PDA

View Full Version : tube screamer



jeroen rommens
10 januari 2005, 19:36
Ik heb al heel veel over dit pedaaltje gehoord.
Maar is het nu echt zo een goed pedaaltje ??

groovyB3
10 januari 2005, 19:39
Nou het pedaal is een goede basis om verder mee te werken qua sound. De Tubescreamer kapt te veel hoog en laag af en heeft VEEL te veel mid. Als je het mid wat afkapt en wat meer hoog en laag doorlaat heb je een beter pedaal.

Er zijn veel pedalen die gebasseerd zijn op de Tubescreamer, maar veel beter zijn. Zie oa www.haarguitars.nl voor wat voorbeelden.

BartL
10 januari 2005, 20:11
Ik heb al heel veel over dit pedaaltje gehoord.
Maar is het nu echt zo een goed pedaaltje ??
Nu wil ik niet weer meteen heel lullig overkomen, maar in de zoekfunctie vind je hierover toch zeker 50 bruikbare topics.

Lucky
10 januari 2005, 20:49
Nou het pedaal is een goede basis om verder mee te werken qua sound. De Tubescreamer kapt te veel hoog en laag af en heeft VEEL te veel mid. Als je het mid wat afkapt en wat meer hoog en laag doorlaat heb je een beter pedaal.

Er zijn veel pedalen die gebasseerd zijn op de Tubescreamer, maar veel beter zijn. Zie oa www.haarguitars.nl voor wat voorbeelden.

sorry hoor Sash. maar zeg dan niets.
Je post zit stampvol met waardeoordelen, en je verwijst naar een pagina van een importeur van onder andere pedalen waar absoluut niet duidelijk wordt waar je het nu over hebt.

Debaser
10 januari 2005, 21:28
ik vind op de site www.musiciansfriend.com/ altijd wel handige adviezen van anderen staan .. en natuurlijk de soundclips.

*type het pedaal type in de search box op die site

Dirk_Hendrik
11 januari 2005, 09:26
maar veel beter zijn

:evil:

Sash,
Ga even mijn sig lezen (bron: oger Mayer) en daar heel goed over nadenken. Denk daarna even na over de bovenstaande quote van je.

Diedo
11 januari 2005, 16:17
waaorm zou je een kloon van iets niet beter mogen vinden dan het origineel?
Ik zie het punt niet echt... het komt uiteindelijk toch weer op smaak aan...

robzilla
11 januari 2005, 16:29
waaorm zou je een kloon van iets niet beter mogen vinden dan het origineel?
Ik zie het punt niet echt... het komt uiteindelijk toch weer op smaak aan...

precies, ook omdat veel pedalen gebaseerd zijn op tubescreamers! Wat dus niet zegt dat het niet beter kan zijn, integendeel..

BartL
11 januari 2005, 17:25
Kloon = Imitatie...

De andere pedalen zijn dus gebaseerd op de TS, het zijn geen kloons/klonen ( :-? ) :wink:

Dirk_Hendrik
11 januari 2005, 18:20
Iets kan niet beter zijn dan het origineel. Het kan alléén anders zijn en daardoor beter bevallend. Het origineel heeft namelijk geen referentie. een zuiver theoretisch punt verder. De enige reden om het te zeggen is ook de reden die in m'n sig staat. Het getuigt van een behoorlijk gebrek aan respect naar de orginele bedenker als je stelt dat jouw imitatie, waarvoor je dus niet de basiswerk hebt hoeven doen, beter is.

dejohan
11 januari 2005, 19:50
Iets kan niet beter zijn dan het origineel. Het kan alléén anders zijn en daardoor beter bevallend. Het origineel heeft namelijk geen referentie. een zuiver theoretisch punt verder.



Niet dat ik het eens of oneens ben met de bewering dat sommige klonen beter zijn de de originele TS, maar toch vind ik jou redenering nogal raar.

Voor een vergelijking heb je maar twee objecten van vergelijking nodig. In dit geval het origineel en de opvolger. Het origineel hoef je toch niet nog eens te vergelijken met nog een andere referentie?

