PDA

View Full Version : Peavey classic 50 head + 410E cabinet



Botom
12 januari 2005, 12:40
Heb me zojuist een peavey classic 50 gekocht. Tegekke sound wat ie maakt. Clean klinkt ie lekker helder, vol en breed. Overstuurd klinkt ie al helemaal tegek.
Het enigste wat me tegenvalt is het bereik van de equaliser! Wanneer ik de treble of mid verdraai hoor ik eigenlijk maar weinig veranderen.. Nu is het mijn vraag: zijn er meerdere bezitters die dit (probleem) kennen? en zo ja wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt!

Joshua
12 januari 2005, 12:48
ligt aan je snaren

e_lukather
12 januari 2005, 12:49
ligt aan je snaren

:o

BartL
12 januari 2005, 13:04
Ik denk dat het bij veel versterkers op deze manier werkt.
Volgens mij is het zo: Je houdt van het basis-geluid van de versterker, of je houdt er niet van. Maar je kan het niet drastisch veranderen.

...Mjah, dat denk ik.

marc_o
12 januari 2005, 13:49
Inderdaad, de basis-sound moet je wel liggen, en wanneer dat het geval is, heb je de perfecte versterker.
Trouwens proficiat met je aanschaf, dit is dus één van de meest ondergewaardeerde versterkers op de markt.

pol
12 januari 2005, 14:27
is normaal bij sommige amps, niks om je zorgen over te maken.
Beter zo dan dat de amp bij het minste beetje prullen met de toonregeling volledig van klank veranderd.

Die commentaar van "ligt aan je snaren" slaat helemaal nergens op, maar dat had ik niet bij hoeven te zeggen zeker :-D

marc_o
12 januari 2005, 16:57
Daar wilde ik ook op reageren, maar ik dacht nog...nee, niet doen.
Voor beide types versterker is wat te zeggen natuurlijk. Als je veel verschillende geluiden wilt in bijvoorbeeld een studiosetting, kun je makkelijker shapen met een wat actievere EQ, en als je houdt ven een type sound en die zit toevallig in jouw versterker....nou...niets meer aan doen!

Botom
14 januari 2005, 11:53
Bedankt allemaal voor de reactie. Ik ben bijzonder blij met mijn aankoop, de sound die het beestje maakt is gewoonweg te gek! Ik vroeg me gewoon af of het bereik van de EQ niet een beetje te beperkt was. Als je bijvoorbeeld naar Mesa Boogie of Rivera kijkt, dan krijg je al bij de minste verandering een compleet andere sound. Of dit goed is of niet, je hebt wel een geruime keuze aan sounds. Dat ik dit van mijn peavey niet hoeft te verwachten weet ik... is niet voor niks een classic. De basis sound die hij maakt is zeker meer dan goed! en bevalt mij prima... dit is zeker een blijvertje! Ik kan altijd nog, zoals marc al zei, een actief Equalisertje ertussen doen (goede tip).

Joshua jij ook nog bedankt voor je denderende reactie!

imlikeajungle
14 januari 2005, 13:42
Joshua jij ook nog bedankt voor je denderende reactie!

:dance: