PDA

View Full Version : noob vraagje



lemon sole
10 januari 2005, 17:02
Ik ben aan het ontwerpen/nadenken over een goed pedalboard en nu had ik een vraagje voor jullie: aangezien ik George L bekabeling een beetje te prijzig vind was ik aan het nadenken over alternatieven. Is het mogelijk om bv goede HIFI kabel hiervoor te gebruiken of is dat helemaal not done? Zoja waarom? Voor het zicht zou ik het niet moeten laten aangezien ik ga werken met een valse bodem...

sorry als dit niet in dit forum hoort, of het al 1000 keer gevraagd is

strattie
10 januari 2005, 18:27
kan je prima gebruiken volgens mij... v/d hul wordt wel gebruikt, i.i.g. voor speaker kabel.

Maurits
10 januari 2005, 18:37
beste lemon sole,

Ik zeg altijd maar dat je nooit teveel kunt investeren in kabel! (en andere spullen die je geluid kan beinvloeden).
Zelf heb ik ook getwijfeld of ik de George L kabel zou kopen voor zowel mīn effecten als voor mīn gitaar/versterker, maar de verbetering van het geluid is dusdanig dat ik er wel het dubbele voor had willen betalen.
(ik had altijd al wel goede kabels van Quantum vintage > 45euro 6m maar was benieuwd of het nog beter kon)

Bijkomend voordeel is dat je ze zelf op lengte kunt maken, en daīs een fluitje van een (euro)cent + dat je board er veel netter uitziet!

Gewoon doen!

BramVersteeg
10 januari 2005, 19:28
+1
Ik vind het altijd zo zonde dat veel mensen met prachtige spullen bezuinigen op fatsoenlijke kabels, nieuwe setjes snaren of een goede stroomvoorziening. George L's zijn wel duur maar ik denk dat het een erg goede investering zal zijn.

DREAMMACHINE
10 januari 2005, 19:30
+2 ....george L ! zeker!

enneh....zo heel af en toe zie je ze nog wel eens 2ehands voorbij vliegen!

Chrissie
10 januari 2005, 21:30
Ik ga ook overstappen op George L, maar is er echter een merkbaar verschil tussen .155 & .225 ???

lemon sole
11 januari 2005, 10:47
Bedankt allemaal,

ik zal maar eens flink beginnen sparen zeker:)

Maurits
11 januari 2005, 14:14
Het verschil in gebruik tussen de 0.225 en de 0.155 is de lengte die je gaat gebruiken. Voor gitaarkabel gebruik je 0.225 (langere lengte, ik heb ze vanaf 2m) en als patch cable gebruik je de 0.155