Neem de uitspraak "Windows XP beter van Windows 1.0". Ik begrijp niet waarom ik deze vergelijking niet zou kunnen maken. Volgens jou redenering wou ik Windows 1.0 nog eens moeten vergelijken met een ander besturingssysteem (vb Dos 1.0) om deze uitspraak te kunnen doen. Niet alleen kom je zo in een oneinige ketting van redeneringen (want je zou Dos 1.0 nog eens moeten vergelijken met een ander besturingssysteem, en dat nog eens met een ander, enzovoort), je zet gewoon de concept van 'vergelijken' op de helling.


Bovendien zeg je: "Iets kan niet beter zijn dan het origineel. Het kan alléén anders zijn en daardoor beter bevallend." Sorry hoor, maar waar ik woon is "beter bevallen" gewoon hetzelfde als "beter". Ook al is dit in het geval van effecten een subjectief oordeel, het blijft een geldig oordeel.

dejohan
11 januari 2005, 19:50
Dubbel

Diedo
11 januari 2005, 20:09
Iets kan niet beter zijn dan het origineel. Het kan alléén anders zijn en daardoor beter bevallend. Het origineel heeft namelijk geen referentie. een zuiver theoretisch punt verder. De enige reden om het te zeggen is ook de reden die in m'n sig staat. Het getuigt van een behoorlijk gebrek aan respect naar de orginele bedenker als je stelt dat jouw imitatie, waarvoor je dus niet de basiswerk hebt hoeven doen, beter is.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het raakt me niet echt :razz:
Serieus: Ik begrijp dat het origineel het origineel is en blijft, en dat niets daaraan kan tippen als het pedaal ook daadwerkelijk EXACT klinkt/werkt zoals de makers ervan wilden.
Ik denk ook dat jij van jouw kant kan begrijpen dat wanneer je in een Tubescreamer (of whatever) alle onderdelen vervangt voor kwalitatief betere, maar wel exact dezelfde, dat je dan toch wel eens te maken zou kunnen hebben met een beter pedaal... (of je moet gaan zeiken dat ie nu niet meer zo klinkt als het origineel, en het origineel lekkerder vond).

Het is zonder meer jatwerk. Daar moet iedereen het wel over eens zijn, maar ik vind wel dat je een kloon beter kan/mag vinden dan het origineel.

hadv
11 januari 2005, 21:33
sjongesjonge, en dat allemaal voor een lullig vervormertje met 10 euri aan electronica onderdelen
religieus fanatisme is er nix bij,

en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken

ga weer lekker spelen jongens en meisjes en verdoe je tijd niet

(laatste keer dat ik wat over een toep skriemur zeg)

dejohan
12 januari 2005, 09:57
en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

Epic
12 januari 2005, 10:30
Ontopic:

of de tubescreamer nou echt goed is is een kwestie van smaak volgens mij, voor sommige mensen is een boss metal zone ook heel goed.
De tubescreamer is vooral erg gehyped doordat artiesten als SRV hem gebruikten.

Originele pedalen zijn al voor meer dan $1000.- verkocht op ebay.

Zoals boven beschreven bestaan er ook pedalen die ongeveer het zelfde effect bereiken, maar flexibeler en true-bypass zijn.

technische info:

http://www.analogman.com/ts9.htm

http://www.geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxtech.htm

Ché
13 januari 2005, 03:32
Zoals boven beschreven bestaan er ook pedalen die ongeveer het zelfde effect bereiken, maar flexibeler en true-bypass zijn.


welke dan?

jpb
13 januari 2005, 09:26
Zoals boven beschreven bestaan er ook pedalen die ongeveer het zelfde effect bereiken, maar flexibeler en true-bypass zijn.


welke dan?
MJM Blues Devil bijvoorbeeld.

@Epic, metalzone en tubescreamer zijn wel heel verschillende pedalen. Eerder tegenovergesteld. Bestond dit forum al in 1970?? :o

john.3001
13 januari 2005, 13:11
en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

*een serieuze psychologiestudent voelt zich op zijn tenen getrapt en denkt: 'wanneer wordt mijn vak eens een keer op waarde geschat?'*

Epic
13 januari 2005, 14:16
Zoals boven beschreven bestaan er ook pedalen die ongeveer het zelfde effect bereiken, maar flexibeler en true-bypass zijn.


welke dan?
MJM Blues Devil bijvoorbeeld.

