PDA

View Full Version : afgebroken tuner /// nieuwe tuners gekocht



Debaser
11 januari 2005, 23:30
WAT EEN SHITZOOI !!!

Net werd door de wind mijn "gitaar in gigbag" naar rechts geslagen.
hij knalde met de kop tegen een ijzeren trapleuning op het station
bij de zuidtangent baan.

ik heb gelijk in mijn tas gekeken, en nu is mijn stem mechaniek dus afgebroken!

volgens mij heet het 'draaiknopje'de klap opgevangen, en dus het hoesje
waar gibson deluxe opstaat, afgebroken.

1 pinnetje zit nog in het mechaniek in de kop. de andere is afgebroken.

Enig idee of ik tuner / of een kapje per stuk kan kopen in een muziek zaak ? en is dit makkelijk zelf te plaatsen ??

Ik baal ervan als een stekker, maar ben allang blij dat mijn kop niet gespleten is ofzo.

thanks voor de info alvast! Tijd voor een koffer.

Das Schaap
11 januari 2005, 23:34
Stand-By in Utrecht kan je wel gratis nieuw stemmechaniek halen.
Kees Dee in Amersfoort heeft ze ook wel maar daar moet je wel beetje dokken (Kees is geldwolf :amp:). En wat is het hoesje waar gibson op staat ? Dat plaatje net voorbij je hals ?

Edit: Je kan ook een nieuw setje kopen enzo, bovenstaand gaat enkel over losse natuurlijk. Je kan bijv. bij Vox Humana een nieuw setje kopen.

Kasper
11 januari 2005, 23:37
Ik denk dat alles wel te vervangen is van die stemmechanieken.

Of het exact dezelfde zal zijn, is een ander paar mouwen.
(met dezelfde bedoel ik, met 'gibson deluxe' derop)


Een koffer lijkt mij idd een goed idee. Of een betere gigbag.
Het moet nogal een slag geweest zijn, als er al iets afbreekt binnenin.
Of zit er geen vulling in je gigbag?

BramVersteeg
12 januari 2005, 00:12
Heb hetzelfde probleem gehad. Alleen brak die van mij af voor ik auditie ging doen bij het conservatorium :-? . De rest van de tuners waren ook al aan vervanging toe (zaten er ook al 12 jaar op), dus heb ik bij rockinger.de nieuwe besteld. Het zijn Schallers en ze zijn een stuk beter dan de originele. Ze zitten er erg stak in en bewegen niet (wat bij de originele wel het geval was).

Debaser
12 januari 2005, 10:23
met het kapje bedoel ik dit dingetje
http://stud.cmd.hro.nl/0758172/stuff/gibsonhead.jpg

En ik wil graag wel dezelfde erop .. ik heb de gitaar net 1,5 maand ofzo.

het was echt een hele harde rukwind .. en ik kon m niet tegen houden want ik liep met 3 tassen. gigbag is een standard fender tas wel met padding.

john.3001
12 januari 2005, 10:40
aiaiai, da's klote... maar niet getreurd, SRV had ook op een bepaald moment 2 verschillende tuners op z'n strat... :wink:

BramVersteeg
12 januari 2005, 11:46
met het kapje bedoel ik dit dingetje
http://stud.cmd.hro.nl/0758172/stuff/gibsonhead.jpg

En ik wil graag wel dezelfde erop .. ik heb de gitaar net 1,5 maand ofzo.

het was echt een hele harde rukwind .. en ik kon m niet tegen houden want ik liep met 3 tassen. gigbag is een standard fender tas wel met padding.

Ja, ik weet was je bedoeld. Als je die tuners er af haalt zie je dat dat kapje gewoon 2 pootjes heeft die door de gaatjes van de tuner gebogen zijn (ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen) en waarschijnlijk is één van die pootjes afgebroken omdat de stemknop er te hard tegen geduwd heeft. Het zijn Klutson Style tuners die je moet hebben. Klutson is dus die vorm van tuners. Check rockinger.de en dan onder 'mechaniken' en dan onder 'Gitarre 3/3'.
Cheers, Bram

Snaar'n Bennie
12 januari 2005, 11:59
Het Station voor de kosten op laten draaien! :razz:

bert k
12 januari 2005, 13:00
Niet Klutson maar Kluson! :D

Debaser
12 januari 2005, 14:34
thanks ik zal even gaan informeren.

de pinnetjes zitten allebei nog in de gaatjes en zijn dus afgebroken.
misschien dat ik ze eruit kan krijgen.

:S

amon
12 januari 2005, 14:36
En ik wil graag wel dezelfde erop .. ik heb de gitaar net 1,5 maand ofzo.

het was echt een hele harde rukwind .. en ik kon m niet tegen houden want ik liep met 3 tassen. gigbag is een standard fender tas wel met padding.

Heb je geen garantie ofzo?

Debaser
12 januari 2005, 14:37
En ik wil graag wel dezelfde erop .. ik heb de gitaar net 1,5 maand ofzo.

het was echt een hele harde rukwind .. en ik kon m niet tegen houden want ik liep met 3 tassen. gigbag is een standard fender tas wel met padding.

