PDA

View Full Version : stroeve nek, help me out



birt
10 januari 2005, 18:05
ik weet het, hier zijn al een aantal topics over geweest maar laat het me even uitleggen.


Ik speel voornamelijk op een Guild s-300
fototje:http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/guild1.JPG

die heeft een behoorlijk dikke nek maar dat vind ik wel leuk. Het nadeel is echter dat de lak nogal stroef is, zeker als ik wat zweethanden heb.

Mijn probleem is eigenlijk dat ik nogal terugdeins om die nek met schuurpapier te lijf te gaan aangezien het zo'n oude gitaar is en ik zeker niets fout wil doen.

Is er ook een andere manier dan afschuren of niet?
graag ook wat uitleg hoe ik dit probleem het beste aanpak (ook al moet het dan met schuurpapier)
:)

Schopje
10 januari 2005, 18:29
Koop van de gladde fluwelen handschoentjes en knip de vingers eraf, glijdt als een gek.
:soul:

birt
10 januari 2005, 18:54
Koop van de gladde fluwelen handschoentjes en knip de vingers eraf, glijdt als een gek.
:soul:

haha das een sterke tip!

Maurits
10 januari 2005, 19:58
hoi birt,

ik ben bang dat schuren/polijsten de enige oplossing is. Helaas kan ik geen echte tips geven over hoe je het voorelkaar kunt krijgen. Ik denk dat je het met schuurpappier korrel 1000 (grofheid) wel moet redden.
Probeer dit anders eerst even op een reststuk (hout). Om dit het beste te simuleren kan je beter een reststuk kiezen met een vernis laag er op.

als je dit niet aandurft kun je hem ook altijd even wegbrengen naar een gitaarbouwer/reparateur. Dit hoeft niet veel te kosten.

Succes!

Ritch
10 januari 2005, 22:41
btw: nice Guild!! (Vooral die headstock ziet er mooi uit met dat kroontje erin... daar heb ik altijd al op gekickt als die op Guild gitaren staan :razz:)

fred dons
11 januari 2005, 08:05
inderdaad 1000 grit schuurpapier (droog gebruiken omdat je anders te
snel gaat), hiermee maak je de lak mat maar verwijder je hem niet
mocht het het effect niet bevallen kun je hem altijd weer hoogglans maken met commandant 4

birt
11 januari 2005, 12:25
inderdaad 1000 grit schuurpapier (droog gebruiken omdat je anders te
snel gaat), hiermee maak je de lak mat maar verwijder je hem niet
mocht het het effect niet bevallen kun je hem altijd weer hoogglans maken met commandant 4

tnx