PDA

View Full Version : crybaby classic



john.3001
10 januari 2005, 17:45
wahwah

john.3001
10 januari 2005, 17:45
Hey mensen, ik ben momenteel in het bezit van een crybaby GCB-95

(deze dus:)

http://www.jimdunlop.com/products/electronics/crybaby/products/gcb95/images/intro.jpg

Maar ik vind em niet ver genoeg gaan zeg maar. Vooral als ik hoge noten speel, lijktie weinig effect meer te hebben. Ik speel met redelijk veel gain (hardrock) en ben niet geinteresseerd in funk-achtige of reggea geluiden. Doe ik er goed aan om een crybaby classic te kopen? Ik heb ook al gekeken naar Vox wahs (dat zou dan voor mij de clyde mccoy zijn) e.d., maar zie niet in waarom ik dat extra geld zou neertellen (crybaby classic = ongeveer 135 euro, vox cm = ongeveer 190 euro). Voor de rest vraag ik me af waarom ik dit pedaal (crybay classic) nergens tweedehands kan vinden (op het eerste gezicht)?

http://www.jimdunlop.com/products/electronics/crybaby/products/gcb95f/images/intro.jpg

Ik hoop overigens niet dat ik weer een discussie ontketen over crybaby vs. morley, vox etc. :D

PeArLjAm
10 januari 2005, 18:46
de crybaby classic heeft een geluid dat gevoiced is naar de ouwe wahs met Fasel inductor. Deze hebben een bepaald geluid, wat warmer is als de inductors die crybaby gebruikt in de standaard wahs. Volgens mij is de classic een goede wah, ik heb er al verschillende postieve berichten over gehoord. De reden dat je hem (nog) niet 2ehands vind is het feit dat ze nog niet zo lang geleden op de markt zijn gebracht door crybaby, je zult dan nog even gedult moeten hebben. Maar misschien zijn ze al wel te vinden op ebay (.de of .com) De clyde mccoy wahs is ook gevoiced naar de wat oudere wah geluiden, bijvoorbeeld die van Hendrix of Clapton met Cream enzo. Deze zou meer geschikt zijn voor funky slagjes en bluesy dingen enzo. Ik denk dat je eerder op zoek kan geen naar een dunlop (crybaby) 535 wah of 535 Q, zijn wat meer geschikt voor hardrock lijkt me. Ze zijn 2ehands best makkelijk te krijgen, kosten rond de 120 euro dacht ik. succes. O en ga een keer naar feedback ofzo daar hebben ze denk ik al die wahs wel liggen, de crybaby classic, de vox en de 535Q. Dan kan je het met eigen oren horen :)

john.3001
11 januari 2005, 12:39
Thanks, daar kan niemand meer iets aan toevoegen denk ik... Ik zal er es naar kijken... Maar ik denk toch niet dat die Q-wah iets voor mij is, als ik zie wie hem gebruiken, dat is totaal niet mijn ding (Satriani en Lukather enzo, is mij iets te superstrat-achtig allemaal...). Ik wist niet dat die classic nieuw was, wel wist ik dat die Fasel inductors eerst uit de productie waren, maar ik dacht dat dunlop een stack had of zoiets. Nu worden ze iig weer geproduceerd... Ik zal ze toch zelf uit moeten proberen, maar nu weet ik iig of het de moeite waard is...