Heb je geen garantie ofzo?

ik heb hem tweede hands gekocht ..
en die kerel zou de bon nog opsturen...
ik zal m nog even mailen er over.

amon
12 januari 2005, 14:39
oh, tja, 2dehands is wat anders met garantie... :-?

john.3001
12 januari 2005, 15:16
...Het zijn Klutson Style tuners die je moet hebben...

:o :)


...Klutson is dus die vorm van tuners...

:o :lol:

john.3001
12 januari 2005, 15:17
shit, maak ik mezelf bijna nog belachelijker met een dubbelpost...

:oops:

BramVersteeg
12 januari 2005, 16:18
...Het zijn Klutson Style tuners die je moet hebben...

:o :)


...Klutson is dus die vorm van tuners...

:o :lol:

Ach, zolang hij maar weet wat ik bedoel :wink:

wietse
12 januari 2005, 18:58
thanks ik zal even gaan informeren.

de pinnetjes zitten allebei nog in de gaatjes en zijn dus afgebroken.
misschien dat ik ze eruit kan krijgen.

:S

vervang gewoon alle tuners die gibson dingen zijn slecht , nu is er 1 stuk door een ongelukje de volgende keer valt er wel één spontaan uit elkaar , een maat van me had dat ook bij z'n standard tijdens een optreden , en daar word je niet vrolijk van , die heeft er 1 laten vervangen bij heins ,en later nog een paar , zijn volgens mij ondertussen allemaal al vervangen in een paar jaar tijd.
meestal kan je ze niet los krijgen alleen per set.
nog een tip koop een stevige koffer of zo'n gigbag die net een koffer is dan gebeurt zoiets niet.

bat
12 januari 2005, 19:27
En ik wil graag wel dezelfde erop .. ik heb de gitaar net 1,5 maand ofzo.

het was echt een hele harde rukwind .. en ik kon m niet tegen houden want ik liep met 3 tassen. gigbag is een standard fender tas wel met padding.

Heb je geen garantie ofzo?

U-huh... Jij gaat ook met je auto naar de garage als je er mee tegen een boom bent gereden en vind dat die deuken onder garantie vallen?

Antal
12 januari 2005, 20:00
Dit soort dingen vallen nooit onder de garantie. Hoogstens zou het een stukje service kunnen zijn van een winkel. Maar waarom zouden ze dat doen? Je hebt hem tenslotte niet in een winkel gekocht.

Debaser
12 januari 2005, 20:03
een vriend heeft geinformeerd bij rockpalace in den haag, maar ze worden idd alleen in sets besteld, dus ga ik even een gitaar bouwer opzoeken. misschien dat die er ergens nog 1 heeft liggen.

bedankt voor alle info, de dubbelposts, en meningsverschil over garantie!

:lol:

Debaser
12 januari 2005, 20:42
Laatste vraag :

welke diameter 'peghole' zou mijn gibson hebben ??? 8,5mm

:lol

BramVersteeg
12 januari 2005, 22:06
een vriend heeft geinformeerd bij rockpalace in den haag, maar ze worden idd alleen in sets besteld, dus ga ik even een gitaar bouwer opzoeken. misschien dat die er ergens nog 1 heeft liggen.

bedankt voor alle info, de dubbelposts, en meningsverschil over garantie!

:lol:

Neem nou van mij en Wietse aan dat het een stuk verstandiger is om ze meteen allemaal te vervangen.............. :roll:

BramVersteeg
12 januari 2005, 22:09
Laatste vraag :

welke diameter 'peghole' zou mijn gibson hebben ??? 8,5mm

:lol

Even opmeten zou ik zeggen. Ik dacht dat het wel in alle gibsons zou passen maar niet dus...... De originele tuners zaten met een soort moertje en boutje vast, en de schallers op een andere manier. Bovendien waren mij gaten voor de tuners te groot. Ik heb ze er netjes met opvullende lijm ingezet en ze zitten nu muurvast. Mocht er weer eens iets stuk zijn is dat nog geen probleem want dan kan ik de tuners zelf er zo weer uit halen (ik heb alleen de ringetjes vastgelijmd).

Raytheman
12 januari 2005, 22:46
ik zou er een mailtje aan Gibson aan wagen. Bij mijn weten heb je gewoon levenslange garantie. Zelf had ik er ooit eentje met een kapotte 3-standen switch. Gibson gemaild en geklaagt; kreeg ik een nieuwe opgestuurd :-)
Hoefde alleen het serienummer door te geven..

Debaser
14 januari 2005, 01:26
kreeg van gibson een mail waar ik kon bestellen :S

Vannochtend even naar Klomp muziek in Den Bosch gebeld, en die hadden er nog 1 op voorraad, smiddags opgehaald en gemonteerd.

en het is nog gelukt ook :D

Debaser
1 mei 2005, 12:10
Ok na een paar maanden met een snel ontstemmende tuner te hebben gespeeld, heb ik toch op aanraden een nieuw set tuners gekocht.

het zijn Planet Waves Auto trim.

Nu blijkt : ze gebruiken ook 1 schroef wat me niet veel scheelt,
maar het schroef gaatje ligt NET niet op de zelfde plaats.

waarme kan ik het gaatje heb beste opvullen ?
of iemand andere TIPS ?

thanks..