PDA

View Full Version : Line 6 Echo park...of alternatief



Thom TK
12 januari 2005, 12:03
Ik wil een reverb pedaal kopen (zoek functie leverde niks op voor mij)...en ik zie de Line 6 Echo Park veel.
is dit een goeie reverb, of zijn er beter?

De reverb die ik zoek, moet veelzijdig en overtuigend klinken.

BramVersteeg
12 januari 2005, 12:09
Een Echo Park is een delay, geen reverb. Ik heb zelf de EHX Holy Grail. Die vind ik erg goed en kost niet zo erg veel.

Thom TK
12 januari 2005, 12:13
Aha, een Holy Grail, die was ik helemaal vergeten... :)
Maar even iets anders...stel ik heb dus een holy grail en een Boss pedaaltje, kan ik ze dan allebei voeden via een Boss LS-2 ?

Speeddemon
12 januari 2005, 12:57
nee, want een EHX pedaal heeft een heel ander soort plug.
Je zou evt een verloopje kunnen maken, maar of dat perfect werkt, who knows.

ijff
12 januari 2005, 13:09
Dat gaat goed als je er een stevige adapter aan hangt.. De Holy grail heeft officieel iets van 500mA nodig.. terwijl een Bosspedaaltje maar 200mA levert. Je zal dus een 1000mA-adapter o.i.d. op de kop moeten tikken.

Jeroenvanhulsteijn
12 januari 2005, 13:15
De boss rx100 werkt met galmveren. Schijnt ook erg goeie reverb te zijn. Little Lanilei heeft er geloof ik ook 1 met galmveren. Vd Haar heeft ze geloof ik. Of wil je echt het cathedraal effect?

BramVersteeg
12 januari 2005, 15:04
nee, want een EHX pedaal heeft een heel ander soort plug.
Je zou evt een verloopje kunnen maken, maar of dat perfect werkt, who knows.

Yep, dat gaat goed. Ik heb een adaptor van een laptop gekocht en daar een verloopje aan gemaakt:

http://image18.webshots.com/18/8/70/46/210887046AaOZKU_ph.jpg

Dat blauwe ding in het midden achterin is de adaptor. Hij geeft stroom aan de Boss, de EHX en de GRX-4. De Alesis heeft een andere adaptor.

Antal
12 januari 2005, 15:11
Yep, dat gaat goed. Ik heb een adaptor van een laptop gekocht en daar een verloopje aan gemaakt:

http://image18.webshots.com/18/8/70/46/210887046AaOZKU_ph.jpg

Dat blauwe ding in het midden achterin is de adaptor. Hij geeft stroom aan de Boss, de EHX en de GRX-4. De Alesis heeft een andere adaptor.

Heeft een laptop een goed gestabiliseerde voeding dan? Kan het mis hebben, maar volgens mij niet. En dat zou hem dus niet echt geschikt maken.

john.3001
12 januari 2005, 15:13
Mmm, mijn EHX Bigg Muff Pi reissue USA (mondvol) heeft ook zo'n vreemde adapter-aansluiting. Kijk ik op het blaadje wat erbij zit, staat er op dattie een 5V, 100mA adapter nodig heeft om te functioneren. Ik heb dus een 200 mA adapter van Ibanez, maar die zou dan volgens mij van een ander snoertje kunnen worden voorzien om te gebruiken voor de Bigg Muff => correct? of blaas ik het pedaal op?

BramVersteeg
12 januari 2005, 16:37
Yep, dat gaat goed. Ik heb een adaptor van een laptop gekocht en daar een verloopje aan gemaakt:

http://image18.webshots.com/18/8/70/46/210887046AaOZKU_ph.jpg

Dat blauwe ding in het midden achterin is de adaptor. Hij geeft stroom aan de Boss, de EHX en de GRX-4. De Alesis heeft een andere adaptor.

Heeft een laptop een goed gestabiliseerde voeding dan? Kan het mis hebben, maar volgens mij niet. En dat zou hem dus niet echt geschikt maken.

Geen idee, maar het werkt wel met de spullen die ik nu gebruik en ik hoor geen erge brom of ruis. Dit was een adaptor die je voor een adaptor kán gebruiken dacht ik. Of ie gestabiliseerd is weet ik eigenlijk niet.