@Epic, metalzone en tubescreamer zijn wel heel verschillende pedalen. Eerder tegenovergesteld. Bestond dit forum al in 1970?? :o
Wat ik bedoelde is, dat als een pedaal voor jouw het effect bereikt wat je wil hebben, dan is het een goed pedaal, of het nu een metalzone, tubescreamer of een of ander boutique pedaal is.

zoals genoemd op http://www.haarguitars.nl/test/Index2.htm staan deze boutique pedaaltjes die de tubescreamer immiteren, oa:

Menatone Red Snapper
Fulltone Fulldrive 2
T-Rex Alberta
Visual Sound Route 66
Voodoo Lab Sparkle Drive

bij de beschrijvingen wordt steeds de ts-808 gequote (of dit is om de verkoop te stimuleren, of dat ze echt zo klinken zou je uit moeten proberen).

Dirk_Hendrik
13 januari 2005, 14:47
bij de beschrijvingen wordt steeds de ts-808 gequote (of dit is om de verkoop te stimuleren, of dat ze echt zo klinken zou je uit moeten proberen).

En als je dan even naar boven leest dat Sash beweert dat die meuk veel beter klinkt dan een tubescreamer........

heerlijk. :D

marc_o
13 januari 2005, 15:11
Nou, ik heb dus die ts808 reissue van Ibanez en ik vind het één van de best klinkende pedalen in z'n soort, zo niet de beste.
Al die onzin over hoog en laag wegkappen en veeeeel te veel mid, daar heb ik nog niets van gehoord. dat is meelullen met de "kenners".

Dirk_Hendrik
13 januari 2005, 15:34
Jaaaaa. Maar jij speelt over een Rivera. Dan heb je dat probleem niet. :wink:

Ché
13 januari 2005, 15:41
Al die onzin over hoog en laag wegkappen en veeeeel te veel mid, daar heb ik nog niets van gehoord. dat is meelullen met de "kenners".

hehe, ik ben totaal geen "kenner" maar als je niet hoort dat een tubscreamer een mid boost geeft en bassen wegkapt dan heb je toch wel 2 bananen in je oren zitten :o
dat is het eerste wat ik zei toen ik het pedaaltje hoorde...zonder er ooit van gehoord te hebben

Overigens niks slecht over de tubescreamer, ik vind het de best klinkende od...ik draai de bassen van mn versterker gewoon wat hoger om het verlies te compenseren en dat klinkt het ding prachtig.

Als je niet van die typische mid klank houd, moet je gewoon geen ts kopen
of zeggen dat een ander pedaal (gebaseerd op ts) beter klinkt...dan is het gewoon geen ts meer

love it or hate it!

Ché
13 januari 2005, 15:46
Jaaaaa. Maar jij speelt over een Rivera. Dan heb je dat probleem niet. :wink:

ok daar kan ik inkomen, ik trek mijn bananen terug :D

op fender versterker is het alleszins wel te horen :)

Dirk_Hendrik
13 januari 2005, 15:49
@ marc,

briljante sig. :-D

jpb
13 januari 2005, 16:06
Wat ik bedoelde is, dat als een pedaal voor jouw het effect bereikt wat je wil hebben, dan is het een goed pedaal, of het nu een metalzone, tubescreamer of een of ander boutique pedaal is.

Dan vind ik mijn TB-box erg goed, alleen is hij niet booteek :(

jpb
13 januari 2005, 16:08
dubbelpost

jpb
13 januari 2005, 16:08
@ marc,

briljante sig. :-D
Nou, briljant....dat zijn de enige drie woorden die hij kent. Is 'ie niet met de VUT inmiddels???

Antal
13 januari 2005, 16:16
Nou, ik heb dus die ts808 reissue van Ibanez en ik vind het één van de best klinkende pedalen in z'n soort, zo niet de beste.

Prima, maar ik denk toch dat je niet het verschil hoort tussen jouw pedaal en mijn oude ts9-r met 808mod. Ik heb ze nooit naast elkaar gehoord hoor. Dus ik weet het niet zeker. Maar volgens mij zijn ze hetzelfde.

