PDA

View Full Version : Gibson P94' of SD Phat Cat



Tupelo
11 januari 2005, 13:08
Ik overweeg om het originele nekelement van mijn Gibson the Paul '79 te vervangen door een Gibson P94 of Seymour Duncan Phat Cat. Ik vraag me alleen af hoe dit samen klinkt met de walnotenhouten body. Heeft iemand hier ervaring mee of is er een type gitaar dat standaard deze combinatie heeft zodat ik het kan testen?

Is er veel klankverschil tussen een Gibson P94 & een Seymour Duncan Phat Cat, en wat zijn die verschillen mogelijk?

Midwolda
9 oktober 2010, 09:35
Sow hee, effe lekker grote bump doen...

Tupelo, ik zit anno nu met dezelfde vraag. Heb jij dit allemaal nog uitgeprobeerd?

Even specificeren: ik denk er aan om de af-fabriek humbucker van een 1999 Studio te vervangen.
De neck-pu heeft wel een heerlijke sustain, maar wordt me net te muddy op wat hogere gain.
(leuk he, rijmelarij... :D )
Dus dacht ik "een P90 geeft me misschien net iets meer bite, iets meer definitie".
Maar ja, geen ervaring mee...

macwilliams
9 oktober 2010, 09:37
Dat is inderdaad een grote bump, helaas geen antwoord..

Midwolda
9 oktober 2010, 09:43
Mac, jij had toch ook een LP Custom met P94's?

MarkV
9 oktober 2010, 10:09
Heb een les paul type (Tokai, mahnonie dus) met SD phat cats uitgevoerd, dus beide elementen dat wel. De Phat cats zijn geen echte P90's, maar benaderen het wel. In de nek vind ik de mijne toch nog steeds wat muddy, maar dit heb ik met alle nek elementen gehad tot nu toe. Wellicht is het gewoon de gitaar zelf die dit veroorzaakt. Hier wat meer info en een vergelijking met Gibson P90's: http://www.legendarytones.com/duncanphatcat.html

macwilliams
9 oktober 2010, 16:02
Mac, jij had toch ook een LP Custom met P94's?

Op het moment zitten de P94's in mn sheraton. Maar het is de bedoeling dat ze uiteindelijk in mn custom komen met een '50 style bedrading. Ik heb hier heel hoge verwachtingen van want mn goldtop met P90 heeft dat ook en dat vind ik echt helemaal te gek. Mooi hoe je dan echt kan gaan blenden met de pot meters. Deze worden net als bij de GT uitvoeringen van 250K ohm.

In de sheraton klinken ze ook wel goed maar ik denk dat ik toch iets anders in de epi wil hebben.

In de custom zitten nu trouwens P-rails van seymour duncan met triple shot ringen. Ik denk dat die naar de sheraton kunnen.

Tupelo
9 oktober 2010, 16:38
Hee uhm, overbodig want 'nee niet geprobeerd.'
Mijn the Paul heb ik geruild tegen een Höfner 457, en daar ben ik sindsdien dolblij mee.