PDA

View Full Version : v/d Haar gitaren



DennisB76
11 januari 2005, 19:20
Eerste post!

Ik ga a.s. vrijdag bij Erik v/d Haar langs om eens te praten over een gitaar die hij voor mij zou kunnen bouwen.
Zijn hier mensen die een gitaar bij Erik hebben laten bouwen? Wat zijn de ervaringen ermee? Misschien foto's?

Alvast bedankt!

fred dons
11 januari 2005, 19:33
gefelisiflapstaart :D

ik heb een stuk of 6 gitaren van erik (strats, tele's en een les paul)
en ik ben er erg blij mee
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=5&page=1&ktw=446a891158204840fe1d903a6f58ec06&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=7&page=1&ktw=446a891158204840fe1d903a6f58ec06&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=7&page=1&ktw=446a891158204840fe1d903a6f58ec06&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=47&page=6&ktw=9e29e17edcdeeaf08f1d1de0354e9b0d&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60
de merkjes op deze gitaren heb ik overigens zelf op deze gitaren vervangen omdat zijn originele decals om het netjes te zeggen spuuglelijk waren :D (ik heb niet al zijn gitaren die ik heb geforografeerd sorry)

ieme
11 januari 2005, 19:47
ik een lp junior, strat en fatstrat...

robzilla
11 januari 2005, 19:49
ik een lp junior, strat en fatstrat...

die junior heb je toch niet meer?

en fred dons, hoe klinkt een P90 in de brug van een strat? ben wel benieuwd..

fred dons
11 januari 2005, 19:51
die p90 klonk zo goed dat er nu een kinman enkel spoel inzit :-D

het idee was leuk maar inverhouding met de suhr single coils was de brug pup te vet, ik heb ook een strat met 3 p90's en dat klinkt een stuk beter

chennie
11 januari 2005, 20:21
hehe weet ik dat ook weer, wou altijd al p90's proberen (en dan thuis over mn eigen versterker in mn eigen kamer), maar was altijd te bang dat ze toch te licht zijn als een single. Ik hou namelijk van bruut =)

offtopic, maar goed...

vinni
11 januari 2005, 20:26
Neem aan dat je mijn topic over de nieuwe van der Haar gitaren al gevonden heb?
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43079&highlight=

Kijk anders ook even bij mijn Webshots page....zie onder.

En doe Erik de groeten ....

Vinni

jero
11 januari 2005, 22:13
Mijn vd Haar tele:

swamp ash body
birdseye maple neck/rosewood toets
fralin pu's

Goede gitaar, en voor een goede prijs.


http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/HAAR%20Telecaster/haar1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/HAAR%20Telecaster/haar2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/HAAR%20Telecaster/haar3.jpg

ieme
11 januari 2005, 22:44
Ey die witte is dat die van gitaarmarkt van die verkoper uit oss?

DennisB76
11 januari 2005, 23:58
Bedankt voor de reacties!
Mooie foto's van Fred en Jero en de topic over de nieuwe v/d Haar gitaren had ik inderdaad al gevonden.
Allemaal positieve reacties, dat is een goed teken.

Ik twijfel zelf nog tussen twee gitaren die ik nog graag zou willen (eigenlijk 3, maar dat wordt even te gek). Dus welke ga ik eerst laten maken?
Ik overweeg een replica van een 70's Telecaster Deluxe (essen, maple strat neck met CBS headstock en Seth Lovers) of een 60's Strat (sunburst, pallisander met Suhrs of Fralins).
Ik zou ze liefst meteen allebei laten maken, maar dat laat het budget even niet toe.

Ik heb op de site van Erik nog geen Tele Deluxe gezien, dus het lijkt me leuk om die als (één) van de eersten bij hem te laten maken. Maar een echte Strat moet ook nog een keer aan de collectie toegevoegd worden.