Dirk_Hendrik
13 januari 2005, 16:23
OK,

even voorkomend:

Als dit topic weer in een "kun je die conversies nou wel of niet duidelijk horen" discussie ga ik modden.


:wink:

marc_o
14 januari 2005, 10:45
het zal alleszins te maken hebben met de versterker waar je 'm op aansluit, en ik heb geen idee of mijn ts808 anders klinkt dan een ts9, gemod of ongemod, simpelweg omdat ik nog nooit een andere ts op mijn rivera heb gezet.
Ik vind het ts-geluid op de cleane kant van mijn versterker helemaal niks, ik kan er niets mee. Maar als aanvulling op een mildere drivesetting is het echt hemels. De reissue die ik heb is overigens wel true bypass.
Ik heb ook nog een Visual Sound Jekyll & Hyde, en die is eigenlijk net zo goed hoor, en je kunt er meer mee. Kijk in de laatse Gitarist voor de lovende test.

dejohan
14 januari 2005, 11:34
en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

*een serieuze psychologiestudent voelt zich op zijn tenen getrapt en denkt: 'wanneer wordt mijn vak eens een keer op waarde geschat?'*

Waarom?

marc_o
14 januari 2005, 12:10
@ marc,

briljante sig. :-D

ja he? gne gne

john.3001
14 januari 2005, 13:21
en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

*een serieuze psychologiestudent voelt zich op zijn tenen getrapt en denkt: 'wanneer wordt mijn vak eens een keer op waarde geschat?'*

Waarom?

Nou gewoon, ik studeer zelf psychologie (ben dus bijna klaar), en het beeld dat mensen van die studie hebben is echt helemaal verkeerd.
Ten eerste: psychologie = NIET filosofie!
Ten tweede: wij zijn niet de hele dag bezig met 'wazige dingen' (ikzelf doe bijvoorbeeld heel concreet onderzoek naar haptisch en visueel werkgeheugen, ik test dagelijks een hoop proefpersonen en hou me voor de rest veel met statistiek bezig).
Ten derde: iemand die schizofreen is, heeft niet meerdere persoonlijkheden (wilde ik gewoon even rechtzetten, want half nederland denkt dit namelijk). Mensen met schizofrenie lijden aan waanbeelden, waardoor ze zich anders gaan gedragen. Iemand met meerdere persoonlijkheden lijdt aan een zogenaamde multipele persoonlijkheidsstoornis.
Ten vierde: nee, ik kan je gedachten niet lezen...

zullen wel opgekropte emoties zijn die je er dan opeens zomaar uitgooit

:wink:

Antal
14 januari 2005, 13:32
De reissue die ik heb is overigens wel true bypass.

Is het dit keer echt zo? Want er is wel vaker gebleken dat ze bij maxon een andere kijk op het begrip t.b. hebben. Kan best zijn dat dat nu veranderd is hoor. Maar bij maxon noemde ze hun pedalen al t.b. lang voordat ze dat waren. Hadden ze 1 of andere vage theorie voor ofzo.

marc_o
14 januari 2005, 13:44
Deze reissue is true bypass. Staat in de besprekingen en volgens mij ook in het boekje wat erbij zat.
Hoe dan ook....klinkt geweldig.

dejohan
14 januari 2005, 14:22
en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

*een serieuze psychologiestudent voelt zich op zijn tenen getrapt en denkt: 'wanneer wordt mijn vak eens een keer op waarde geschat?'*

Waarom?

Nou gewoon, ik studeer zelf psychologie (ben dus bijna klaar), en het beeld dat mensen van die studie hebben is echt helemaal verkeerd.
Ten eerste: psychologie = NIET filosofie!
Ten tweede: wij zijn niet de hele dag bezig met 'wazige dingen' (ikzelf doe bijvoorbeeld heel concreet onderzoek naar haptisch en visueel werkgeheugen, ik test dagelijks een hoop proefpersonen en hou me voor de rest veel met statistiek bezig).
Ten derde: iemand die schizofreen is, heeft niet meerdere persoonlijkheden (wilde ik gewoon even rechtzetten, want half nederland denkt dit namelijk). Mensen met schizofrenie lijden aan waanbeelden, waardoor ze zich anders gaan gedragen. Iemand met meerdere persoonlijkheden lijdt aan een zogenaamde multipele persoonlijkheidsstoornis.
Ten vierde: nee, ik kan je gedachten niet lezen...

