PDA

View Full Version : Pearl Gitaren



Cubensis
10 januari 2005, 13:04
blabla

Ritch
10 januari 2005, 13:06
eerder zijn! :D

Cubensis
10 januari 2005, 13:06
kent iemand deze gitaren?
wat ik ervan heb kunnen vinden: Onderdelen zijn italiaans en in japan geassembleerd, zo eind 70's/begin 80's denk ik.
ik kan voor 150 een LP-doublecut model kopen met een neck-through constructie en splitbare dimarzio humbuckers.... doen?
voorzover ik weet is alles echt hout...

Anders Destium
10 januari 2005, 13:07
Gewoon doen, als het niets is kun je hem weer voor hetzelfde geld verkopen of heb jij ook een keer een warme avond :lol:

Cubensis
10 januari 2005, 13:11
ok gekocht, kreng staat alleen in groningen en geen zin om daar helemaal heen te rijden om een gitaar van 150 uit te proberen dus ik maak 't geld over en hij stuurt m op, als ik m nix vind kan ik 'm altijd doorverkopen :)

Anders Destium
10 januari 2005, 13:17
gefeliciteerd alvast :) Desnoods kun je de elementen samen al voor E100 verkopen als hij niet bevalt :wink:

iam
10 januari 2005, 13:45
foto's?

Cubensis
10 januari 2005, 14:06
http://members.lycos.nl/schefferseffects/pearl.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/pearl2.JPG

SilverFoo
10 januari 2005, 14:08
Hoe speelt ie? Hoe is de sound? Persoonlijk vind ik het model afschuwelijk maar ieder zijn ding he!? :razz:

Cubensis
10 januari 2005, 14:09
lees eerst mn posts ff, en dan je vraag :)
ik zei dat ik 'm gewoon op laat sturen zonder te testen, voor 150 euro zal ik me er geen buil aan vallen en kan ik 'm altijd nog doorverkopen (desnoods in onderdelen :D)

SilverFoo
10 januari 2005, 14:19
Okkk dus je hebt em nog niet.. dat wist ik niet... kon het wel weten als ik de datum even had gechecked... :oops: Maar toch alvast veel plezier ermee..

bert k
10 januari 2005, 14:21
Hij doet me denken aan een Epiphone Genesis, die kwamen uit dezelfde tijd. En dat was wel een toffe.

iam
10 januari 2005, 14:32
dat is geen LP doublecut iig,

lelijk, maar hell, als jij maar blij bent!

SilverFoo
10 januari 2005, 14:41
Die SG`s van Pearl zijn opzich wel weer gaaf...

bert k
10 januari 2005, 14:44
Epi Genesis:

http://www.broadway-music.com/catg/USD402000046478.JPG

Cubensis
10 januari 2005, 14:50
dat is geen LP doublecut iig,

lelijk, maar hell, als jij maar blij bent!
sja, ik moest m omschrijven, LP doublecut was t eerste wat in me opkwam :D
en echt een beauty is t niet nee, maar ach, voor dat geld mag ik niet mopperen denk ik :D

EmgMaster
10 januari 2005, 15:07
Weet je zeker dat ie niet out Grou komt, bij Wietse weg toevallig??? :D:D:D

Die heeft ook wel eens van die dingen

bert k
10 januari 2005, 15:19
Maar als het echt een Genesis is (denk het wel, uit dezelfde fabriek) heb je een goeie. Mahonie body, set neck etc. Ik heb spijt dat ik hem verkocht heb.

Cubensis
10 januari 2005, 15:24
dacht dat deze neck through was, maarja, dat maakt me niet zo superveel uit, kom ik vanzelf wel achter :D

Cubensis
10 januari 2005, 18:23
het is een 'Pearl Export Special' (Klinkt als een drumstel), kan iemand hier wat meer info over vinden?

SilverFoo
10 januari 2005, 18:28
Het is idd ook de fabrikant die tegenwoordig enkel nog maar drumstellen (en accesoires) maakt. Hier een linkje van HC:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Pearl/Export-Custom-01.html

wietse
10 januari 2005, 19:27
Weet je zeker dat ie niet out Grou komt, bij Wietse weg toevallig??? :D:D:D

Die heeft ook wel eens van die dingen

nee is niet van mij , had hem ook al zien staan op marktplaats en er over gedacht om die man te mailen.
maar patrick is me dus voor , aparte gitaar niet echt super mooi maar leuk , zijn van dezelfde fabrikant als de drumstellen .
waar ze gemaakt werden weet ik niet , vermoedelijk de matsumoku fabrieken die pompten er erg veel uit rond die tijd , onder allerlei verschillende namen.
meestal goede kwaliteit gitaren , de di marzio's zijn het alleen al waard je kan je er nooit een buil aan vallen.
alleen opsturen, daar hou ik niet van ik haal iets persoonlijk op of niet.
of het moet al een heel bijzondere gitaar zijn.
veel plezier ermee.

xxlarsxx
10 januari 2005, 19:32
Als je wil lachen moet je het pearl logo op de headstock eens gaan wegschuren, dan komt er een na een tijdje nog een 2e merk door: mayhill..... Daar is nog wel et een en ander over te vinden op harmony central. Pearl heeft nooit zelf gitaren gemaakt maar teerde vooral op de (drum) naam.

Hoe ik dit weet? zelf uitgevonden bij mijn lespaul custom projectje

Cubensis
11 januari 2005, 11:26
nou, alles geregeld en geld overgemaakt via internet, en als t meezit gaat ie vandaag nog 'op de bus'

wietse
11 januari 2005, 11:52
Als je wil lachen moet je het pearl logo op de headstock eens gaan wegschuren, dan komt er een na een tijdje nog een 2e merk door: mayhill..... Daar is nog wel et een en ander over te vinden op harmony central. Pearl heeft nooit zelf gitaren gemaakt maar teerde vooral op de (drum) naam.

Hoe ik dit weet? zelf uitgevonden bij mijn lespaul custom projectje

dan hebben ze alles van mayhill zeker verwijderd op HC is niks van te vinden namelijk .
pearl wel en de export custom is men erg tevreden over , dus als je mazzel hebt patrick , heb je hier een erg goede gitaar aan.

Cubensis
11 januari 2005, 12:09
precies, en als ik het niets vind mag wietse 'm als eerste overkopen ;)

Cubensis
13 januari 2005, 18:52
hij is dus vandaag op de bus gegaan en heb 'm dus als t meezit morgen 8-)
als ie er is ga ik 'm ff bespelen, maak ik wat foto's en open ik wel een topicje ;)

wietse
13 januari 2005, 20:00
er staat er nu nog 1 op marktplaats dit keer wordt het een pearl genesis genoemd , lijkt sprekend op die van jou.
hoop voor je dat hij heel aankomt.

ruezzz
13 januari 2005, 20:49
Een kennis van mij heeft een Pearl, al vanaf halverwege de jaren tachtig.
Het is niet meer zijn 'main' gitaar, maar het is een prima ding - altijd geweest. Is meer een Les Paul model, zwart, zonder bindings en met afgeronde hoeken. Wel zwaar, voor zover ik me kan herinneren.