Keuze, keuzes..... en een luxeprobleem...... :wink:

groovyB3
12 januari 2005, 12:49
Ik zou beginnen met de Strat, maar da's mijn mening :razz:

stewartfan
12 januari 2005, 17:19
ojoh joejh jongens wat zijn we weer verwent !
zouden jullie nou niet eens met 1 gitaar je sound krijgen
dat is toch veel handiger wat moet je nou met zo veel gitaren joh ! :-D

Rutger
12 januari 2005, 18:11
Je bent gewoon jaloers... ;)

BramVersteeg
12 januari 2005, 18:19
ojoh joejh jongens wat zijn we weer verwent !
zouden jullie nou niet eens met 1 gitaar je sound krijgen
dat is toch veel handiger wat moet je nou met zo veel gitaren joh ! :-D

Ik denk dat de meesten van ons hun sound wel in 1 gitaar kunnen vinden (ik iig wel). Maar dan willen ze allemaal nog wat extra's, en een backup, en een dittes en een dattes........ :razz:

DennisB76
12 januari 2005, 18:23
Uiteraard is 1 gitaar genoeg. 1 versterker ook. Effecten zijn ook niet nodig.
Maar ja, we lijden allemaal aan GAS........ :)

groovyB3
12 januari 2005, 18:25
Precies, wij Rotterdammers snappen dat beter :D

fred dons
13 januari 2005, 07:07
ik kom toevallig ook oorspronkelijk uit rotterdam, 't zal wel aan het water liggen :D :D :D

vinni
13 januari 2005, 08:54
Ik lijdt niet aan GAS hoor!

........Ik heb het echt allemaal nodig!!!!.......

........."Schat?....schat?....Waarom pak je je koffers nou?".... :-D :-D :-D


Vinni

fred dons
13 januari 2005, 09:08
en ze klinken allemaal anders luister maar naar het verschil tussen deze in burgundy miste gelakte strat en deze shoreline gold strat (net wat anders in het "mid-hoog" :-D )

LordRiffenstein
13 januari 2005, 10:22
Hier nog een fan van de Haar gitaren. Ging afgelopen zomer langs om wat pedaaltjes te testen en te kopen en ging ook nog eens nr huis met deze Telecaster:

http://www.lordriffenstein.com/images/HaarFront.jpg

Swamp Ash body, Suhr pickups, Indian Rosewood board, vette tone!!

stewartfan
13 januari 2005, 19:24
Rutger Geplaatst: 12 Jan 2005 17:11 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Je bent gewoon jaloers...


met alle respect voor v/d haar gitaren or ik vind ze vaak wat missen.

waardoor ik niet echt jarloers kan worden denk ik volgens mij ligt het aan z.n logo dat vind ik zlef niet mooi

Static-M
13 januari 2005, 19:51
Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo... :P

stewartfan
13 januari 2005, 19:59
Static-M Geplaatst: 13 Jan 2005 18:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo...


is waar maar ik vind ze wat missen die kop dat logo er is iets wat die teles net niet maakt de paint van vd haar vind wel echt superrr !

DennisB76
18 januari 2005, 23:26
Afspraak van afgelopen vrijdag ging helaas niet door.......
Ik stond voor de deur bij Erik, een uur lang, maar hij stond in de spuitcabine en was de afspraak vergeten........ :-?
En hij staat nu 8 dagen in Anaheim op de NAMM.

Nog even geduld dus......

Chris Wolstenholme
18 januari 2005, 23:33
de slet :-(

Punt
19 januari 2005, 22:30
Static-M Geplaatst: 13 Jan 2005 18:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo...


is waar maar ik vind ze wat missen die kop dat logo er is iets wat die teles net niet maakt de paint van vd haar vind wel echt superrr !

WTF !
Het gaat er toch om hoe ze spelen en klinken????
Of hang jij ze alleen maar aan de muur om er naar te kijken?

Bluesbreaker
19 januari 2005, 22:33
Static-M Geplaatst: 13 Jan 2005 18:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo...


is waar maar ik vind ze wat missen die kop dat logo er is iets wat die teles net niet maakt de paint van vd haar vind wel echt superrr !

WTF !
Het gaat er toch om hoe ze spelen en klinken????
Of hang jij ze alleen maar aan de muur om er naar te kijken?

Dan kun je wel stoer WTF zeggen, maar je weet toch zelf ook wel dat je ook naar het uiterlijk kijkt, als je de perfecte gitaar zoekt en het vd haar logo vind je niet mooi dan is de gitaar voor jou niet perfect....

BramVersteeg
19 januari 2005, 22:44
Static-M Geplaatst: 13 Jan 2005 18:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo...


is waar maar ik vind ze wat missen die kop dat logo er is iets wat die teles net niet maakt de paint van vd haar vind wel echt superrr !

