PDA

View Full Version : Dr Tube



Nocki
11 januari 2005, 09:14
Hoi. vanochtend eens een mailtje gestuurd naar Dr. Tube in Rotterdam. welke buizen hij me aanraadt en of tie er gelijk een order van wil maken.
mischien wel leuk als ik jullie dit laat mee volgen.

het volgende heb ik m gezonden:


Beste Dr Tube,


Ik gebruik een Mesa/Boogie Mark IV. en naar mijn gevoel klinkt het stukken minder dan toen ik m kocht. Ik wil dus graag nieuwe buizen hebben. na het een en adere verwisseld te hebben met mijn eigen collectie ben ik er achter gekomen dat de diverse buizen veel verschil maken.
kunt u mij een advies geven welke buizen ik moet gebruiken in de amp en mij gelijk vertellen wat dat kost.
het gaat om de 5 preamp buizen. de poweramp buizen zijn nog redelijk.

de eisen aan de amp:
1, Clean (fenderish maar met een mooie warme attack)
2, licht overstuurt tot marshall maar vol en dynamisch)
3, het typische santana geluid maar met wat attack.
en genoeg gain om dit kanaal met het equalizer een echt High gain scheur monster te maken met definitie en attack.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
wilt u mij een advies geven welke buizen ik nodig heb en er gelijk een order van maken inc het verschuldigde bedrag en de gegevens om het geld naar over te maken.
mochten er nog vragen zijn zou ik het fijn vinden als u mij even belt.
bij voorbaat dank.




ik ben benieuwd. ik hoop dat ik gauw eens wat leuke buizen inmn amp kan doen. als die ouwe rotzooi die ik heb... er zitten buisjes tussen van wel 20 of 25 jaar oud. kan ik gelijk alles eens weggooien....

Ronald
11 januari 2005, 09:45
eh.... dr tube :???: ???

Jeroenvanhulsteijn
11 januari 2005, 09:56
Dr Tube (http://www.drtube.nl/) :)

Antal
11 januari 2005, 14:31
Misschien had je er even bij moeten zeggen wat voor type voorbuisjes dat er inzitten. Kan me voorstellen dat hij dat echt niet van iedere amp uit z'n hoofd weet.

jorrit
11 januari 2005, 16:09
ik vind dat als je je dr. tube noemt je dat wel moet weten :D

Agent_Smith
11 januari 2005, 19:16
ik vind dat als je je dr. tube noemt je dat wel moet weten :D

Dat weet-ie ongetwijfeld ook wel. Het is een betrouwbare en zeer bekwame prof.

Nocki
11 januari 2005, 19:36
Hallo Nocki,

> Ik gebruik een Mesa/Boogie Mark IV. en naar mijn gevoel
> klinkt het stukken minder dan toen ik m kocht. Ik wil dus graag
> nieuwe buizen hebben. na het een en adere verwisseld te hebben
> met mijn eigen collectie ben ik er achter gekomen dat de diverse
> buizen veel verschil maken.
Dat klopt.

> kunt u mij een advies geven welke buizen ik moet gebruiken in
> de amp en mij gelijk vertellen wat dat kost.
> het gaat om de 5 preamp buizen.
> de poweramp buizen zijn nog redelijk.

> de eisen aan de amp:
> 1, Clean (fenderish maar met een mooie warme attack)
> 2, licht overstuurt tot marshall maar vol en dynamisch)
> 3, het typische santana geluid maar met wat attack.
> en genoeg gain om dit kanaal met het equalizer een echt
> High gain scheur monster te maken met definitie en attack.

> wilt u mij een advies geven welke buizen ik nodig heb en er
> gelijk een order van maken inc het verschuldigde bedrag en
> de gegevens om het geld naar over te maken.
Ik denk dat de Electro Harmonix 12X7EH jouw buis is. De JJ ECC83S
klinkt ook goed, maar die is wat "donkerder". Je kan natuurlijk ook 3
EHX'en en twee JJ's nemen, om het zelf uit te proberen wat het
verschil nu precies is.
De buis in V1 heeft een grote invloed op je algehele geluid.
V2 is min of meer de FX send/retrurn driver buis.
Een "High Gain Selected" EHX in V3 maakt van het Lead kanaal een extra
high gain verzadigd kanaal.
V4 is voor de reverb. Dit is soms een 12AT7/ECC81 en soms een
12AX7/ECC83. Check dit even van te voren!
V5 is de fase draaier. Deze buis heeft weinig invloed op je geluid.
Het zijn dus voornamelijk V1, V2 en V3 die een grote invloed op je
geluid hebben.

