PDA

View Full Version : actief<->passief



BrainDamage
10 januari 2005, 19:51
test

BrainDamage
10 januari 2005, 19:54
vraagske,

ik heb dus een Ibanez RG570, daar zitten V7-S1-V8 elementen in, dus ik vraag me af, ka nik die v7-s1 behouden en in de plaats van de v8(of omgekeerd de v8 laten en de v7 veranderen) een EMG-81 steken?

zoja hoe is dit mogelijk? kost dit meer? verlies je dan mss enige power in de emg of geluidsverandering als dit zo word gedaan?

groetjes,
kevin

ps: heb zoekfunctie gebruikt en vindt niet direct iets...of ik ben slecht in het gebruiken van een zoekfunctie:)

sjaakies
10 januari 2005, 20:19
nee je kan niet een actief en passief element op 1 output plaatsen. want je plus signaal staat rechtstreeks op de batt aangesloten.

Wormaap
10 januari 2005, 20:24
nee je kan niet een actief en passief element op 1 output plaatsen. want je plus signaal staat rechtstreeks op de batt aangesloten.
Weet je dat heel zeker? Want dat zou nl. betekenen dat de singlecoils in de gitaar van'n vriend van me ontploft zouden moeten zijn (heeft'n EMG81 in de brug en 2 passieve singlecoils erbij) terwijl ze het nog prima doen.

sjaakies
10 januari 2005, 20:37
je hebt gelijk ja worm aap

hier het antwoord op je vraag
http://www.emginc.com/support.asp

Lord Abortion
10 januari 2005, 20:48
Je kan dat mengen, ik heb gehoord dat je dan de 2 signalen zo laat mogelijk moet laten samenkomen (vlak voor de output jack ofzo) en dat het dan werkt. Geen idee of dat klopt, maar dat heb ik me laten vertellen. Hou er wel rekening mee dat je volume sterk zal afnemen als je dan op de passieve PU speelt.