PDA

View Full Version : chrome slagplaat voor Fender jazz



Ron C
19 juni 2002, 10:45
Een jaar of 7 geleden kocht ik een 70's (japanse)Fender Jazz bass voor 300 piek(sunburst), hij had een maple hals en was op een zeer slechte manier fretloos gemaakt. Aangezien maple niet erg geschikt is voor fretloos is de hals dus enorm ingesleten. Ik heb een hele tijd niks met deze bas gedaan. Ik heb u besloten om hem helemaal op te gaan knappen! ( ik heb een erg goede fretloze bas dus deze wordt weer gefret)
Er komt een nieuwe gefrette maple fender hals op met white pearl block inlays, een Badass brug, J-retro electronics, nieuwe stemmechanieken met D tuner en een chrome slagplaat. De meeste onderdelen heb ik al geregeld maar weet iemand waar ik een chrome fender jazz slagplaat kan halen?

JV
19 juni 2002, 10:48
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?product=JAZZ%20BASS%20PICKGUARDS&car t_id=1695861_16886


is wel 116 euro

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-06-19 10:49 ]</font>

Ron C
19 juni 2002, 11:00
Fuck da's prijzig!, maar ja alles bij elkaar heb ik zodadelijk een erg toffe bas voor weinig dus dat kan er wel bij!
BEDANKT!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-19 11:01 ]</font>

Paulus de Bas Kabouter
19 juni 2002, 11:06
Mocht je 'm nog niet gekocht hebben: Ik heb een J-Retro compleet voor je liggen hier. Voor € 225, euro is ie van jou.

Ron C
19 juni 2002, 11:21
Ik neem aan dat deze compleet met plaat en knoppen is?, ik ben geintereseert, heel effe kijken hoe ik financieel zit i.v.m. vakantie.
Dus hou hem aub effe vast, mocht je ondertussen nog een koper hebben mail mij dan ook effe.

AllodoX
19 juni 2002, 11:44
225 euro ? man daar heb je bij Paul ( bassmatters ) een gloednieuwe voor inclusief inbouw en al die sjit..

Ron C
19 juni 2002, 11:46
Op 2002-06-19 11:44, schreef AllodoX:
225 euro ? man daar heb je bij Paul ( bassmatters ) een gloednieuwe voor inclusief inbouw en al die sjit..

ik heb allen effe op de site van Jretro gekeken, daar kosten ze 175 pond, is zo'n € 275..... ik denk dat ik eerst maar eens ga bellen met bassmaters.....(thanks AllodoX)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-19 11:48 ]</font>

Ron C
15 augustus 2002, 12:47
Nieuw plan: Na mijn bas helemaal uitelkaar geschoefd te hebben ben ik erachter dat het een copie is (met fender logo en al). IK laat de hals toch fretten om zo een redelijke backup bas te hebben. Ik heb nu besloten om zelf een bas samen te stellen. Ik ga een Jazzbass replacement body kopen (swamp ash), laat ik transparant lakken. Ik koop een Maple Jazzhals met white pearl blok inlays. J retro syteem met Seymour Duncan Antiquity II pickups, Schaller brug, Hipshot tuners en een hipshot bassXtender.
Met natuurlijk een chrome slagplaat!
Nu langzamerhand alles bij elkaar kopen.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-08-15 12:47 ]</font>

AllodoX
15 augustus 2002, 22:54
Waarom niet helemaal zelf bouwen ? stelt niet veel voor hoor.. je kunt hem wel helemaal maken zoals je hem zelf wilt.

'k heb zelf al 2 gitaren en een bass gemaakt voor een kennis

Ron C
16 augustus 2002, 08:51
Omdat ik een jazz body en neck erg comfortabel (en mooi) vind, Ik wil de karakteristieke jazz sound van een 70's jazz met een swamp ash body en maple neck.
Eerst dacht ik om een echte 70's jazz te gaan kopen maar deze zijn erg duur en dan zou ik er zowieso een andere brug op leggen, en een J-retro etc. Omdat ze body's en necks standaard (met exact dezelfde afmetingen en de houtsoort die ik wil)verkopen, waarom zou ik dit dan zelf gaan doen.
IK ga gewoon alle onderdelen los kopen en bouw em verder zelf.

AllodoX
16 augustus 2002, 09:50
zelf bouwen is leuker :smile: kun je hem ook semi-hollowbody en/of neck-thru maken :smile:

Ron C
16 augustus 2002, 10:42
Ja begrijp ik, maar ik wil exact de specificaties van de jazz body en neck, vandaar.