 2006, 16:24
Niet geheel.
Sassieboy was pasgeleden nog even in sounds om een paar mp3's te posten.