PDA

View Full Version : dillema



flipkip
12 januari 2005, 10:06
ik heb een vraag ik heb een
vintage sg en squier strat. standard series (een erg apparte je ziet um nergens wortelhouten slagplaat.. plastic natuurlijk en sunburst)

nu is mijn vraag welke zal ik inruilen voor een godin freeway/xtSa duss..
wie heeft er ervaring met een van deze godins??
alvast bedankt

john.3001
12 januari 2005, 10:47
Als je deze gitaar bedoelt:

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/171411.jpg

of deze:

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/173993.jpg

maakt het niet zoveel uit welke je ertegen inruilt, degene die hem verkoopt zal je waarschijnlijk uitlachen (of bedoel je dat je bij een winkel een gitaar inlevert en dan ook nog bijbetaalt?)...[/img]

flipkip
12 januari 2005, 11:22
jah inderdaad.. een van die twee.. ik ga hem dan bij de winkel inruilen en bijbetalen...en waarom zouden ze me uitlachen ze hadden allebei een nieuwwaarde van 300 euro's.. en die godinnetjes allebei +/- 550 euro dusss

john.3001
12 januari 2005, 12:36
Nee, ik dacht dus dat je die squier wilde ruilen tegen een Godin... Als je het op deze manier doet, krijg je misschien nog iets van 100-150 euro voor die squier denk ik... (misschien kun je dan overwegen om m te houden). Als je dan toch van plan bent om gitaren weg te doen (je gaat hier spijt van krijgen), zou ik persoonlijk allebei die gitaren inleveren en dan een Godin pakken (best flexibele beestjes).
Je gaat er iig wel op vooruit, da's zeker!

flipkip
12 januari 2005, 13:58
ik ga er zeker op voorruit maar .. die sg speelt superfijn... ik heb op een gibson lp studio gespeelt.. en je gelooft het of niet maar mijn vintage sg speelt (bijna) net zo fijn.. en ik ben niet de enige die dat zegt.. nog 2 anderen en me gitaarleraar .. dus als er iets weg gaat zal het de squier moeten worden..
dan heb ik een ander probleem.. op me sg zitten 2 humbuckers .. en ook op de godin alleen heeft die als toevoeging nog een singlecoil.. dan heb ik dus qua geluid 2 dezelfde gitaren.. of klinkt die godin totaal anders .. lijkt me sterk maar tog.. heeft iemand hier ervaring mee ?????

Punt
12 januari 2005, 14:09
Natuurlijk klinkt de Godin anders.
Het geluid van een gitaar wordt maar voor een klein deel bepaald door de elementen.

Wat b.v. ook een rol speelt:
Ontwerp
Materiaal
Overige electronica
Constructie
Hardware
Bouwkwaliteit.
Toeval.

er zal nog wel meer zijn.

TMKXL
12 januari 2005, 14:43
Die XTSA is geen 550 maar 1000 Euro hoor. Just so you know.

flipkip
12 januari 2005, 19:02
oh sorry ik bedoelde de sdxt ...

Lune-a-tic
12 januari 2005, 19:21
Een godin speelt voortreffelijk, heb zelf een LGXT-SA, en de nek-PU is uniek qua jazz-klank, de bridge scheurt lekker, veelzijdige gitaartjes dus.

Rubenios
13 januari 2005, 11:35
het is dilemma niet dillema

imlikeajungle
13 januari 2005, 12:02
het is dilemma niet dillema

:D

jorrit
13 januari 2005, 17:58
ruil beide gitaren in voor een godin, t zijn beide geen hoogwaardige gitaren die je nu hebt. wil je er toch een houden, sjah... welke vind jij het beste klinken en spelen? hou die dan maar..

jorrit
13 januari 2005, 17:58
ruil beide gitaren in voor een godin, t zijn beide geen hoogwaardige gitaren die je nu hebt. wil je er toch een houden, sjah... welke vind jij het beste klinken en spelen? hou die dan maar..

Brianmayrulezzz
13 januari 2005, 20:23
ik hoor steeds meer lovende woorden over Godin, mijn gitaarleraar is er ook helemaal weg van (die heeft wel zo'n dure), maar probeer 'm gewoon es zou ik zeggen!