PDA

View Full Version : gevecht der elementen



Dweezman
12 januari 2005, 11:49
Wederom advies gevraagd:

Ik ben erg in mijn nopjes met de looks en feel van m'n Jaguar MIJ, alleen de elementen blijven achter in vergelijking met m'n beide strats.

Nu heeft Seymour Duncan een aantal elementen voor de Jaguar liggen, te weten de: Sjag1 (vintage), 2(hot) en 3(quarterpounder).

Ik zat te denken aan de Sjag1 in neck positie. Die sound bevalt me enorm.

De vraag: past een ander HB in SC formaat zonder te zagen in de brugpositie van de Jaguar?


Alvast bedankt.

marc_o
12 januari 2005, 12:14
Volgens mij zijn die maten redelijk uniek, maar probeer de hot anders, je zult versteld staan over de power die je ervoor terugkrijgt. Zagen is zonde natuurlijk.

Dweezman
12 januari 2005, 12:34
okay, da's dan misschien een betere vraag: kent iemand 1 van deze elementen? Ik wil voor in de bridge positie echt zwaar kunnen 'gainen' en solo's trekken, e.d.

iemand bekend met deze elementen?

kun je wat meer vertellen, marc?

erwin_ve
12 januari 2005, 12:59
Hoi Dweez, Heb je deze linkjes al ge-checkt?

http://www.seymourduncan.com/website/products/specializeddescr.shtml#HotforJaguar
http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/tele.htm
http://www.basslines.com/website/tonechart.shtml#spec

bloempot
12 januari 2005, 13:06
ik heb zelf een jaguar gehad, de hots zijn beter dan de standaards maar je zal nog altijd niet veel gain gaan krijgen, gewoon iets betere dist dan de standaard, een volledige humbucker zal je er zowiezo niet inkrijgen zonder te snijden in je body, maar je kan wel een single-coil size humbucker kopen zoals de seymour duncan JBjr. als je zoiets er in steekt zal je wel een hele kleine opening hebben rond je element, omdat de jaguar elementen doordat er zo'n klem aanzit ietsje breder zijn

Dweezman
12 januari 2005, 13:08
die bovenste twee links wel.
Wilde de elementen er door De Gier laten inbouwen.

Jeroenvanhulsteijn
12 januari 2005, 13:20
Je zou mss een custom element kunnen laten maken bij Harry Häussel (http://www.haeussel.com/). Moet je eens vragen hoeveel dat kost.

Kun je mss ook via backandforth (http://www.backandforth.nl) doen, want die importeert ze ook.

marc_o
12 januari 2005, 13:27
okay, da's dan misschien een betere vraag: kent iemand 1 van deze elementen? Ik wil voor in de bridge positie echt zwaar kunnen 'gainen' en solo's trekken, e.d.

iemand bekend met deze elementen?

kun je wat meer vertellen, marc?

Tja, over wat voor versterker speel je en wat is je stijl en wat versta jij onder zwaar gainen en solo's trekken. Dat kan ook op een strat, ligt er even aan waar je 'm op aansluit.
Ik heb in vergelijking ervaring met p-90's van Seymour Duncan. De standaarduitvoering is al wel heel goed, maar het verschil met hot (heet daar custom) is erg groot en ik kan er inderdaad mee metallen.

Dweezman
12 januari 2005, 13:36
Metal is idd niet nodig, gaat me meer om een mooie leadtone. Gebruik hiervoor het leadkanaal van een Multitone. Op m'n strat (texas specials) gaat dit prima, de jaguar is overstuurd een enorme brij. Ben op zoek naar een behoorlijk 'strakkere' tone, beetje karakter mag natuurlijk wel.

Punt
12 januari 2005, 14:00
Het hoeft niet aan de elementen te liggen dat je een brei hebt.
Kan wel natuurlijk. Kun je niet even een ander element proberen voor je bestelt. (Die uit je Strat?).

groovyB3
12 januari 2005, 14:03
Een Jaguar pickup heeft juist minder output dan een Texas Special, dus lijkt me niet dat het aan je elementen ligt. Jaguars hebben veel pots en switches dacht ik, dus probeer nog es wat uit.

Misschien een andere setting op je amp?

Dweezman
12 januari 2005, 14:08
Hmm. Dan begrijp ik nog iets niet goed: minder output=strakkere oversturing? (ik dacht andersom)

Alles mogelijke settingen heb ik natuurlijk geprobeerd. Ik krijg ook wel een acceptabel geluid, maar het klinkt mij te vintage, zeg maar.

(dan had je maar niet een '62 reïssue moeten kopen, weet ik...)
:wink:

Punt
12 januari 2005, 14:11
Dit heb ik toevallig net bij een andere thread gepost. Lijkt hier ook van toepassing :)

Het geluid van een gitaar wordt maar voor een klein deel bepaald door de elementen.

Wat b.v. ook een rol speelt:
Ontwerp
Materiaal
Overige electronica
Constructie
Hardware
Bouwkwaliteit.
Toeval.

er zal nog wel meer zijn.

Dweezman
12 januari 2005, 14:14
kortom: alles.

Rutger
12 januari 2005, 18:35
Trouwens, een goede tip voor de elementkopers:

GFS elementen.