zullen wel opgekropte emoties zijn die je er dan opeens zomaar uitgooit

:wink:


Maar ik zie nergens waar ik psychologie niet serieus neem. Er is toch onderzoek genoeg waarbij subjectieve, emotionele oordelen worden omgezet in kwantitative gegevens en logisch vergeleken kunnen worden? Door dat te zeggen uit ik toch geen misprijzen t.o.v. psychologie?

john.3001
14 januari 2005, 15:09
en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

*een serieuze psychologiestudent voelt zich op zijn tenen getrapt en denkt: 'wanneer wordt mijn vak eens een keer op waarde geschat?'*

Waarom?

Nou gewoon, ik studeer zelf psychologie (ben dus bijna klaar), en het beeld dat mensen van die studie hebben is echt helemaal verkeerd.
Ten eerste: psychologie = NIET filosofie!
Ten tweede: wij zijn niet de hele dag bezig met 'wazige dingen' (ikzelf doe bijvoorbeeld heel concreet onderzoek naar haptisch en visueel werkgeheugen, ik test dagelijks een hoop proefpersonen en hou me voor de rest veel met statistiek bezig).
Ten derde: iemand die schizofreen is, heeft niet meerdere persoonlijkheden (wilde ik gewoon even rechtzetten, want half nederland denkt dit namelijk). Mensen met schizofrenie lijden aan waanbeelden, waardoor ze zich anders gaan gedragen. Iemand met meerdere persoonlijkheden lijdt aan een zogenaamde multipele persoonlijkheidsstoornis.
Ten vierde: nee, ik kan je gedachten niet lezen...

zullen wel opgekropte emoties zijn die je er dan opeens zomaar uitgooit

:wink:


Maar ik zie nergens waar ik psychologie niet serieus neem. Er is toch onderzoek genoeg waarbij subjectieve, emotionele oordelen worden omgezet in kwantitative gegevens en logisch vergeleken kunnen worden? Door dat te zeggen uit ik toch geen misprijzen t.o.v. psychologie?

Mmm, toch wel volgens mij... Hadv zegt dus

en de logica wordt ook al op de hak genomen, omdat quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken


En jij zegt vervolgens dat dit binnen de psychologie gebeurt (dat die dus de logica op de hak zou nemen, terwijl het toch psychoLOGIE heet...), kijk maar:

Dat gaat hoor, gebeurt dagelijks in psychologisch onderzoek.

Maar ik begin het vermoeden te krijgen dat hier een ernstig misverstand in het spel is, dat dus niet recht hoeft te worden gezet (nouja, nu weet iig iedereen wat schizofrenie is :) )

Kijk, ik ontken niet dat er genoeg 'onderzoek' wordt gedaan waarin quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden met elkaar worden vergeleken.
Feit is alleen dat dit niet valt onder het beoefenen van wetenschap, en op de universiteit dan ook bekend staat als 'pseudo-onderzoek'...

dejohan
14 januari 2005, 15:39
Ja, dit is misschien een misverstand. Ik bedoel gewoon dat je subjectieve belevingen wel degelijk kan meten, kwantificeren en vergelijken.

Ik dacht dat het dat was dat er bedoeld werd met "quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden vergelijken", maar ik begin de indruk te krijgen dat jij daar iets anders onder verstaat? Daarom: wat begrijp jij daar eigenlijk onder?

groovyB3
14 januari 2005, 15:42
Iets kan niet beter zijn dan het origineel. Het kan alléén anders zijn en daardoor beter bevallend.

Jah en dus beter zijn... duh

marc_o
14 januari 2005, 17:01
Ja, dit is misschien een misverstand. Ik bedoel gewoon dat je subjectieve belevingen wel degelijk kan meten, kwantificeren en vergelijken.

Ik dacht dat het dat was dat er bedoeld werd met "quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden vergelijken", maar ik begin de indruk te krijgen dat jij daar iets anders onder verstaat? Daarom: wat begrijp jij daar eigenlijk onder?



