PDA

View Full Version : Nieuwe daddarios slecht? Welke snaren wel?



ae
10 januari 2005, 17:31
Ik heb iets langer dan een jaar terug een doos daddarios gekocht waar ik nu bijna door ben. Ik wil binnenkort nieuwe halen uit de states maar lees slechte verhalen over nieuwe daddarios? Sinds wanneer waren die nieuwe te koop, want misschien heb ik ze ook wel? :P

En wat is wel een goed merk? Dean markley en GHS zijn wel goed te betalen geloof ik.

john.3001
10 januari 2005, 17:33
Daddario slecht? Nog nooit een snaar gebroken... Rotosounds zijn wel okee heb ik begrepen als je dan per se van merk wil switchen...

ToTaL FaKe
10 januari 2005, 17:41
..... :???:


ik breek met d'addario NOOIT een snaar, met EB wel. Daarom speel ik nu ook altijd met D'addario :wink:

De gene die je nu kan kopen, zijn gewoon prima hoor, volgens mij ook helemaal geen verschil tussen nu en een jaar geleden :-?

BartL
10 januari 2005, 17:44
..... :???:


ik breek met d'addario NOOIT een snaar
+1

Ik doe al 3 maanden met een setje 010. Ik ga ze dalijk wel vervangen...maar niet omdat ze op knappen staan ofzo :-?

ToTaL FaKe
10 januari 2005, 17:48
ja ik ook. op me squier standard zitten nu al sinds september d'addario's op... ga ze vandeweek even vervangen denk ik

Negative K3 fan
10 januari 2005, 17:53
ben zelf ovrgestapt van daddario naar earnie ball, ik kan het je aanraden. ik ga vanaf nu kijken of deamn markley blue steels wat voor mij zijn!

bobo
10 januari 2005, 17:55
van slechte d'adarios heb ik precies ook nog niets opgevangen, maar ik ben een tijdje geleden wel op dean markley overgeschakeld en vond het een immens verschil! Ze blijven imho langer bespeelbaar, klinken mooier en spelen gemakkelijker, al zijn ze wel net ietsje duurder (maar het verschil in prijs helemaal waard!).

bobo
10 januari 2005, 17:56
van slechte d'adarios heb ik precies ook nog niets opgevangen, maar ik ben een tijdje geleden wel op dean markley overgeschakeld en vond het een immens verschil! Ze blijven imho langer bespeelbaar, klinken mooier en spelen gemakkelijker, al zijn ze wel net ietsje duurder (maar het verschil in prijs helemaal waard!).

bobo
10 januari 2005, 17:56
van slechte d'adarios heb ik precies ook nog niets opgevangen, maar ik ben een tijdje geleden wel op dean markley overgeschakeld en vond het een immens verschil! Ze blijven imho langer bespeelbaar, klinken mooier en spelen gemakkelijker, al zijn ze wel net ietsje duurder (maar het verschil in prijs helemaal waard!).

bobo
10 januari 2005, 17:57
oei sorry, paar keer te veel gepost :oops: :-D

Cubensis
10 januari 2005, 17:59
ik heb d'adario nooit wat gevonden, maar ernie ball werd altijd zo snel roestig en smerig (gewoon met schone handen spelen), maar d'adario had dat nog sneller, nu speel ik elixir (wel 20 euro voor een pakje snaren) maar ze gaan veeeeeeel langer mee en blijven veel langer goed klinken

Brianmayrulezzz
10 januari 2005, 18:05
trouwe d'addario gebruiker. Nooit problemen mee eigenlijk, maar kep ook nog nooit iets anders gehad.

Diedo
10 januari 2005, 18:05
ik heb die verhalen van DÁddario ook gehoord, maar ik heb er geen last van hoor... speelt nog net als anders.

Azrael
10 januari 2005, 18:21
Speel zelf ook met D'darrio........tijdje EB geprobeerd maar ik vond de D'darrios beter klinken , minder snel knappen en ze spelen prima.