Een nieuwe producent die een vergelijkbare kwaliteit als SD levert maar dan voor een erg mooie prijs! Ik zocht een setje goede PU's voor mn Tele en wilde eigenlijk Van Zandts hebben omdat die in mn Strat erg goed bevallen. Toen kwam ik deze tegen en dacht: doe eens gek, voor het geld hoef ik het niet te laten. Op harmony central las ik er positief verbaasde reacties over. k Heb een setje alnico's gekocht (neck-classic, bridge-fat) voor de prijs van E90! Shit man wat een goede sound komt daaruit. Laag-mid-hoog is vrij goed gebalanseerd, vol en warm in de neck, rauw en agressief in de bridge. Ik wist niet dat Tele's zo konden rocken! :)

Als je geinteresseerd bent moet je Onno Siemens even mailen, die importeert ze: onnosiemens@hotmail.com

jaywalker
12 januari 2005, 18:40
Wederom advies gevraagd:

Ik ben erg in mijn nopjes met de looks en feel van m'n Jaguar MIJ, alleen de elementen blijven achter in vergelijking met m'n beide strats.

Nu heeft Seymour Duncan een aantal elementen voor de Jaguar liggen, te weten de: Sjag1 (vintage), 2(hot) en 3(quarterpounder).

Ik zat te denken aan de Sjag1 in neck positie. Die sound bevalt me enorm.

De vraag: past een ander HB in SC formaat zonder te zagen in de brugpositie van de Jaguar?


Alvast bedankt.

Quarter pound doen, ik heb het ook in mijn MIJ jaguar gedaan, de neck positie, verbeterd gitaarsound echt stukken. Vooral voor scheurpartijden is het stuk verbeterd, het rondzingen gebeurd nog steeds wel. Je output is ook stuk harder

jaywalker
12 januari 2005, 18:40
Wederom advies gevraagd:

Ik ben erg in mijn nopjes met de looks en feel van m'n Jaguar MIJ, alleen de elementen blijven achter in vergelijking met m'n beide strats.

Nu heeft Seymour Duncan een aantal elementen voor de Jaguar liggen, te weten de: Sjag1 (vintage), 2(hot) en 3(quarterpounder).

Ik zat te denken aan de Sjag1 in neck positie. Die sound bevalt me enorm.

De vraag: past een ander HB in SC formaat zonder te zagen in de brugpositie van de Jaguar?


Alvast bedankt.

Quarter pound doen, ik heb het ook in mijn MIJ jaguar gedaan, de neck positie, verbeterd gitaarsound echt stukken. Vooral voor scheurpartijden is het stuk verbeterd, het rondzingen gebeurd nog steeds wel. Je output is ook stuk harder

jaywalker
12 januari 2005, 18:43
Wederom advies gevraagd:

Ik ben erg in mijn nopjes met de looks en feel van m'n Jaguar MIJ, alleen de elementen blijven achter in vergelijking met m'n beide strats.

Nu heeft Seymour Duncan een aantal elementen voor de Jaguar liggen, te weten de: Sjag1 (vintage), 2(hot) en 3(quarterpounder).

Ik zat te denken aan de Sjag1 in neck positie. Die sound bevalt me enorm.

De vraag: past een ander HB in SC formaat zonder te zagen in de brugpositie van de Jaguar?


Alvast bedankt.

Quarter pound doen, ik heb het ook in mijn MIJ jaguar gedaan, de neck positie, verbeterd gitaarsound echt stukken. Vooral voor scheurpartijden is het stuk verbeterd, het rondzingen gebeurd nog steeds wel. Je output is ook stuk harder

Dweezman
12 januari 2005, 21:58
dank voor alle reacties tot dusver! top.

Dweezman
13 januari 2005, 11:02
Jaywalker: ik begreep dat de kapjes hier niet overheen pasten, of krijg je er ook gewoon kapjes bij, met iets grotere gaatjes?

Ook quarterpounder in de brugpositie?

Dweezman
17 januari 2005, 11:10
worden een sjag1 en een little '59!


:dance:

Dweezman
28 januari 2005, 13:23
Behold! Gister een dagje De Gier, leuke gast!

nieuwe brug en elementen:

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag1.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag2.jpg

:D

ToTaL FaKe
28 januari 2005, 15:36
Trouwens, een goede tip voor de elementkopers:

GFS elementen.

Een nieuwe producent die een vergelijkbare kwaliteit als SD levert maar dan voor een erg mooie prijs! Ik zocht een setje goede PU's voor mn Tele en wilde eigenlijk Van Zandts hebben omdat die in mn Strat erg goed bevallen. Toen kwam ik deze tegen en dacht: doe eens gek, voor het geld hoef ik het niet te laten. Op harmony central las ik er positief verbaasde reacties over. k Heb een setje alnico's gekocht (neck-classic, bridge-fat) voor de prijs van E90! Shit man wat een goede sound komt daaruit. Laag-mid-hoog is vrij goed gebalanseerd, vol en warm in de neck, rauw en agressief in de bridge. Ik wist niet dat Tele's zo konden rocken! :)

Als je geinteresseerd bent moet je Onno Siemens even mailen, die importeert ze: onnosiemens@hotmail.com

ja! ik zoek ook een setje singles voor in me strat.. en zag ook GFS.. op een ebay webstore... http://stores.ebay.com/Guitarfetish-Store ben van plan een setje :

29.95 maar.. voor het geld kan je het altijd proberen, verzendkosten zijn 8 euro naar europa...

http://www.guitarfetish.com/Alnico_Hot.jpg