PDA

View Full Version : Reverb in een bestaande combo



chocorookie
10 januari 2005, 22:33
Heeft iemeand ervaring met het inbouwen van een reverb(+ tankje) in een bestaande combo?

matto
11 januari 2005, 10:02
FNS in Renkum heeft dat als standaard modificatie in de prijslijst staan .

chocorookie
12 januari 2005, 00:05
Yep, maar het d'r zelf 1-tje d'r in prutsen is veel leuker en leerzamer.

TNX voor de reactie

matto
12 januari 2005, 09:55
Misschien kun je de onderdelen als spakket bij AJ ophalen? :P

Mr.Jay
12 januari 2005, 10:00
Heeft iemeand ervaring met het inbouwen van een reverb(+ tankje) in een bestaande combo?

zal eraan liggen welk circuit. In een 5F6 bouw je niet zomaar een goed werkend/klinkend galmpje in.

JaY

chocorookie
12 januari 2005, 11:50
Da's ook een beetje mijn ding Jay(weer ik lol)!
Ik heb bij een narrow pannel 5F4 nog wel een beetje ruimte onder in de combo voor de reverbtank.
Voor de extra buis + schakeling moet ik toch een appart bakje maken.
Dan de standaard huis van een 5F4.

Maar goed heb al verder zitten puzzelen en dank toch dat een apparte box met eigen voeding handiger is dan dit d'r nog in te proppen.

Tank enz is al in mijn bezit nu nog es een schakeling bekijken van een reverb unit in de fender Field guide.
Deze reverb unit is ook los en speciaal voor de tweed series gebouwd.
Nieuwe uitdaging.................

Ben bezig een materiaallijst te vergaren.

Groetjes Choc

chocorookie
12 januari 2005, 11:51
Da's ook een beetje mijn ding Jay(weer ik lol)!
Ik heb bij een narrow pannel 5F4 nog wel een beetje ruimte onder in de combo voor de reverbtank.
Voor de extra buis + schakeling moet ik toch een appart bakje maken.
Dan de standaard huis van een 5F4.

Maar goed heb al verder zitten puzzelen en dank toch dat een apparte box met eigen voeding handiger is dan dit d'r nog in te proppen.

Tank enz is al in mijn bezit nu nog es een schakeling bekijken van een reverb unit in de fender Field guide.
Deze reverb unit is ook los en speciaal voor de tweed series gebouwd.
Nieuwe uitdaging.................

Ben bezig een materiaallijst te vergaren.

Groetjes Choc

Mr.Jay
12 januari 2005, 12:07
Da's ook een beetje mijn ding Jay(weer ik lol)!
Ik heb bij een narrow pannel 5F4 nog wel een beetje ruimte onder in de combo voor de reverbtank.
Voor de extra buis + schakeling moet ik toch een appart bakje maken.
Dan de standaard huis van een 5F4.

Maar goed heb al verder zitten puzzelen en dank toch dat een apparte box met eigen voeding handiger is dan dit d'r nog in te proppen.

Tank enz is al in mijn bezit nu nog es een schakeling bekijken van een reverb unit in de fender Field guide.
Deze reverb unit is ook los en speciaal voor de tweed series gebouwd.
Nieuwe uitdaging.................
Groetjes Choc

Laat maar es weten als je een goed klinkende GALM IN een TWEEDcircuit hebt gebouwd.
Ik heb zelf de losse 6G15REVERB nagebouwd, klinkt stuk beter ( alweer helaas ..) dan een R.I. van Fender, maar met een TWEED 5F6 is ie toch iets beperkter bruikbaar, omdat ik mijn amp altijd op behoorlijk crunchnivo speel > de galm gaat nét vies klinken of nét niet, op het randje.

Verder heb ik nog 'n 2e TWEED-5F6 met een REVERB ingebouwd, die zit op een ongebruikelijke plek, maar is het ook niet 100% > DIE kun je echter wél gebruiken met de amp daarna op flink scheurvolume, die blijft wel clean en is ook met pedalen beter in balans bruikbaar.
Ik moet hier nog es induiken ter verbetering.
De losse REVERBUNIT is echter werelds qua sound !

JaY