PDA

View Full Version : Wat is het toch met die marshall's



alhambra
19 juni 2002, 09:45
Gisteren een OLP gitaar uitgeprobeerd en (uiteraard) plugte de verkoper in op een marshall valvestate ding. Wat ik draaide of instelde op zowel de gitaar als de versterker er was geen acceptabel geluid uit te krijgen. Heb daarna nog ff een fender strat geprobeerd en nog steeds klonk het nergens na. Ben ik soms verwend met mijn Koch en waarom speeld dan toch een groot deel van de gitaristen over een marshall.

gangsta
19 juni 2002, 10:21
Marshall opzich is nix mis mee, maar die valvestates kan nie iedereen waarderen...

Dude
19 juni 2002, 10:23
oh jee we beginnen WEER over die valvestate bakken, nogmaals de valvestates zijn nou eenmaal geen buizen bakken, het is de goedkoopste serie marshall kasten (nu misschien die MG serie) en zijn gemaakt als instap model of weet ik veel wat de filosofie erachter was.
Alles is maar zozo, goedkope onderdelen, goedkoop hout, slecht speakers, en natuurlijk kan je niet van een 500 euro kostende hybride versterker verwachten dat die net zo klinkt als jouw 1500 euro kostende Koch, mijn marshall buizentop en kast klinken ook niet hetzelfde als die valvestate kasten, maat WAAROM moeten die dingen nou altijd afgekraakt worden. kan je je niet voorstellen dat er een 16 jarig knulletje net begint met spelen en al zijn spaargeld in een valvestate heeft gestoken en jij met dit soort topics zijn tere kinderzieltje vertrapt en hem een onzeker gevoel geeft waardoor hij zijn gitaarhobbie meteen beeingigd :wink:

alhambra
19 juni 2002, 10:57
Okee okee mee eens maar er zijn in die prijsklasse toch meer merken/modellen wwarom kiezen veel gitaristen dan toch voor een marshall. Is het de naam of zit er meer achter.

gangsta
19 juni 2002, 10:58
Waarschijnlijk de naam ja....

Nesker
19 juni 2002, 10:58
he je bedoelt toch nie de nieuwe AVT series he.
want die klinken dus echt wel briljant.

gangsta
19 juni 2002, 11:00
Op 2002-06-19 10:58, schreef Nesker:
he je bedoelt toch nie de nieuwe AVT series he.
want die klinken dus echt wel briljant.

???????

Nesker
19 juni 2002, 11:01
hahaha de naam ja, fuck toch op die dingen zijn dus echt wel goed en klinken nie verkeerd, ik ben het wel eens dat de oude valvestate series (8240 enz..) wel kut klinken, dan vind ik de nieuwe serie dus echt 10 keer beter, maarja ieder z'n eigen mening

zZoRgO
19 juni 2002, 11:03
""Okee okee mee eens maar er zijn in die prijsklasse toch meer merken/modellen wwarom kiezen veel gitaristen dan toch voor een marshall. Is het de naam of zit er meer achter.""

Ik denk vooral het imago..
Weet je,ik was zo een zestienjarig knulletje die op alle podia een marshall zag staan, en toen heb ik me ook een valvestate 100 gekocht met al m'n spaargeld (dit is nog maar een goeie vijf jaar geleden hoor :smile: )...en toen was dat ruim voldoende... nu vind ik hem eigenlijk enkel nog passen op m'n kamer, maar ik ga eerst m'n geld in een goeie effecten setup steken en me dan binnen een jaar of twee een buizentop aanschaffen, en wie weet wordt het wel weer een marshall,maar dan wel een goeie, want die dingen klinken toch echt wel super

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-06-19 11:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2002-06-19 11:05 ]</font>

pimmetje
19 juni 2002, 11:24
Natuurlijk moet je een valvestate niet gaan vergelijken met een echte buizenbak. Ik heb jarenlang met veel plezier gespeeld over zo'n valvestate 8080. Dat ging prima met een tube-screamer en een wah. De andere gitarist in m'n toenmalige band had dezelfde versterker en speelt er nu in z'n nieuwe band nog steeds zonder problemen over. Zij zijn meer in de rock(blues)-hoek gebleven. Daar is 't een prima gitaarversterker voor.

Mijn valvestate wordt nu gebruikt door onze mondharmonika-speler. Er zijn zelfs vaak andere mondharmonika-spelers die vragen hoe hij dat vette geluid krijgt. Dan wijst hij naar z'n valvestate en een microfoontje dat hij heeft gebouwd in een doorgezaagd frisdrank-flesje... rare blikken gegarandeerd :grin:.