He jongens....pleur eens op met dat psychogelul, het gaat hier over tubescreamers! Doe dit op MSN ofzo zeg.....


verder trouwens best interessant hoor, wilde het vroeger ook gaan studeren.

john.3001
15 januari 2005, 16:16
Ja, dit is misschien een misverstand. Ik bedoel gewoon dat je subjectieve belevingen wel degelijk kan meten, kwantificeren en vergelijken.

Ik dacht dat het dat was dat er bedoeld werd met "quasi-zuivere begrippen en emotionele waarden vergelijken", maar ik begin de indruk te krijgen dat jij daar iets anders onder verstaat? Daarom: wat begrijp jij daar eigenlijk onder?



He jongens....pleur eens op met dat psychogelul, het gaat hier over tubescreamers! Doe dit op MSN ofzo zeg.....


verder trouwens best interessant hoor, wilde het vroeger ook gaan studeren.

true, als iemand anders dit zou doen zou het mij ook mateloos irriteren... :oops:

1959SLP
17 januari 2005, 17:08
Maar als aanvulling op een mildere drivesetting is het echt hemels.

+1

hadv
18 januari 2005, 08:15
logica is onderdeel van de filosofie, het gaat om ZUIVER redeneren. psychologie is een heel ander vak, waar ik overigens geen kwaad woord over wil spreken.

het ging mij er om dat over dit onderwerp nogal onlogisch/logisch onzuiver wordt geredeneerd

iedereen mag zijn emotionele waarde hechten aan een stukje electronica, maar ga dan niet doen alsof je het over natuurwetenschappen hebt

c'est tout

marc_o
18 januari 2005, 09:19
Je wilt zeker altijd heel graag het laatste woord hebben?
hahaha!

Het grappige op een forum als dit is dat we allemaal op zoek zijn naar een voor ons zo goed mogelijk geluid, waarbij we graag exotische, aparte versterkers en zo True Bypass mogelijke transparante pedalen zonder enige kleuring graag en nog meer van die kunstgrepen. We geven hier ook graag veeeel geld aan uit.
Feit blijft echter ook dat we bijvoorbeeld heel graag Zakk horen spelen, die echt de simpelste setup heeft. We luisteren al jaren en jaren naar onze rockhelden die vaak niet heel veel anders gebruiken dan een marshall en een boostertje van één of ander zeer gangbaar merk...zoals MXR , Boss of Ibanez.... en wij maar pagina's lang doormauwen.

(ik doe daar uiteraard graag aan mee, want het is ook wel weer zo aardig)

LordRiffenstein
18 januari 2005, 10:14
We luisteren al jaren en jaren naar onze rockhelden die vaak niet heel veel anders gebruiken dan een marshall en een boostertje van één of ander zeer gangbaar merk...zoals MXR , Boss of Ibanez.... en wij maar pagina's lang doormauwen.

1) Hoeveel spullen van onze helden zijn niet op de een of andere manier gemodificeerd? In het geval ZW, heeft hij geen 6550s in zijn Marshalls? (Ik ben geen fan noch kenner van ZW dus schiet me niet af)

2) Wat een artist live gebruikt, is vaak heel anders dan wat hij in de studio gebruikt. Live gaat men meestal (toch op grotere tours) voor spullen die makkelijk vervangbaar zijn (tenzij je een absolute wereldact bent). Je zal maar in Hongarije staan met een kapotte Diezel of Engl of Rivera. Een vervang-Marshall kan je overal ter wereld krijgen.

3) Ben het trouwens helemaal met jou eens, de ECHTE artisten en muzikanten hebben geen tijd om op het net te lullen over TB of het nieuwste boutique pedaaltje. Ze gebruiken gewoon wat ze goed vinden en gaan ervoor.

Tja, dit draadje is al lang van het juiste pad afgeweken dus...

Rutger
18 januari 2005, 10:47
Ben het trouwens helemaal met jou eens, de ECHTE artisten en muzikanten hebben geen tijd om op het net te lullen over TB of het nieuwste boutique pedaaltje. Ze gebruiken gewoon wat ze goed vinden en gaan ervoor.

Ik denk dat ze dat station allemaal wel een keer gepasseerd zijn. Het verschil is nu alleen dat ze gratis de nieuwste pedalen toegestuurd krijgen door al die producenten die maar al te graag willen dat ze er op gaan spelen. Zo kunnen ze thuis alles eens op hun gemak beluisteren.