Kevin-D
10 januari 2005, 18:28
Erm, wij kunnen elk setje D'addario gewoon opmaken hoor, geen roest, ze slijten wel, maar dat hebben alle snaren, niet snel ofzo, zeer goede snaren. Elixir op akoestisch, idd beter danD'addario iig voor akoestisch.
Ernie ball: geen ervaringen.

Diedo
10 januari 2005, 18:29
Erm, wij kunnen elk setje D'addario gewoon opmaken hoor, geen roest, ze slijten wel, maar dat hebben alle snaren, niet snel ofzo, zeer goede snaren. Elixir op akoestisch, idd beter danD'addario iig voor akoestisch.
Ernie ball: geen ervaringen.

jij deelt je gitaar met iemand? :-?

SilverFoo
10 januari 2005, 18:33
Gebruik al jaren D`addario 0.10`s. Geen problemen mee. Daarnaast ga ik ook echt geen 20 euro voor een setje snaren betalen.... pure geldverspilling.. gitaarspelen zit in de vingers, niet in je snaren :razz:

Paultje-k
10 januari 2005, 18:51
GHS 0.10!!! Leer het nou eens!! :evil:


:wink:

BramVersteeg
10 januari 2005, 19:08
Ik vind zelf Eb beter klinken op mijn Gibson dan D'addario. Ik heb er nu Blue Steel op liggen. Een eerlijke vergelijking kan ik niet maken omdat ik net de topkam en de stemknoppen vervangen had. Hierna probeer ik 0.10-0.52 ipv de regular slinkies, en dan eens die GHS snaren.

SilverFoo
10 januari 2005, 19:22
GHS 0.10!!! Leer het nou eens!! :evil:


:wink:


Sorry Paultje :razz:

Orpheo
10 januari 2005, 20:55
ik vond de Gibson Vintage snaren heel fijn spelen en klinken...waren rond de 12 euro ofzo? geen idee....ik pin t altijd, kijk niet naar de prijs :wink:

houden mn arme studenten-zenuwtjes niet, ghehe

Punt
10 januari 2005, 23:41
Ik vind 'd adarios te stug.
Na jaren op EB gespeeld te hebben ben ik overgestapt op Curt Mangan snaren. Die bestel ik ook in de states. Curt is de voormalige marketingmanager van EB en is voor zichzelf begonnen. Fijne snaren, iets stugger dan EB, maar wel met een vette toon.
EH snaren zijn overigens ook goed.

Firebird
11 januari 2005, 12:49
Ik gebruik d'adario's en DR snaren.....er zit sinds juni een setje DR snaren op mn LP en ze doen het nog steeds

Tupelo
11 januari 2005, 13:22
Gebruik de laastste 10 jaar voornamelijk DR's. Dingen gaan bij mij gewoon 't langste mee & klinken het langste o.k. Meestal halen ze wel een half jaar terwijl ik toch gemiddeld 12h per week speel

Tupelo
11 januari 2005, 13:23
Gebruik de laastste 10 jaar voornamelijk DR's. Dingen gaan bij mij gewoon 't langste mee & klinken het langste o.k. Meestal halen ze wel een half jaar terwijl ik toch gemiddeld 12h per week speel

Bluesbreaker
11 januari 2005, 13:34
een half jaar met één setje snaren :o :o

volgens mij is er niet één merk dat het zo lang vol kan houden en ook nog blijft klinken

ik speel altijd op Ernie Balls, als ik een tijd veel speel vervang ik ze na een maand (vakanties enzo), normaal vervang ik ze na 2 maanden, en als al mn geld op is vervang ik alleen geknapte snaren....

Punt
11 januari 2005, 13:41
Ik vervang ze na iedere 1 of 2 gigs...

ae
11 januari 2005, 15:23
Ik las hier ergens een topic over dat ze slecht zouden zijn geworden (ik kan wel ff zoeken, volgens mij was het zoeken op ghs). Maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad :) Daarom vroeg ik mij ook af of ik niet per ongeluk ''de oude'' serie had. Naja ik koop gwoon weer d'addarios: lekker goedkoop en ik doe er lekker lang mee :)

Tupelo
11 januari 2005, 15:40
Had vroeger ook de neiging om ze iedere maand te vervangen, maar ben bevrijd van dat fetisjisme. O.k. de eerste twang zijn ze kwijt maar dof en ellendig klinken doen ze nog lang niet.