WTF !
Het gaat er toch om hoe ze spelen en klinken????
Of hang jij ze alleen maar aan de muur om er naar te kijken?

Dan kun je wel stoer WTF zeggen, maar je weet toch zelf ook wel dat je ook naar het uiterlijk kijkt, als je de perfecte gitaar zoekt en het vd haar logo vind je niet mooi dan is de gitaar voor jou niet perfect....

:o Het spijt me zeer maar dit vind ik wel heel raar. Ik ga altijd uit van de klank en de bespeelbaarheid. Als ik dan nog kan kiezen tussen tussen 2 kleuren ga ik natuurlijk voor de mooiste.............. :roll:
Iedereen is op zoek naar de perfecte gitaar. Meestal vind je die wel 100 keer maar is ie het uiteindelijk toch NET niet. Op een gegeven moment moet je gewoon inzien dat het geen zin heeft eeuwig te blijven zoeken. En als je de perfecte gitaar nou gaat uitzoeken op hoe het logo eruit ziet zul je nooit je perfecte gitaar vinden............... :)

Harry
20 januari 2005, 10:25
gek genoeg sta ik ook niet te springen om een gitaar met op de kop de tekst 'haar'......

Dirtypool
20 januari 2005, 12:10
Het grappige is dat er een heleboel goede gitaren zijn, of daar nu Gibson , Fender of PRS op staat.
Dia gitaren van Eric die ik hier en daar gezien en betast heb misstaan daar zeker niet tussen.
Alleen die ene speciale gitaar, die je als gitarend klootje bij hoge uitzondering tegenkomt en waarvan je alleen leest in de interviews van SRV of andere grootheden met te veel tijd :-D herken je pas op het moment dat je m in je handen hebt.
Zoals die see through-witte Fender NOS '65 Custom Shop strat met lipstick pu's (stak met kop en schouders uit boven de andere CS modelen die daar hingen incl een aantal Suhrs- stuk voor stuk erg goede gitaren)
Of idd die Haar tele-achtige, die toen de verkoper ermee aan kwam lopen niet direct mijn aandacht trok maar hij speelde en klonk geweldig, ook al had er dan V&D op gestaan...beide keren had ik gelukkig niet genoeg geld bij me :roll:

Orpheo
20 januari 2005, 14:41
Het grappige is dat er een heleboel goede gitaren zijn, of daar nu Gibson , Fender of PRS op staat.
Dia gitaren van Eric die ik hier en daar gezien en betast heb misstaan daar zeker niet tussen.
Alleen die ene speciale gitaar, die je als gitarend klootje bij hoge uitzondering tegenkomt en waarvan je alleen leest in de interviews van SRV of andere grootheden met te veel tijd :-D herken je pas op het moment dat je m in je handen hebt.
Zoals die see through-witte Fender NOS '65 Custom Shop strat met lipstick pu's (stak met kop en schouders uit boven de andere CS modelen die daar hingen incl een aantal Suhrs- stuk voor stuk erg goede gitaren)
Of idd die Haar tele-achtige, die toen de verkoper ermee aan kwam lopen niet direct mijn aandacht trok maar hij speelde en klonk geweldig, ook al had er dan V&D op gestaan...beide keren had ik gelukkig niet genoeg geld bij me :roll:

precies! had ik ook met mn charvel. ik liep die winkel binnen voor een les paul, en ik ga weg met die charvel....iets dat ik nooit voor mogelijk hield.

groovyB3
20 januari 2005, 17:46
gek genoeg sta ik ook niet te springen om een gitaar met op de kop de tekst 'haar'......

Das zo verholpen, dat ding krab je er met je nagel op en een Fender logootje zit er in een half minuutje wel op.

Bobbel
20 januari 2005, 20:38
ik vind het best wel zielig dat hij die fenders namaakt... een beetje gitaarbouwer verzint natuurlijk zelf een model...

jero
20 januari 2005, 20:46
ik vind het eigenlijk niet zo heel zielig dat hij gitaren bouwt die qua prijs/kwaliteit de vloer aanvegen met fenders en daarnaast nog high end pedalen en versterkers beschikbaar stelt voor de Nederlands markt.

groovyB3
20 januari 2005, 21:57
ik vind het best wel zielig dat hij die fenders namaakt... een beetje gitaarbouwer verzint natuurlijk zelf een model...