Ik denk dat de volgende set buizen goed kan werken in jouw versterker:
1x EHX 12AX7EH HG: Eur 12,90 (high gain)
2x EHX 12AX7EH: Eur 20,80
2x JJ ECC83S: Eur 21,80
Verzendkosten: Eur 5,50
Totaal: Eur 61,00

Als je deze set buizen ook ziet zitten maak dan Eur 61,00 over op:
zijn gegevens he ik expres weggelaten.

Zodra deze betaling is bevestigd wordt je bestelling als AVP pakket
per TPG post verzonden naar:
en de mijne dus ook

Met vriendelijke groet,
Dr.Tube
www.DrTube.nl





hij weet aar hij het over heeft. ik ga de centjes dus maar eens over maken...

Negative K3 fan
11 januari 2005, 19:44
duuuur! bij http://www.tube-town.de is het veel goedkoper en ze verkopen daar ook high gain EHs geloof ik

Nocki
11 januari 2005, 20:00
maar naar duitsland is het moeilijker geld overmaken, versturen en bovendien... hij is geloof ik ook een Rotterdammer...

NOcki

Swan
11 januari 2005, 20:03
klinkt relaxt ! bedankt voor de link

Mitch
11 januari 2005, 20:13
Xavier is een fijne gozer, laat die Duitser de tering krijgen :D

Geld overmaken naar Duitsland is trouwens eenvoudig en gratis met dit soort bedragen, gewoon Internationale Overschrijvingsformulieren aanvragen. Binnen 7 dagen verwerkt en de Duitse pakketpost is erg snel.

marc_o
12 januari 2005, 21:09
Don't mention the war!

DREAMMACHINE
12 januari 2005, 21:47
:-D

....maatje van me had zn mesa's triple recto bij dr. tube laten op kallefateren en was mooi meer dan 200E kwijt :o ....

DREAMMACHINE
12 januari 2005, 21:47
:-D

....maatje van me had zn mesa's triple recto bij dr. tube laten op kallefateren en was mooi meer dan 200E kwijt :o ....

Thijssie
12 januari 2005, 22:51
duuuur! bij http://www.tube-town.de is het veel goedkoper en ze verkopen daar ook high gain EHs geloof ik

Ja goeie!

Eerst een advies vragen en met dat advies naar een "dozenschuiver" gaan :(

bert k
13 januari 2005, 00:03
Niks mis met tubetown. Bovendien is betalen naar Duitsland super makkelijk met Paypal. Binnen twee dagen dus.
Maar dan heb je dus geen vakkundig advies! Die Dr.Tube weet het wel. Dat is best wel wat geld waard. (Bovendien is het een Rotterdammer :-D )

Nocki
13 januari 2005, 00:20
Ik sta zelf ook in een winkel en ik weet waar ik over praat. ik geef advies en zoek iets bijpassend op maat. dus ik vin het fijn als een klant bij mij iets koopt. zo zal ik bij een goede service en een goed advies de order ook gunnen aan die persoon of die winkel waar ik een goede service bij krijg. die paar tientjes maken me ook niet uit.

en juist door die gunning kan je makkelijker terecht, zorg je dat zo iemand kan blijven bestaan en als je ooit nog eens problemen hebt bestaat zo iemand nog en hoef je niet naar diuitsland te rijden...

het maakt me niet uit als ik meer moet betalen voor iets als ik er ook maar iets voor terug krijg.
Mn snaren blijf ik ook haln bij mn lokale gitara boer. en alles wat ik erbij nodig heb ook. anders is tie straks weg en als er dan een snaar breekt en ik moet er 100 km voor rijden is het ook zonde.,..

Nocki

LordRiffenstein
13 januari 2005, 09:13
Hallo Nocki,
Dixit Dr. Tube:

V5 is de fase draaier. Deze buis heeft weinig invloed op je geluid.
Het zijn dus voornamelijk V1, V2 en V3 die een grote invloed op je
geluid hebben.

Hier ben ik het niet mee eens, een ECC81 als fase draaier verandert wel degelijk je sound. De invloed van de V1-3 is ook nog eens afhankelijk van welk kanaal welke lamp(en) gebruikt.

pol
13 januari 2005, 09:41
Wat doet dit met je geluid dan ?

LordRiffenstein
13 januari 2005, 10:14
Wat doet dit met je geluid dan ?

Maakt je sound wat meer open, minder compressed bij high gain. Je verliest wel wat gain maar das geen probleem met mijn Engls en ik vermoed dat jij ook meer dan voldoende gain hebt in die Steavens!

pol
13 januari 2005, 10:38
absoluut, gain op overschot, nu staat die ongeveer in de helft.
Ik ga vanavond toch mijn jcm800 halen bij Geert van sonicart, dan zal ik es een ecc81 meenemen, es testen wat dat geeft.

pol
13 januari 2005, 10:38
2 x

LordRiffenstein
13 januari 2005, 10:47
absoluut, gain op overschot, nu staat die ongeveer in de helft.
Ik ga vanavond toch mijn jcm800 halen bij Geert van sonicart, dan zal ik es een ecc81 meenemen, es testen wat dat geeft.