Ik heb 'm toen gekocht omdat de prijs best was (dikke 1000 piek, dik 8 jaar terug) en omdat hij lekker kon scheuren. Als ik had geweten wat ik nu weet, had ik zeker weten nog ff doorgezocht. Nu wil ik ook absoluut niet meer terug van Koch naar Valvestate, maar ik heb zeker geen spijt van de aankoop toen.

Ik denk dat zoveel mensen zo'n ding kopen omdat 't een prima versterker is in z'n prijsklasse.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-06-19 11:27 ]</font>

Dude
19 juni 2002, 12:01
Op 2002-06-19 11:24, Dan wijst hij naar z'n valvestate en een microfoontje dat hij heeft gebouwd in een doorgezaagd frisdrank-flesje... rare blikken gegarandeerd &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-06-19 11:27 ]</font>


leg dat eens uit, een flesje ?? heb je een fotootje ofzo, of een uitlegje ?? ik ben erg benieuwd

pimmetje
19 juni 2002, 12:14
Hij was niet tevreden met een aantal microfoons die we hadden geprobeerd over PA en enkele versterkers. Toen heeft-ie gewoon een aquarius-flesje opengeknipt en daarin een microfoontje met een potmetertje gebouwd. Die bleek toevallig lekker te klinken over de Marshall die ik net aan de kant had geschoven... puur geluk.

Het grote voordeel aan zo'n valvestate met mondharmonika is de contour-knop. Daardoor kan je je hoog dichtdraaien en het geluid met die contour-knop nog wat kleuren. Je krijgt dan gewoon een vet geluid en vrijwel geen feedback... de grote vijand van de mondharmonika-speler.

Ik zal proberen te herinneren om een paar fotootjes te maken op de oefenavond (a.s. maandag). De mondharmonikaman zal dan waarschijnlijk ook wel iets meer details op papier kunnen zetten.

Dude
19 juni 2002, 12:24
dank je dat zou ik erg leuk vinden, ik ben benieuwd

Outshine
24 juni 2002, 14:27
Je kunt en mag zo'n valvestate niet vergelijken met een echte buizenamp. Je kunt ze beter vergelijken met peavey's, behringers en H&amp;K's uit diezelfde prijsklasse. Wanneer je dit doet zul je er achter komen dat er echt veel slechtere versterkers dan de valvestates bestaan (ook al ben k ook niet echt tevreden met mn valvestate, maar t cleane kanaal is best acceptabel)

Dkong
24 juni 2002, 17:19
Ik ben als beginner met een gelimiteerd budget nog op zoek naar een versterker, hij moet toch zo lang mogelijk meegaan en ja ik ben erop bedacht dat je met een gelimiteerd budget na een paar jaar sowieso aan iets nieuws toe bent, ik probeer gewoon iets zo goed mogelijks te kopen, voor hoeveel geld heb je nou een beetje een Valvestate?

pimmetje
24 juni 2002, 18:02
Tweedehands moeten ze voor een eurootje of 300 toch wel te vinden zijn (heb 't dan over valvestate8080, kan je ook mee in een band).

DeLirium
24 juni 2002, 18:10
Op 2002-06-24 14:27, schreef Outshine:
Je kunt en mag zo'n valvestate niet vergelijken met een echte buizenamp. Je kunt ze beter vergelijken met peavey's, behringers en H&amp;K's uit diezelfde prijsklasse. Wanneer je dit doet zul je er achter komen dat er echt veel slechtere versterkers dan de valvestates bestaan (ook al ben k ook niet echt tevreden met mn valvestate, maar t cleane kanaal is best acceptabel)


Leeft dat ding van jou dan nog?

Dkong
24 juni 2002, 18:36
350 euro voor een Valvestate VS100 2e hands een beetje aanvaardbaar of is dat te duur?

Sj03rd
24 juni 2002, 23:09
ik had die van mij verkocht voor 650 ouderwetse guldens, maar die moest ik toen wel snel kwijt.
350 euro is redelijk, iets minder moet wel kunnen

pimmetje
25 juni 2002, 11:23
ff de zoekfunctie op "vs100" gebruiken. Dan zie je plots allemaal meningen en betaalde bedragen met betrekking tot die versterker.

ArpeggioKing
25 juni 2002, 20:28
tegenwoordig heb je de AVT's ,oftwel: "Advanced Valvestate Technologie". Klinkt al stukker beter dan de gewone valvestate. Maar toch heb ik nooit gevonden dat de Valvestates slecht klinken. Ik heb er zelf ook een (de vs100) maar die gebruik ik alleen thuis met een Pod2 ervoor (voor de amp simulatie in de effectloop, ja ik weet t dat is vreemd maar het klinkt heel erug goed)
Zoals al werd gezegd , er zijn VEEEEEl slechtere amps in de prijsklasse!