Nou noem jij eens een 'beetje' gitaarbouwer dan die z'n eigen model maakt en bekender is dan v/d Haar.

iam
20 januari 2005, 22:06
ik vind het best wel zielig dat hij die fenders namaakt... een beetje gitaarbouwer verzint natuurlijk zelf een model...

Nou noem jij eens een 'beetje' gitaarbouwer dan die z'n eigen model maakt en bekender is dan v/d Haar.

Huub Boel? :roll:

Bluesbreaker
20 januari 2005, 22:08
Huub Boel? :roll:

die kerel maakt toch ook gewoon strat-aftreksels?

iam
20 januari 2005, 22:14
Huub Boel? :roll:

die kerel maakt toch ook gewoon strat-aftreksels?

nee hoor, heeft die ganse Bo-el lijn toch ontworpen en maakt die Gordon dinges gitaar toch zelf?

Bluesbreaker
20 januari 2005, 22:18
http://www.huubboel.nl/boel.html

Daar zie ik toch niet echt hele eigene modellen, alleen aftreksels van andere bekende modellen....

groovyB3
20 januari 2005, 22:21
Ja en ook issie niet bekender dan Haar.

Bobbel
20 januari 2005, 23:02
http://www.huubboel.nl/boel.html

Daar zie ik toch niet echt hele eigene modellen, alleen aftreksels van andere bekende modellen....

in ieder geval maakt hij ze niet precies na!

Bluesbreaker
20 januari 2005, 23:04
http://www.huubboel.nl/boel.html

Daar zie ik toch niet echt hele eigene modellen, alleen aftreksels van andere bekende modellen....

in ieder geval maakt hij ze niet precies na!

Nee, dat is waar, ik meende dat hij ook wel strats maakte, maar zie ze inderdaad niet op de site staan. Maargoed, doe mij maar gewoon een goede strat kopie ipv zo'n misvormde boel strat :) :D

fred dons
21 januari 2005, 07:28
Huub Boel maakt die Gordon G modellen ook niet dat doet Shine in Korea
voor hem en persoonlijk vind ik die gitaren weer een spuuglelijk aftreksel van een Musicman EVH

Dirtypool
22 januari 2005, 14:16
Iemand met wel eigen modellen en ook wel bekend denk ik is Robberts.
Heins uit Sneek heeft ook een eigenachtig model wat ik wel mooi vind
Kritz uit Belgie (ook Nederlands in zo'n geval :cool: ) heeft echt eigen ideeen

ieme
5 juni 2005, 13:05
even back on topic:

@ topicstarter: Wat is het nou geworden?

Mitch
5 juni 2005, 23:19
Eeeeeeh.......ieme.......

Als je even zoekt op de auteur had je kunnen zien dat de beste jongen in maart voor het laatst heeft gepost. Verwacht geen uitgebreid verslag :D

Bobbel
5 juni 2005, 23:41
Static-M Geplaatst: 13 Jan 2005 18:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo...


is waar maar ik vind ze wat missen die kop dat logo er is iets wat die teles net niet maakt de paint van vd haar vind wel echt superrr !

WTF !
Het gaat er toch om hoe ze spelen en klinken????
Of hang jij ze alleen maar aan de muur om er naar te kijken?

Ik koop wel een gitaar om zijn uiterlijk... nou is het mooi meegenomen dat fenders en rickenbackers zo goed klinken, maar uiterlijk vind ik het belangrijkst...

ieme
6 juni 2005, 13:41
Static-M Geplaatst: 13 Jan 2005 18:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zou een gitaar niet direct afkeuren op een logo...


is waar maar ik vind ze wat missen die kop dat logo er is iets wat die teles net niet maakt de paint van vd haar vind wel echt superrr !

WTF !
Het gaat er toch om hoe ze spelen en klinken????
Of hang jij ze alleen maar aan de muur om er naar te kijken?

Ik koop wel een gitaar om zijn uiterlijk... nou is het mooi meegenomen dat fenders en rickenbackers zo goed klinken, maar uiterlijk vind ik het belangrijkst...

uiterlijk is zeker belangrijk maar klank en bespeelbaarheid is voor mij toch t belangrijkste!