PDA

View Full Version : Fender Highway 1 Telecaster kopen?



koon
11 januari 2005, 13:24
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, en na een beetje rondsurfen leek mij deze Fender Highway 1 Telecaster http://www.fender.com/products/show.php?partno=0111200 wel een geschikte aankoop.
Het probleem is dat ik eigenlijk niets (of heel weinig) van elektrische gitaren ken en ik dus ook eigenlijk niet weet of dit wel de juiste aankoop is.
Ik vind het gewoon een erg mooi model en aangezien het een amerikaanse fender is, is hij ook van goeie kwaliteit heb ik mij laten vertellen. De muziekwinkel waar ik hem waarschijnlijk zou kopen verkoopt hem voor 720 Euro. Is Dit een Goeie prijs voor deze gitaar?

Ik heb ondertussen ook al heel wat gelezen over het "speciale geluid" van een telecaster maar ik weet eigenlijk niet wat dat juist inhoud. Ik kan mij daar helemaal geen idee over vormen. Dus als iemand daar een goed voorbeeld van heeft, dat zou welkom zijn.
Ik heb ergens gelezen dat het veel treble en hoge tonen heeft, dit schrikt mij een beetje af, waarschijnlijk onterecht.
Dit omdat mijn huidige gitaar, een stagg stratocaster met 40W stagg versterker, enorm enorm schel klinkt, zo schel dat het pijn doet aan je oren en je de treble ongeveer helemaal uitdraait. Maar ja, de reputatie van stagg is me ondertussen wel reeds bekend :).

Bijkomend probleem is natuurlijk of het wel veel uitmaakt als ik deze gitaar zou kopen, maar nog verder blijf spelen op mijn stagg versterker.
Aangezien ik geen hopen geld heb kan ik beiden waarschijnlijk niet ineens kopen, maar welk koop ik dan het best eerst?

Aangezien men meestal vraagt wat ik ermee van plan ben te spelen, om dan te zien of het wel de geschikte gitaar is;
Ik ben van plan er vanalles mee te spelen, maar vooral natuurlijk muziek van mijn favoriete groepen zoals Pixies, bloc party, the strokes, nirvana, franz ferdinand,...
Ik hou ook wel van de sound van Sonic Youth
Maar waarschijnlijk zal er ook wel placebo, rem, foo fighters, the cure en dergelijken mee gespeeld worden.
Een beetje vanalles dus


Alle hulp is ZEER welkom,
Koon