PDA

View Full Version : Gibson Explorer



Hagrath
11 januari 2005, 13:16
Ik heb een Gibson Explorer, transparant cherry red, en ik wil deze gitaar een mooi verragd uiterlijk geven. Er zitten al flink wat deuken in, dus dat is al mooi meegenomen :)

Maar nu wil ik ook iets met de lak doen, alleen wil ik dit kleurtje wel houden eigenlijk, maar dan mat. Kan ik dit bereiken door het gewoon heel licht te schuren? En zou dat voor de slagplaat ook werken?

http://members.home.nl/hagrath/gibson.jpg

fred dons
11 januari 2005, 13:39
als je de lak mat wilt hebben zodanig dat als je spijt krijgt je het later weer kunt herstellen zou je een 3 m schuurmatje (superfine) kunnen gebruiken, dit geeft geen krassen en geeft een mat effect

fred dons
11 januari 2005, 13:40
als je de lak mat wilt hebben zodanig dat als je spijt krijgt je het later weer kunt herstellen zou je een 3 m schuurmatje (superfine) kunnen gebruiken, dit geeft geen krassen en geeft een mat effect

Hagrath
11 januari 2005, 13:42
hmm klinkt goed ja... waar kan ik die kopen? haal ik er vanmiddag meteen 1 op :)

Hagrath
11 januari 2005, 13:43
hmm klinkt goed ja... waar kan ik die kopen? haal ik er vanmiddag meteen 1 op :)

arno
11 januari 2005, 14:14
als je dit dan toch wil, zou ik voor heel fijn staalwol gaan.

ik blijf het persoonlijk zonde vinden.

fred dons
11 januari 2005, 15:18
de meeste verfhandels hebben het anders bij doe hetzelf winkels

(en als je staal wol gaat gebruiken wel je pickups van je gitaar halen omdat de metaal deeltjes in, aan en om je pickups gaan zitten)

Snaar'n Bennie
11 januari 2005, 18:48
Je wilt een mooi 'verragd uiterlijk geven'? Ga er een potje mee voetballen! :razz:

Marcel2
11 januari 2005, 19:00
Tja, soms kom je hier bizarre wensen tegen.

Hempo
11 januari 2005, 19:10
bedenk ff als je 'm ooit wilt verkopen dat de prijs wat lager zit dan nu/.
ik heb zelf een wat goedkopere gitaar en dr zitten wat deuken in etc., het boeide me niks, maar m'n gitaar is gewoon minder waard nu.

succes met schuren :roll: :D

hadv
11 januari 2005, 21:17
ik kan het alleen maar zonde van de gitaar vinden
en als je je slagplaat gaat schuren houd er dan wel rekening mee dat die binnen no-time goor is

Hagrath
11 januari 2005, 21:31
Ja dat van die slagplaat heb ik me vandaag ook bedacht ja, dat ga ik dus maar niet doen. En dat schuren van de body, zou ie daar niet roze achtig van worden? Dat moet ik natuurlijk niet hebben.

Ik weet dattie minder waard zal zijn ja, heb ik al wel over nagedacht, vind ik niet erg.

Hagrath
13 januari 2005, 11:38
Ik heb nog eens zitten denken over t hele gebeuren. Ik denk dat ik 'm wel over wil spuiten, maar dan wel in een transparante kleur, en mat als 't ff kan. Iemand enig idee of dit mogelijk is? En hoe?

thanx alvast!

fred dons
13 januari 2005, 12:03
die explorer heeft een rode stain en een rode filler en als je hem opnieuw transparant zou willen lakken ben je wel een paar dagen bezig met schuren (er van uitgaand dat je een naturelkleur zou willen)
will je hen in die kleur laten dat is met 1000 grit en de vlakschuurmachiene sneller een mooi resultaat te krijgen dan refinishen (als je toch weer een matte lak wilt)

Hagrath
13 januari 2005, 16:08
ik zit te denken aan donkergroen mat transparant. heb eens een SG gezien in die kleur. ERG mooi

maar als ik aant schuren ga met 1000grit, wordt de lak dan niet roze achtig ipv. rood?

chennie
13 januari 2005, 19:33
Ik denk het niet, kleuren worden licht wanneer het pigment wordt gemengd. In dit geval schuur je gewoon lagen verf/lak eraf.
Ik denk dus niet dat de kleur lichter zal worden

habberdoedas
13 januari 2005, 21:51
Is een verfoplosser (afbeit) niks?? Dan verkloot je het uitelijk van je (mooie) explorer rigoreus. Ik vind het dood zonde. Persoonlijk zou ik zoiets nooit doen met mijn Korina Explorer, maarja smaken verschillen.

jorrit
19 januari 2005, 19:34
arg the horror!!!!!

chennie
19 januari 2005, 20:04
jorrit heeft blijkbaar een zwak hart

up-guitarman
20 januari 2005, 20:51
NEEEEEEEEEEEEE

THIS IS NOT HAPPENING ...

:nervous:


Natuurlijk afgeragde body's zijn mooi, maar neeeeee, nie doen !!!!!!

jorrit
1 februari 2005, 13:28
jorrit heeft blijkbaar een zwak hart

haha nou bij deze gitaar wel...

Sicky61
5 februari 2005, 23:50
.....litertje super er overheen en de fik erin(wel ventileren!)
en 'm vervolgens proberen te doven met bijv. een fietsketting.