Tupelo
11 januari 2005, 15:43
[Geplaatst: Di Jan 11, 2005 13:34 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

een half jaar met één setje snaren

volgens mij is er niet één merk dat het zo lang vol kan houden en ook nog blijft klinken

ik speel altijd op Ernie Balls, als ik een tijd veel speel vervang ik ze na een maand (vakanties enzo), normaal vervang ik ze na 2 maanden, en als al mn geld op is vervang ik alleen geknapte snaren....
]

Had vroeger ook de neiging om ze iedere maand te vervangen, maar ben bevrijd van dat fetisjisme. O.k. de eerste twang zijn ze kwijt maar dof en ellendig klinken doen ze nog lang niet hoor. :roll: [/quote]

pol
11 januari 2005, 16:13
ik vervang die van mij altijd een paar dagen voor dat ik moet optreden, op repetities maakt hiet me niet uit of er es af en toe 1 breekt.
Speelde vroeger over d'addario's altijd, maar die braken me te vlug, nu heb ik ghs opliggen en die houden het toch wel een paar maanden uit.

BramVersteeg
11 januari 2005, 16:43
Die van mij beginnen na een week of 2 zwart te worden en verliezen ze wat van de eerste 'twang' (ik heb zweethanden en veeg altijd mijn snaren na het spalen af, nou ja, als ik het niet vergeet :wink: ). Na een maand of 1,5 vervang ik ze toch zeker wel hoor.

Kevin-D
11 januari 2005, 17:20
@ Diedo: Ja idd :razz: De gitaar is van m'n vader én van mij. Scheelt in prijs, en zoveel speelt ie niet :cool:

Tupelo
11 januari 2005, 18:13
Moet daar wel bij zeggen dat ik die (min) 12h p/w maak op 4 gitaren.
Als ik dat half jaar zou delen door 4 kom ik ook op 1.5 maand per gitaar.
Niettemin, gemiddeld zit een setje snaren wel 6 maanden op mijn gitaar.

D3nnis
11 januari 2005, 18:56
Grappig om te zien dat er zo veel verschil zit in smaak, en ervaringen!

Ik kan zelf vrij weinig met D'addario...als ik 2 uur speel met een setje, dan zijn de 1e 3 snaren helemaal donker, verroest, en komt er van die bruine zooi af, en is van speelcomfort geen sprake meer.

Ik zag ook nog iemand die D'addario te stug vond en EB gebruikte...dat is wel grappig, mijn ervaring is precies andersom :)

Mijn voorkeur op dit moment gaat ook uit naar DR, deze roesten bij mij niet zo hard :D

Zijn er hier mensen die snarling dogs gebruiken? Heb ik ook altijd wel een prettige snaar gevonden.

Wormaap
11 januari 2005, 19:03
Vandaag eens bij wijze van test een pakje DR 'Tight Fit' 10-46 gehaald.
Wat een verschil :o
Voelt precies hetzelfde aan als m'n D'Addario's, maar de ongewonden snaren klinken veel mooier, helderder en ronder. Kost wel 9.90 per pakje IPV 6 euro, maargoed :)

Pegasus
11 januari 2005, 22:56
..... :???:


ik breek met d'addario NOOIT een snaar, met EB wel. Daarom speel ik nu ook altijd met D'addario :wink:

De gene die je nu kan kopen, zijn gewoon prima hoor, volgens mij ook helemaal geen verschil tussen nu en een jaar geleden :-?

Bij mij was het juist precies andersom: ik speelde altijd op D'addario (0.09), totdat de hoge E-snaar steeds maar knapte. Nu ben ik overgestapt op EB en heb ik geen problemen meer.