Doe hem ne goeiedag van Yoeri Fransens, de Engl-man :D Vraag hem maar eens over die ECC81 als PI.

Mitch
13 januari 2005, 13:46
Nou, met zijn stelling dat V1,2 en 3 het meeste doen voor je geluid ben ik zeker eens. Tijdje terug nog een s geëxperimenteerd met een paar verschillende 12AX7's en een 12AT7 op verschillende posities en ik kan het alleen maar onderschrijven.
Fase draaier minder power geven verandert wel degelijk je dynamiek, maar daar heb je vooral op een moderne high gain multikanaalsbak meer profijt van. V1-3 veranderen vooral veel aan klankkleur en algehele respons.

LordRiffenstein
13 januari 2005, 14:38
Nou, met zijn stelling dat V1,2 en 3 het meeste doen voor je geluid ben ik zeker eens. Tijdje terug nog een s geëxperimenteerd met een paar verschillende 12AX7's en een 12AT7 op verschillende posities en ik kan het alleen maar onderschrijven.

Ja, dat klopt en ben ik het ook mee eens maar niet elk kanaal in een versterker gebruikt alle lampen. Dus je kan nog wat extra 'spelen' met verschillende lampen. In mijn Engls zitten 6 pre-amp lampen en die worden als volgt gebruitk:

V1: alle kanalen
V2: enkel kanaal 3-4
V3: enkel kanaal 3-4
V4: kanaal 1-2
V5: loop buffer
V6: fase draaier

Aangezien V4 enkel invloed heeft op kanaal1-2 kan je hier extra mee experimenteren, idem voor V2-3.

bert k
13 januari 2005, 15:28
Wanneer stoppen jullie Belgen nou eens met die dingen lampen te noemen... Het zijn geen lampen, het zijn buizen. :-D

pol
13 januari 2005, 15:33
niks van, een lamp is iets van glas waar licht uit komt, een buis gebruikt ge voor iets door te laten lopen (water, bier, als het maar vloeibaar is)

Die Hollanders hebben dat gewoon slecht vertaalt van het Engelse "Tube"

Franc
13 januari 2005, 16:23
Een lamp is iets wat je aan het plafond of de muur hangt om je kamer te verlichten.

pol
13 januari 2005, 22:43
ik heb zojuist een Ecc81 lampje :D als phase inverter in mijn Steavens gestopt , en het klinkt inderdaad een stuk opener/duidelijker/strakker/minder dichtgesmeerd. Ik heb wel niet de indruk dat er minder gain is nu.
Ik vind een stuk beter klinken als met die JJ ecc83s derin. Met die JJ was heet een beetje modderig.


bedankt voor de tip Yoeri.

Thijssie
13 januari 2005, 22:52
Wanneer stoppen jullie Belgen nou eens met die dingen lampen te noemen... Het zijn geen lampen, het zijn buizen. :-D

Maar ze geven wel licht! :-D

LordRiffenstein
14 januari 2005, 07:22
ik heb zojuist een Ecc81 lampje :D als phase inverter in mijn Steavens gestopt , en het klinkt inderdaad een stuk opener/duidelijker/strakker/minder dichtgesmeerd. Ik heb wel niet de indruk dat er minder gain is nu.
Ik vind een stuk beter klinken als met die JJ ecc83s derin. Met die JJ was heet een beetje modderig.


bedankt voor de tip Yoeri.

:-D :cool:

Minder gain hangt af van de kwaliteit van je ECC81, kan natuurlijk ook zijn dat door de meer definitie in je sound het lijkt alsof er minder gain is.

V!N
14 januari 2005, 16:42
een buis gebruikt ge voor iets door te laten lopen (water, bier, als het maar vloeibaar is)

Zulle, dat is een pijp ! :-D

Nocki
17 januari 2005, 18:54
Hee! de vlamingen zijn top.dus niet ouwehoren over hun taal gebruik.

ik heb 3 bui8zen van elektro harmonix besteld (sovtek dus) en de amp klinkt echtsuper nu. de buis voor V# was geselecteerd op zn oversturings eigenschappen voor highgain amps en mn overdrives klinken ach super nu.
veel meer definitie en attack. gewldig... iedereen zn lampen bestellen bij dr tube... ik had ze binnen 2 dagen


NOcki