PDA

View Full Version : Small Clone of Cool Cat Chorus ???



up-guitarman
11 januari 2005, 11:51
test

up-guitarman
11 januari 2005, 11:51
OK, eindelijk ...

Heey,
Ik ben van plan binnen enkele weken een chorus-pedaaltje te kopen in music store in Keulen. Nu twijfel ik tss twee pedals van dezelfde prijsklasse nl.
- Electro Harmonix; Small Clone Chorus (69 € nieuw)
- Danelectro; Cool Cat Chorus (65 € nieuw)

Ik wil enerzijds zo'n dikke vettige chorussound hebben en anderzijds toch ook subtiele chorus kunnen toevoegen als dun extra laagje op mijn sound.

Ik speel over een marshall Valvestate 8100 head en gebruik de OD van mijn amp dus ik veronderstel dat ik de pedaal in mijn FX-loop zal moeten gooien, klinkt dat goed met deze pedals en plaats ik hem dan best voor of achter mijn EQ-unit ???

mvg,
Erik

BramVersteeg
11 januari 2005, 12:10
De cool Cat ken ik niet maar die Small Clone word erg veel gebruikt en is een erg gerespecteerde chorus. Hij kan behoorlijk ver (duh, het is EHX) maar ook subtiel.

up-guitarman
11 januari 2005, 19:37
En als ik de OD van mijn amp gebruik, gooi ik hem dan in de FX-loop of tussen gitaar en amp ???

Mensen die de cool cat kennen ???

vinni
11 januari 2005, 20:41
Test voor de zekerheid ook even de nieuwe Chorus van Line 6.

Ik heb hem zelf nog niet getest.....maar van heel veel anderen die'm wel getest hebben klinkt-ie zeer goed.

Ben benieuwd.


Groet,
Vinni

Marco5150
11 januari 2005, 20:50
En als ik de OD van mijn amp gebruik, gooi ik hem dan in de FX-loop of tussen gitaar en amp ???

Mensen die de cool cat kennen ???

In je FX loop. Dan komt de chorus namelijk na de overdrive. Als je het andersom doet dan klinkt het helemaal nergens naar. (tenzij jij dat mooi vind natuurlijk :wink: )

ijff
11 januari 2005, 21:32
Small Clone gaf bij mijn top wel problemen in de FX-loop. Omdat hij analoog is, kan hij gaan oversturen in de FX-loop... en dat deed hij dan ook.

BramVersteeg
11 januari 2005, 23:30
Small Clone gaf bij mijn top wel problemen in de FX-loop. Omdat hij analoog is, kan hij gaan oversturen in de FX-loop... en dat deed hij dan ook.

Oversturende Chorus............................vet! :razz:

ijff
11 januari 2005, 23:43
:-D who needs a tubescreamer!

Maar goed.. is dus bij een analoge chorus die je in de FX-loop wilt zetten wel iets om mee te nemen. Vooral de 9V-pedaaltjes willen nog wel eens moeite hebben met het sterkere signaal. I.p.v. een mooi spankelend clean krijg je dan bijna een crunch als je een akkoord aanslaat.

SilverFoo
12 januari 2005, 12:02
Ik heb een coolcat chorus. Lekker geluidje niks mis mee. Gekocht voor 20 eurie incl. verzenden destijds. Gewoon, goeie chorus. Ik krijg er mijn "come as you are" geluid heerlijk uit..... maar in jou geval zou ik denk ik kiezen voor de small clone... test ze beiden eens uit en overtuig jezelf. Succes!

bloempot
12 januari 2005, 13:20
zelf uittesten zou ik zo zeggen, ik van de small clone persoonlijk ietsje mooier en voller klinken

NostraJanus
12 januari 2005, 13:39
Ik heb die CoolCat zelf en is niks op aan te merken. Die andere ken ik niet...

up-guitarman
12 januari 2005, 16:15
Small Clone gaf bij mijn top wel problemen in de FX-loop. Omdat hij analoog is, kan hij gaan oversturen in de FX-loop... en dat deed hij dan ook.

Oversturende Chorus............................vet! :razz:

Mm, ben benieuwd wat dat geeft :lol:

Nee ff serieus, dit kan wel een probleem zijn maar mijn FX loop is regelbaar van volume, kan dit hiermee niet voor een stuk (of volledig) opgelost worden ???
Als dat zo is ben ik vrij zeker dat ik voor de small clone zal gaan !!!

En plaats ik de EQ voor of naa de chorus ??? (Voor wss ?!?)

BramVersteeg
12 januari 2005, 16:32
Small Clone gaf bij mijn top wel problemen in de FX-loop. Omdat hij analoog is, kan hij gaan oversturen in de FX-loop... en dat deed hij dan ook.

Oversturende Chorus............................vet! :razz:

Mm, ben benieuwd wat dat geeft :lol:

Nee ff serieus, dit kan wel een probleem zijn maar mijn FX loop is regelbaar van volume, kan dit hiermee niet voor een stuk (of volledig) opgelost worden ???
Als dat zo is ben ik vrij zeker dat ik voor de small clone zal gaan !!!

En plaats ik de EQ voor of naa de chorus ??? (Voor wss ?!?)

Met volumeknop bedoel je waarschijnlijk de mixknop. Als je een parallele loop hebt heb je dus eigenlijk 2 lijnen van geluid die parallel langs elkaar lopen. De effecten in je loop kun je er dus bijvoegen, nou ja, de hoeveelheid. Ik gebruik eigenlijk enkel de seriele loop, waar je geluid dus geheel door het effect gaat, en het dus meer aanwezig is/kan zijn.
Je kunt dit oversturen dus wel tagen gaan door aan die knop te draaien denk ik, maar dan hoor je je chorus ook weer minder. Een compromis dus. Ik zou ze gewoon eens naast elkaar testen en dan kijken welke je het fijnst vind klinken. Hoe je je effecten achter elkaar zet moet je ook gewoon testen. Wat voor jou het beste klinkt....

jaywalker
12 januari 2005, 16:35
ik kan alleen vertellen dat de ehx chorus erg toll is

BramVersteeg
12 januari 2005, 16:39
ik kan alleen vertellen dat de ehx chorus erg toll is

Zoals wel meer EHX spul :P . Ik krijg morgen denk ik m'n MMD binnen. Kan ie mooi naast m'n Holy Grail staan :razz: .

up-guitarman
12 januari 2005, 17:56
Vet, proficiat met je MMD, ik ben ook van plan een delay/echo pedaal aan te schaffen in de (nabije/verre) toekomst.
Let me know of je er tevreden van bent !!! En of hij een beetje veelzijdig is (EHX ... Duh :P )

Btw, kan er iemand me nog iets meer vertellen over de Small Clone in de FXloop, of je hier al problemen mee hebt gehad en hoe je die eventueel kan oplossen ...

Greetz