Dkong
25 juni 2002, 21:01
Die AVTs zijn voor mij onbetaalbaar.

Nesker
25 juni 2002, 21:12
k heb de avt 100 &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
klinkt gewoon lekker, alhoewel ik de effecten nauwelijks gebruik ( soms een slap-back delaytje, maar dan houd het op.
omdat ik als chorus, flange en pitchshift pedaal mijn TC ELECTRONICS SCF Gebruik!!!!! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-06-25 21:18 ]</font>

Outshine
26 juni 2002, 15:29
Op 2002-06-24 18:10, schreef DeLirium:


Op 2002-06-24 14:27, schreef Outshine:
Je kunt en mag zo'n valvestate niet vergelijken met een echte buizenamp. Je kunt ze beter vergelijken met peavey's, behringers en H&amp;K's uit diezelfde prijsklasse. Wanneer je dit doet zul je er achter komen dat er echt veel slechtere versterkers dan de valvestates bestaan (ook al ben k ook niet echt tevreden met mn valvestate, maar t cleane kanaal is best acceptabel)


Leeft dat ding van jou dan nog?


Yep, heb em alweer bijna een jaar
maar moet toch es gaan kijken naar iets anders, leuk buizencombo'tje ofzo

Raffel
26 juni 2002, 16:24
heb je dan niet veel liever een buizencombo van hetzelfde wattage?

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 17:03
Op 2002-06-25 21:01, schreef Dkong:
Die AVTs zijn voor mij onbetaalbaar.


Ach ja ik heb op de AVT 50 gespeeld en vond het nix hoor..
VS100 is een leuke versterker en als het geluid je aanstaat zou ik 'm wel kopen (misshien zou je 'm ergens nog wel iets goedkoper kunnen vinden)
tja en verder
peavey = dood nepgeluid, wel goedkoop maar dat hoor je ook wel heel erg
fender = te schel voor mij, maar das dan weer mijn smaak
marshall = leuk maar ik vind ze toch te duur voor wat je krijgt
H&amp;K = de man :wink: (behalve de Metroverb die klinkt dan weer AARS)

Dkong
27 juni 2002, 22:58
Je moet merken niet beoordelen, maar de versterkers. Nu doe je bijvoorbeeld alle Peaveys af als goedkope versterkers met een dood nepgeluid terwijl de kans groot is dat er misntens 1 peavey is die je wel goed vind klinken, get it?

xystus
27 juni 2002, 23:30
Ik heb onlangs een Marshall JCM2000 60W Super lead head + 1960A 300W 4x12" cabinet gekocht en ik moet zeggen:

"!!! WOW !!!"

Ik raad het ieder aan die metal/hardrock speelt.

MetalliCat
28 juni 2002, 11:30
En wat kost die dan..? Ben ook op zoek naar nieuwe amp, staat marshall btw ook op internet ?

Matje
28 juni 2002, 11:34
Op 2002-06-28 11:30, schreef MetalliCat:
En wat kost die dan..? Ben ook op zoek naar nieuwe amp, staat marshall btw ook op internet ?


http://www.marshallamps.com/images/home/home.html

Bluppie
28 juni 2002, 11:35
Op 2002-06-27 22:58, schreef Dkong:
Je moet merken niet beoordelen, maar de versterkers. Nu doe je bijvoorbeeld alle Peaveys af als goedkope versterkers met een dood nepgeluid terwijl de kans groot is dat er misntens 1 peavey is die je wel goed vind klinken, get it?


zekers,
De peavey 5150 en de 5150 2 zijn echt niet slecht vette bakken alleen wassut niet mijn geluid iets de metalachtig die gain maar toch wassut wel een vet geluid :smile:

MetalliCat
28 juni 2002, 11:47
Thnx Matje

Ic3gl0vE
28 juni 2002, 20:36
ja maar Dkong ik heb het nu over de 'betaalbaardere' versterkers zeg maar, want het ging ook over Valvestates enzo
dus kijk ik ff alleen naar die klasse en ik heb alle peavey transtubes uitgeprobeerd en vond ze allemaal bagger

pimmetje
29 juni 2002, 13:24
Zooo... nog ff terugkomen op wat off-topic geneuzel van een dag of 10 terug: monharmonika-microfoons.

Iamyou, ik zou nog wat info en foto's vergaren over het zelfbouw microfoontje van onze harpist. We hebben de afgelopen week niet kunnen oefenen, dus foto's zijn nog niet genomen. Hij heeft me wel een URL gegeven waar hij de info van had:

http://www.planetharmonica.com/ph2/VE/TMI-micUK.htm

plukker
1 juli 2002, 01:37
Marshall is niet bekend geworden om zijn valvestates. Niets dan lof over hun buizenversterkers!!!