PDA

View Full Version : Gitaar verven (Kanarie geel)



PunkPanic
12 januari 2005, 15:03
Hallo

Ik heb een Stagg Mockingbird (niet lachen :evil: ) en deze wil ik gaan verven naar een andere kleur.

Ik dacht er over om eerst de zwarte verf er af te schuren en daarna het gele er over heen te spuiten, ik weet niet of dit ook goed is. MOcht dit niet de juiste manier zijn om een gitaar te verven dan zou ik graag willen wetn wat wel de juiste volgorde is.

Lord Abortion
12 januari 2005, 15:17
Even naast de kwestie gaan:

Dat is geen Mockingbird, in het begin hebben ze exacte kopieën gemaakt, maar dat ding is gewoon een vieze interpretatie ervan. All hail BC Rich.

En voor die verf, afschuren en zelf spuiten is een mogelijkheid. Dat zal je niet het perfecte resultaat geven, maar toch goed genoeg.

PunkPanic
12 januari 2005, 16:18
Ok tis een kloon, maar het kan dus gewoon met een spuitbus verf erover hen gespoten worden? Geen lak of iets dergelijks of een mooie bodemlaag?

En dit is mijn eerste gitaarm had toen nog geen flauw idee wat een goede gitaar was en zo.

chennie
12 januari 2005, 18:06
Ik ben nu bezig met wat jij aan het doen bent. Ik heb al heel veel posts met vragen hier op dit forum, moet je even zoeken naar alle posts die ik heb gemaakt op zelfbouw forum. Er staan heel wat antwoorden, dus het wordt ook maar eens tijd dat ik antwoorden geef:

Ik heb het volgende gedaan: totaal blank geschuurd.
Meestal zijn er meerdere oude lagen lak en verf op je gitaar, grondlak, verf, eindlak etc.
Als je een dekkende kleur wilt doen, is het voldoende om tot en met de grondlak te schuren. Als je echt lui bent en meteen met overschilderen en aflakken begint, kan waarschijnlijk ook. Maar het is beter om zo weinig verf en zooi op je gitaar te hebben voor de toon, heb ik mij laten vertellen, dus beste is om alle onnodige lagen te verwijderen

Lune-a-tic
12 januari 2005, 19:53
Hallo

Ik heb een Stagg Mockingbird (niet lachen :evil: ) en deze wil ik gaan verven naar een andere kleur.
Niet lachen met een Mockingbird (Pun intended ?)?
Ach nee, waarom. Opschuren, ofwel volledig, of voor een hechtlaag, anders is het vervellend. :razz: (pun intended)

habberdoedas
13 januari 2005, 21:55
PunkPanic

Doe dan ook iets van hel blauw er op. Een gitaar in geel met een blauwe slagplaat en kop ziet er geil uit. Ik zou het logo Stagg weg halen en dit vervangen door CHIKITA (het bananen merk) lachu man.

PunkPanic
13 januari 2005, 23:52
Ik was ook al van plan om dat logo van stagg weg te halen, hoe kan ik dit gat het beste opvullen?

Eigenlijks wilde ik de elementen ook gaan vervangen, deze zijn van niet al te beste kwaliteit. Ik heb daarom een tijdje geleden een nieuwe gitaar gekocht van een forumlid hiero. De stagg beviel me eerst wel maar naar een tijdje ging ik serieuzer oefenen met de band in een oefenruimte. Maar zodra ik te dicht bij de versterker stond begon et toch een stuk te piepen daaro, daarom gelijk maar een nieuwe gitaar gekocht.

wietse
14 januari 2005, 06:26
is de originele laklaag nog in een goede conditie?
als dat niet al te erg is mooi laten zitten beschadigingen weg plamuren licht opschuren grondlaag erop en spuiten.
de gitaar hoeft niet helemaal kaal ,mooi die originele laklaag laten zitten krijg je tenminste een mooi glad resultaat.

PunkPanic
14 januari 2005, 11:52
Wat voor grondlaag kan ik gebruiken en waar kan ik dit halen, deze vraag geld ook voor de verf. En wat kan ik gebruiken om het gat van het oude logo op te vullen.

De body is trouwens in goede conditie met uitzondering van een enkel klein deukje. Deze vallen toch niet op.

chennie
14 januari 2005, 12:16
welke verf je gaat gebruiken en welke grondverf dus ook, hangt een beetje af waarmee je het wilt aflakken, Sommige verf en lak kan niet samen gaan. Je eindlak is ook weer afhankelijk van je grondlak. In dit geval dus je oude laklaag (als niet van plan bent om alles af te schuren)

Zie ook topic, acryl of olie basis verf