LordRiffenstein
18 januari 2005, 11:02
Ik denk dat ze dat station allemaal wel een keer gepasseerd zijn. Het verschil is nu alleen dat ze gratis de nieuwste pedalen toegestuurd krijgen door al die producenten die maar al te graag willen dat ze er op gaan spelen. Zo kunnen ze thuis alles eens op hun gemak beluisteren.

Ik ken erg weinig boutique bouwers die het zich kunnen permiteren om gratis exemplaren nr artiesten te sturen. De laatste jaren zijn er zoveel boutique bouwers bijgekomen, zeker als het over pedaaltjes gaat, dat de meesten het al moeilijk genoeg hebben om het hoofd boven water te houden.

Dirk_Hendrik
18 januari 2005, 11:18
De laatste jaren zijn er zoveel boutique bouwers bijgekomen, zeker als het over pedaaltjes gaat, dat de meesten het al moeilijk genoeg hebben om het hoofd boven water te houden.


Niet zo vreemd dat dat zo moeilijk is. In de laatste jaren zijn er een paar "echte" boetiekkers opgedoken en is de markt verziekt geraakt met thuisknutselaars die boetiek claimen en hun ontwerpen van DIY sites aftrekken. Ik zie amper nieuwe dingen voorbij komen, laat staan vernieuwende zaken. Het meeste zijn oude thema's in een nieuw jasje. Denk maar aan de enorme series TS clones, Dynacomp clones etc etc.. De enige die in mijn hoofd naar voren komt als origineel is Zvex.

BramVersteeg
18 januari 2005, 11:26
Yep, ZVex maakt originele pedalen. Electro Harmonix (geen botique en ook zeker niet nieuw) en LoveTone (bestaat niet meer maar is wel botique te noemen) zijn ook merken die met nieuwe geluiden komen.

LordRiffenstein
18 januari 2005, 11:35
Yep, ZVex maakt originele pedalen. Electro Harmonix (geen botique en ook zeker niet nieuw) en LoveTone (bestaat niet meer maar is wel botique te noemen) zijn ook merken die met nieuwe geluiden komen.

Ik dacht dat Lovetone terug in leven was? Er stond laatst een test in Guitarist van 2 Lovetone pedalen.

Quink
18 januari 2005, 11:50
Ik dacht dat Lovetone terug in leven was?

Is ook zo, www.lovetone.com .

dejohan
18 januari 2005, 12:28
[quote="marc_odijk"]Je wilt zeker altijd heel graag het laatste woord hebben?
hahaha!

Het grappige op een forum als dit is dat we allemaal op zoek zijn naar een voor ons zo goed mogelijk geluid, waarbij we graag exotische, aparte versterkers en zo True Bypass mogelijke transparante pedalen zonder enige kleuring graag en nog meer van die kunstgrepen. We geven hier ook graag veeeel geld aan uit.
Feit blijft echter ook dat we bijvoorbeeld heel graag Zakk horen spelen, die echt de simpelste setup heeft. We luisteren al jaren en jaren naar onze rockhelden die vaak niet heel veel anders gebruiken dan een marshall en een boostertje van één of ander zeer gangbaar merk...zoals MXR , Boss of Ibanez.... en wij maar pagina's lang doormauwen.

+1

marc_o
18 januari 2005, 13:22
Ben het trouwens helemaal met jou eens, de ECHTE artisten en muzikanten hebben geen tijd om op het net te lullen over TB of het nieuwste boutique pedaaltje. Ze gebruiken gewoon wat ze goed vinden en gaan ervoor.

Ik denk dat ze dat station allemaal wel een keer gepasseerd zijn. Het verschil is nu alleen dat ze gratis de nieuwste pedalen toegestuurd krijgen door al die producenten die maar al te graag willen dat ze er op gaan spelen. Zo kunnen ze thuis alles eens op hun gemak beluisteren.

Nou, in Nederland valt dat erg mee hoor, je krijgt hier echt niet zoveel doorgestuurd. Je moet gewoon je eigen spullen kopen, meestal met een goede korting, maar echte "krijg-deals"heb je hier niet.